DOTJERANI SUV

PRVI TEST Ford Kuga 2.0 TDCi 4WD Titanium mami komforom, ali i cijenom

Uz lagano dotjerivanje vanjskog izgleda i bogatiju serijsku opremu, Fordov kompaktni SUV postao je još komforniji i sigurniji, a zahvaljujući novom multimedijalnom sustavu uskladio je i korak s modernim vremenima
 Marin Tomaš

Nekoliko dodatnih centimetara lima u stražnjem dijelu bilo je dovoljno za drastičnu promjenu karaktera. Ford Kuga u prvom izdanju predstavljenom 2008. oduševio nas je dinamičkim osobinama. Uz precizan upravljač i pouzdan ovjes prvi Fordov kompaktni SUV kroz zavoje je prolazio bolje od većine sedana tog vremena, no druga generacija, koju smo upoznali samo četiri godine kasnije, bila je osam centimetara duža i skrojena prema obiteljskim mjerama. Formula u koju je ubačeno malo manje osobnosti, a više udobnosti i prostora donijela je nove klijente i to ne samo u Europi. Uostalom, drugim izdanjem Kuga je postala globalni automobil koji se sviđa i Kinezima. Nagla metamorfoza, potaknuta politikom stvaranja jednog modela za cijeli svijet, pokrenuta od strane nove generacije šefova u Americi, djelovala je uvjerljivo. Kuga je postala bolje opremljena, sigurnija i komfornija, a u konačnici se ni ponašanje u vožnji ipak nije značajnije promijenilo. Ovjes je omekšan da lakše probavlja neravnine, ali to nije utjecalo na lakoću upravljanja, jednu od vrlina kojom je Kuga od samog početka plijenila pažnju.

Foto: Marin Tomaš

Drugom generacijom ušlo se i u uobičajene ritmove, pa u četvrtu godinu na tržištu Kuga ulazi osvježenog izgleda, s novom elektronikom i bogatijom listom opcija. Redizajn je donio novu trapezoidnu rešetku ispred hladnjaka, kojom se Kuga stilski usklađuje s ostalim Fordovim modelima u ponudi, s posebnim naglaskom na Edge. Na određeni način unijelo je to dodatni dašak Amerike, a kad tome dodamo poneki novi pregib i detalj na karoseriji, nova svjetla sprijeda i straga, Kuga djeluje zanimljivije i atraktivnije. Vanjske dimenzije su pritom ostale gotovo iste, jer je u pitanju ipak tek lagani facelifting, dok su novosti u unutrašnjost prvenstveno vezane uz gornju zonu središnje konzole na kojoj se ponosno ukazao multimedijalni sustav SYNC 3, koji donosi dramatičnu promjenu u odnosu na prethodnika. Za početak koristi novu platformu - Windowsi su ustupili mjesto trenutno moćnijem QNX-u, koji jamči brži i precizniji protok informacija. Displej od 7,9 inča osjetljiv je na dodir, s opcijama karakterističnim za tablete koje dozvoljavaju povećanje ili pomicanje slike s prstima (Pinch and Swipe). Pored toga sustavom se može upravljati glasom, a povezivanje na internet ostvaruje se putem pametnih telefona, među ostalim i pomoću aplikacija Apple CarPlay i Android Auto.

Novi sustav uvelike je smanjio broj tipki i komandi na središnjoj konzoli (što je bila i jedna od učestalih primjedbi prethodniku), ali i olakšao upravljanje. Bilo da slušate radio, podešavate navigaciju ili obavljate telefonski poziv, s novim sustavom manje je razloga za uklanjanje pogleda s ceste i putovanje je u konačnici sigurnije, čemu doprinosi i novi trokraki upravljač s novim rasporedom komandi. Govoriti o luksuzu bilo bi pretjerano, ali unutrašnjost nudi dobar ugođaj zahvaljujući kvalitetnim materijalima i generalno dobroj izradi. K tomu još i sportski profilirana sjedala pružaju odličnu potporu, a jedina primjedba može se uputiti na podešavanje nagiba naslona uz pomoć nazubljene poluge.

Udobnost je bila i ostala jedna od vrlina Kuge. Putnički prostor vrlo dobro je izoliran od vanjskog svijeta, a zvuk motora jedva je prisutan zahvaljujući velikim količinama izolacijskog materijala na kojem njemački inženjeri nisu štedjeli. Na sve se nadovezuje sjajan osjećaj čvrstoće i kompaktnosti koja se osjeti čim se krene preko neravnina. Ovjes odlično odrađuje svoju ulogu i premda nije premekan, većinu grba uspijeva bez većih problema držati daleko od putnika. Sveukupno gledano, putovanje Kugom obilježeno je vrhunskim komforom u čemu važnu ulogu ima i vrlo učinkoviti dvozonski automatski klima-uređaj s dodatnim otvorima za stražnja sjedala. Prostora ne manjka ni straga, gdje će se udobno smjestiti i treći putnik, a izvrsna vidljivost koja se pruža sa stražnjih sjedala, detalj koji je često zanemaren od ostalih proizvođača, još jedan je od razloga za dobar opći ugođaj. Funkcionalnost je naglašena i prtljažnikom pravilnih formi kojem smo izmjerili obujam od 407 litara, što je manje no kod većine konkurenata, ali sasvim dovoljno za obiteljske potrebe. No, preklapanjem naslona stražnjih sjedala otvara se zaista ogroman prostor (1650 litara), pa u toj konfiguraciji više nude samo Honda CR-V i Toyota RAV4.

S redizajnom je ponuda motora obogaćena i dizelskim 1.5 TDCi (120 KS), no prema predviđanjima Fordovih analitičara najveći interes ponovno će biti rezerviran za 2.0 TDCi. Motor koji smo u verziji sa 150 KS, ručnim mjenjačem i pogonom na sve kotače još jednom isprobali i u obnovljenoj Kugi. Uvijek spreman, elastičan, na akcije gasa odgovara bez odgađanja. Doduše, na nižim okretajima nema klasičnog udarca kojim se mogu pohvaliti neki od rivala poput Volkswagen Tiguana ili Mazde CX-5, ali u klasičnom sprintu od nule do stotke Kuga za njima zaostaje tek poneku desetinku sekunde. Motor je miran čak i pri prvom jutarnjem pokretanju što start/stop uređaj čini gotovo neprimjetnim. Mjenjač ima zavidnu preciznost hoda ručice i dobro raspoređene stupnjeve prijenosa, no potrošnja je nešto veća no kod suparnika pa, primjerice, Tiguan s istim obujmom i snagom motora u prosjeku troši gotovo pola litre manje u odnosu na 7,6 kod Kuge izmjerenih litara. Rezultat je to i ne sasvim dotjerane aerodinamike (Cx 0,356), ali i mase koja u slučaju testnog modela premašuje 1700 kg.

Sustav servoupravljača sad je potpuno električan. To je olakšalo rad motoru, ali i donekle prigušilo reakcije koje govore što se događa s prednjim kotačima. Upravljač je precizan i primjereno se ukrućuje s rastom brzine. Kočnice su vrlo učinkovite i s lakoćom prolaze test na zamor pri čemu pedala tek u završnici postaje nešto mekša. Oslonjenost na podlogu i stabilnost su na zavidnoj razini, pa ni nagle izmjene pravca ne dovode u krizu podvozje koje uvijek dobro reagira na sve zahtjeve vozača. Jedina zamjerka može se uputiti na ESP, koji na mokrom asfaltu povremeno reagira previše snažno i naglo, dok na suhom pri velikim brzinama savršeno umiruje stražnji kraj. Testni model nakrcan opremom ima zahtjevnu cijenu od 295.688 kuna, no Kuga je u stvari jedan od pristupačnijih SUV-ova na tržištu, jer izvedba s istim dvolitrenim dizelašem sa 150 KS te pogonom na prednje kotače i startnom opremom Trend stoji puno dostupnijih 202.214 kuna.

TEHNIČKI PODACI

MOTOR

Vrsta turbodizelski, 4 cil.

Obujam 1997 ccm

Snaga 110 kW/150 KS pri 3500/min

Moment 370 Nm pri 2000-2500/min

Pogon na sva četiri kotača

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 453 x 184 x 169 cm

Osovinski razmak 269 cm

Prtljažnik 456/1603 litre

Spremnik goriva 60 litara

Masa 1702 kg

Nosivost 450 kg

Najveća brzina 192 km/h

0-100 km/h 9,9 sekundi

Potrošnja 6,0/4,7/5,2 l/100 km

Ispuh CO2 135 g/km

Cijena 278.563 kuna

S doplatamam 295.688 kuna

SUPARNICI

Nissan Qashqai 1.6 dCi (130 KS) 188.095 kn

Ford Kuga 2.0 TDCi (150 KS) 202.214 kn

Renault Kadjar 1.6 dCi (130 KS) 202.900 kn

VW Tiguan 2.0 TDI (150 KS) 213.831 kn

Toyota RAV4 2.0 D-4D (143 KS) 218.500 kn

Hyundai Tucson 1.7 CRDi (141 KS) 218.990 kn

Kia Sportage 2.0 CRDi (136 KS) 232.990 kn

Mazda CX-5 CD150 (150 KS) 238.559 kn

Honda 1.6 i-DTEC (160 KS) 287.343 kn

Volvo XC60 D3 (150 KS) 296.963 kn

OPREMA

OPREMA TITANIUM • 17-colni alu-naplaci • automatska dvozonska klima + otvori za stražnju klupu • električna parkirna kočnica • samozatamnjujući unutarnji retrovizor • pokretanje bez ključa • senzor za svjetla i brisače • unutrašnje diodno osvjetljenje • tempomat + limitator • dnevna diodna svjetla • aktivne rešetke hladnjaka • dvostruke kromirane ispušne cijevi • kožom presvučeni upravljač s komandama • sportska prednja sjedala • rezerva umanjenih dimenzija...

DOPLATE • paket Ice Pack 12 (navigacija, audio uređaj + glasovno upravljanje, bluetooth, USB, Aux, CD, TFT ekran među instrumentima) • Parking Pack 1 • Designe Pack 2 • Winter Pack (grijanje sjedala, mlaznica, vjetrobrana i upravljača) / Ukupno 17.125 kuna

SVI MOTORI

BENZINSKI

1.5 EcoBoost (120 KS) 179.615 kn

1.5 EcoBoost (150 KS) 193.716 kn

1.5 EcoBoost (180 KS) 268.635 kn

DIZELSKI

1.5 TDCi (120 KS) 188.892 kn

2.0 TDCi (150 KS) 202.214 kn

2.0 TDCi (180 KS) 273.759 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 05:34