StoryEditor
TEST

Peugeot 508 2.0 BlueHDi EAT8 GT Line Dizelaš od 163 KS pokazao se kao najbolji izbor

Osjetno je povoljniji od snažnije izvedbe od 177 KS, dok uglađenije radi od 1.5 BlueHDi, od kojeg uvjerljivije vuče
Peugoet 508
 Ivan Lacković

Vremena se možda mijenjaju, no dizelski pogon u srednjoj klasi još je uvijek zakon. Takva je priča i s Peugeotom 508, šarmantnim peterovratnim coupeom smještenim na platformu MP2 na kakvoj se kotrljaju i 308, 3008, 5008… Koliko god žustro i uglađeno radio turbobenzinac 1.6 PureTech ili, pak, plug-in hibridna izvedba bila tehnološki slatkiš spreman 54 kilometra voziti samo na struju, nema sumnje da su pogledi većine kupaca zainteresiranih za atraktivno skrojeni 508 usmjereni prema dizelašima. Mnogima, pritom, problem sigurno stvara čak i prebogat izbor.

image
Peugoet 508
Ivan Lacković

Početak ponude, naime, rezerviran je za 1.5 BlueHDi od 130 KS, dok je ponešto zahtjevnijima namijenjen veći dizelaš 2.0 BlueHDi dostupan u izvedbama sa 163 KS i 177 KS. I što onda izabrati? Svojedobno, nakon što smo testirali izvedbu 1.5 BlueHDi zaključak je glasio da više od tih 130 KS zbilja nije potrebno. Razvijen u suradnji s Fordom, baš poput svojeg 1,6-litrenog prethodnika, osnovni dizelaš pokazao nam je da se u prosjeku zadovoljava sa skromnih 6 litara kao i da fino vuče, čemu je svjedočilo i ubrzanje od 10 sekundi i maksimalna brzina od 208 km/h. No, pokazalo se i da nije baš najuglađeniji na svijetu i da zna zarežati kad se odlučnije pritisne papučica gasa. Zbog toga je višak decibela uspijevao ući čak i u inače temeljito izoliranu unutrašnjost 508.

image
Peugoet 508
Ivan Lacković

Upravo je to razlog zašto bi pri kupnji trebalo pažnju pokloniti dizelašu 2.0 BlueHDi, koliko god taj izbor uključuje nešto dublje posezanje u džep. Ne samo zbog veće snage, nego i zbog činjenice što izbor raskošnijeg motora sa sobom neminovno donosi i uzoritu 8-stupanjsku automatiku. U drugoj po redu opremi Allure (prvoj u kojoj se nude oba motora) dizelaš 1.5 BlueHDi uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem stiže za 226.700 kn, dok se 2.0 BlueHDi sa 163 KS plaća opipljivijih 260.020 kn. Razlika u cijeni nije mala, no uz više nego solidan automatski mjenjač spreman brzo i precizno šetati kroz stupnjeve dobiva se i osjetno uglađeniji i tiši rad motora, koji se naočigled manje napreže kad vozač izabere žešći tempo.

image
Peugoet 508
Ivan Lacković

Osim toga, uz dodatnih 33 KS i 100 Nm (ukupno 400 Nm) nudi se osjetno više žustrine pa se pretjecanja odrađuju još lagodnije, na autocesti se može potegnuti i 230 km/h (+22 km/h), a stotka se hvata za još kraće 8,4 sekunde. Potrošnja se, baš zbog manjeg naprezanja, pritom kreće oko podjednakih 6 litara i sve su to razlozi zašto se neće pogriješiti ako se u startu plati više. Pritom treba znati i da je razlika u cijeni manje dramatična kad su motori upareni s poželjnom 8-stupanjskom automatikom – 2.0 BlueHDi tada je skuplji od 1.5 BlueHDi sasvim prihvatljivih 15.000 kn.

image
Peugoet 508
Ivan Lacković

Dobra vijest je i da kupce baš ništa ne tjera na izbor snažnijeg dizelaša 2.0 BleHDi, onog sa 177 KS. Donosi zanemarivo veću žustrinu, pa je potpuno nepotrebno ulagati čak 314.657 kuna (dostupan isključivo u najskupljoj opremi GT), odnosno plaćati čak pedesetak tisuća kuna više od onoga za koliko se dobiva vozačkim potencijalom gotovo istovjetna izvedba sa 163 KS. Koja se, prema nama, nameće kao najbolji izbor uz 508.
Kakva god se, međutim, motorizacija izabrala, baš u svakom slučaju može se očekivati besprijekorna izrada, kao i futuristički dizajn unutrašnjosti. Manje gipkima problem može stvarati visina od tek 140 centimetara na račun koje je za ulazak potrebno malo gimnasticiranja, no kad se jednom smjesti u podatna, iznimno udobna sjedala gotovo da čovjek više ne želi van.

 

Uz birane materijale i čvrstu izradu prestižni dojam potpiruje i veličanstveni dizajn prednje armature. Bogatija, 17.000 kuna skuplja oprema GT Line sve skupa još obogaćuje prestižnim presvlakama u kombinaciji tkanine i umjetne kože, većim naplacima od 18 cola i detaljima poput automatskog upravljanja svjetlima i ambijentalne rasvjete. Bez čega se, čini se, itekako može.

image
Peugoet 508
Ivan Lacković

TEHNIČKI PODACI
Motor       turbodizelski, 1997 ccm
Snaga       120 kW/163 KS pri 3750/min
Moment       400 Nm pri 2000/min
Mjenjač       automatski, 8 stupnjeva
Dimenzije       475x185x140 cm
Osovinski razmak       279 cm
Prtljažnik       487/1537 litara
Gume       235/45 R18
Masa       1530 kg
Ispuh CO²       110 g/km
MJERENJA
Najveća brzina       230 km/h
0-100 km/h       8,4 sekundi
Prosječna potrošnja       6,1 l/100 km
Cijena 276.954 kuna
S doplatama 318.536 kn


Serijska oprema GT Line
automatska klima • alu naplaci od 18 cola • tempomat • navigacija • el. ručna kočnica • el. stakla • el. pokretani i grijani retrovizori • multimedija s dodirnim zaslonom od 10 inča • USB/Aux priključci • Bluetooth • automatsko kočenje • nadzor mrtvog kuta • prednji i stražnji parkirni senzori • automatsko upravljanje LED svjetlima • prepoznavanje prometnih znakova • ambijentalna rasvjeta u unutrašnjosti • senzori kiše i svjetla • presvlake u kombinaciji umjetne kože i tkanine
Doplate
• metalik lak • kamera 360 stupnjeva • pokretanje motora bez ključa • otvaranje prtljažnika na struju • grijanje prednjih sjedala • bežično punjenje mobitela • grijano vjetrobransko staklo • glazbeni sustav Focal • Ukupno 41.582 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. kolovoz 2020 23:40