StoryEditor
SVIJET MOTOCIKALA

Predstavljamo: Harley-Davidson Iron 883 koji je najpovoljnija karta za ulazak u svijet Harleya

Kultni američki motocikl, koji se proizvodi već 68 godina, s pravim V-twinom od 53 KS kod nas stoji 96.000 kuna. Jeftiniji su samo Street 750 i Street Rod, ali njih nitko ne smatra Harley-Davidsonima
Motocikl Harley-Davidson
 Ivan Lacković

Kad su u proljeće daleke 1952. lansirali Model K, ljudi u Harley-Davidsonu nisu ni slutili da će se ne samo proizvoditi više od pola stoljeća kasnije, nego i imati čak osam modela u obitelji XL, odnosno Sportster. Iron 883 najjeftiniji je pravi Harley-Davidson i kod nas stoji 96.000 kuna (12.700 eura), jeftiniji su samo Street 750 za 73.000, odnosno Street Rod za 81.000 kuna. Njih, međutim, pravi zaljubljenici i ne smatraju Harley-Davidsonima... Suparnici? Samo su dva prava na tržištu - Yamaha Bolt i Triumph Street Twin.

image
Motocikl Harley-Davidson
Ivan Lacković

Iron 883 je malen motocikl za standarde proizvođača iz Milwaukeeja - dug je svega 2,19 metara. Nije, međutim, nimalo zbijen. Naprotiv. S manžetama na prednjoj vilici, nisko postavljenim upravljačem, spremnikom goriva u obliku kapljice, niskim sjedalom samo za vozača i odrezanim stražnjim blatobranom koji otkriva stražnju gumu 150/80 B16 ne samo da izgleda kao bobber nego je i jedan od skladnijih Harley-Davidsona, pogotovo u poput trapera crnoj boji Black Denim. Sve je na motociklu crno. Ili skoro sve. Krom bliješti samo na teleskopskoj prednjoj vilici, vrhovima krakova aluminijskih naplataka i glavi cilindara. Sve ostalo je crno kao ugljen.

image
Motocikl Harley-Davidson
Ivan Lacković

Na motociklu se sjedi uspravno gotovo kao na maxi-skuteru i zadivljujuće agresivno za jedan Harley-Davidson. Leđa su sasvim ravna, ruke tek blago povijene u laktovima, a noge gotovo pod pravim kutom. A s obzirom na to da je sjedalo od tla udaljeno za Sportster sasvim neuobičajeno skromnih 76 centimetara i da čitav motocikl teži svega 247 kilograma, Iron 883 će se sasvim sigurno svidjeti početnicima i ženama. I jedan je od rijetkih motocikala kultnog američkog proizvođača s kojim ćete se u gradskoj gužvi osjećati ugodno. Tajna je u skromnoj širini od svega 82 centimetra, ali i kratkom međuosovinskom razmaku (151,5 centimetara) i prilično velikim kutem prednje vilice (30 stupnjeva). Stoga se nevjerojatno lako prebacuje, pogotovo što je od tla udaljen svega 14 centimetara. Jedino što vam se neće svidjeti jest tvrd stražnji ovjes - hod stražnjeg amortizera iznosi, naime, svega 4,1 centimetar.

image
Motocikl Harley-Davidson
Ivan Lacković

U skladu s tradicijom, pokreće ga zrakom hlađeni V-twin s kutem među cilindrima od 45 stupnjeva i 883 ccm, koji zahvaljujući elektroničkom ubrizgavanju razvija sasvim pristojnih 53 KS pri ne pretjerano visokih 5750 okretaja i 71 Nm već pri 3750 okretaj, zbog čega mu uopće ne nedostaje šesti stupanj prijenosa kao na ostalim Harley-Davidsonima. Pritom ne vibrira pretjerano, jer je motor na gumenim nosačima za razliku od ostalih Sportstera, a zadovoljava se s još uvijek pristojnih 6 litara.

image
Motocikl Harley-Davidson
Ivan Lacković

Tehnički podaci
Motor       zrakom hlađeni, dvocilindarski s cilindrima
       pod 45 stupnjeva, elektroničko ubrizgavanje
Obujam       883 ccm
Provrt i hod       76,2 x 96,8 mm
Snaga       39 kW/53 KS pri 5750 o/min
Okr. moment       71 Nm pri 3750 o/min
Mjenjač       5 stupnjeva
Završni prijenos       remen
Okvir       dvostruki, od čeličnih cijevi
Ovjes       sprijeda teleskopska vilica hoda 92 mm,
       straga dvostruki amortizer hoda 41 mm
Kočnice       sprijeda disk ø292 mm s 2-klipnim
       kliještima, straga disk ø292 mm
       s 2-klipnim kliještima, ABS
Gume       sprijeda 100/90 B19
       straga 150/80 B16, Michelin Scorcher 31
Spremnik goriva       12,5 litara
Visina sjedala       76 centimetara
Međuosovinski razmak       151,5 centimetara
Težina (suh)       247 kg
Cijena       96.000 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. lipanj 2020 19:29