STRAŽNJICA ČINI RAZLIKU

PRVI TEST: Mercedes GLC 250d 4MATIC Coupé - atletičar u SUV klasi sa zvijezdom na nosu

S coupeovski zavodljivo skrojenim stražnjim krajem novi GLC Coupé više je lifestyle SUV nego terensko vozilo koji vlasnicima nudi svu silu napredne tehnologije uz mercedesovski uzvišeni osjećaj za volanom. Pritom se motor 250d uparen sa 9-stupanjskom automatikom pokazuje provom mjerom
 Marin Tomaš

Mercedesove limuzine oduvijek su bile najbolji ambasadori marke sa zvijezdom na nosu, no vremena se mijenjaju, a segment crossovera i SUV-ova iz godine u godinu sve je popularniji i to u svim klasama, od kompaktne, do ozbiljnije, gotovo terenske. Tako ni Mercedes nije stajao po strani, već dapače, organizirano ušao i u ovu tržišnu nišu te do ove godine izgradio respektabilnu gamu SUV modela pod novom nomenklaturom - ukupno čak šest modela. Rezultat: golemo američko tržište tako se ne može zasititi velikih GLS i GLE modela, dok tri smjene tvornice u njemačkom Bremenu jedva uspijevaju zadovoljiti potražnju za novim GLC modelom koji je krojen više po ukusu europskog vozača.

Foto: Marin Tomaš

Ove se godine kao posljednji u nizu Mercedesovih povišenih polu-terenaca priključio i GLC Coupé model kojem predviđaju još blistaviju budućnost. A kako i ne bi jer je riječ o dinamičnije oblikovanoj izvedbi GLC-a koji je nastao prema formuli kao i ranije uvedeni veći GLE Coupé model. Nastupom je pritom kompaktniji i stoga posredno rafiniraniji od broj većeg golemog GLE Coupea i doista je riječ o vrlo atraktivnoj pojavi. "Kićeni" vanjski izgled s AMG Line detaljima (doplata) u kombinaciji sa 19 colnim peterokrakim AMG naplacima kao kod testnog primjerka pritom dodatno naglašavan njegov sportski karakter, dok se i u unutrašnjosti nastavlja isti stil s doplatnim paketom AMG interijera. Tako je kokpit i prostor za vozača i suvozača bogato garniran detaljima od aluminija, kroma , kože i crnog sjajnog "klavirskog laka", dakle totalno luksuzno- sportskim stilom, ali i modernim oblikovanjem koje korijene vuče iz aktualne C- klase.

Tu je naravno, i veliki središnje postavljen ekran multimedije kojom se upravlja putem kružnog prekidača s dodatnom površinom osjetljivom na dodir, svim funkcijama od trozonskog klima uređaja, audio sustava , navigacije, postavkama ovjesa i motora, rasvjetom, putnim računalom...). Uz sjajnu ergonomiju, preglednu (premda pomalo dosadno osmišljenu) instrumentnu ploču, poslovično vrhunsku funkcionalnost i top završnu obradu te korištene materijale u ovom se autu ne možete, a ne osjećati fantastično sjedeći u vrhunskim sportskim sjedalima s puno bočnog oslonca dok u rukama držite deblje profilirano, kožom presvučeno kolo upravljača. Kada smo sve to što vidimo tako lijepo apsolvirali, i praktičnost ovako neobično krojenog auta zaslužuje svoje poglavlje uz pitanje, kome je zapravo namijenjen ovakav automobil? Za razliku od GLC modela koji se može pohvaliti izdašnim prostorom i mogućnošću jednostavnog ulaska u vozilo kroz sva četiri vrata, ovdje vas dočekuje prednji vjetrobran gotovo okomit vjetrobran umanjenih dimenzija što je posredno vezano uz nisku liniju krova koja strmo završava prema kraju. Dakle neobično se "penjati" u auto i istovremeno sagibati glavu, posebice putnicima koji žele sjesti straga. A i kad sjednu oni višeg rasta oskudijevati će s prostorom za "normalan" smještaj glave. Usto, ni pogled straga u unutarnjem retrovizor pritom ne pokazuje gotovo ništa, no srećom, tu su kamera i zvučni signali koji će olakšati parkiranje.

Krećemo na vožnju, a prvi kilometri ukazuju na miran rad četverocilindarskog 2,1-litrenog Biturbo dizelaša koji isporučuje 204 KS i 500 Nm već od 1600 okretaja. Usto neprimjetan je i vrlo uglađen i rad 9G-Tronic automatika pa je lagano krstarenje gradom u ovom Mercedesu pričinja pravi gušt. Slično je i u vožnji autocestom, dok nas je ipak najviše zanimalo kako će se malo manje od dvije tone težak SUV pokazati pri dinamičnijoj vožnji zavojima. I ugodno nas je iznenadio, jer laki aluminijski ovjes sjajno odrađuje svoj dio zadaće, izvrsni elektrohidraulički upravljač upravo je toliko tvrd i precizan koliko treba pa ako se zaigrate vrlo brzo zaboravite da se nalaziti u zapravo, velikom i teškom automobilu. A i visokom, premda su naginjanja minimalna posebice u modu Sport+ putem Dinamic Selecta, kada se ovjes i upravljač dodatno ukrute i uz spušten ovjes izborom tipke Body Control zračnog ovjes (doplata). Serijski pogon 4Matic pritom ulijeva dodatnu dozu sigurnosti, posebno pri žestokom tempu vožnje na mokrim prometnicama kakve vozače dočekuju diljem zemlje ovih dana, no u čvrste se kočnice uvijek možete pouzdati bez rezerve.

Potrošnja bi se mogla nazvati uzornom jer nam se testni Mercedes GLC 250d 4MATIC Coupé na svakih 100 prijeđenih kilometara prosječno zadovoljavao sa 6,6 litara dizela što je još jedna od stavki koja ovaj motor gura kao najidealniji izbor po pitanju ugode u vožnji, performansi i potrošnje za novi GLC Coupé. Na koncu, dolazimo i do cijene, a uvoznik za konkretan primjerak traži čak 668.000 kuna. Jasno, brdo doplata (vidi popis) debelo je povisilo cijenu za ovaj model koji ipak starta na nešto povoljnijih 461.620 kuna. Usto standardni Mercedes GLC 250d 4Matic povoljniji je za kakvih pedesetak tisuća kuna, a koji je bitno iskoristiviji i prostorom izdašniji. Ali ne brkajmo kruške i jabuke, Coupé izvedbu dinamičnog izgleda birat će oni dobro potkoženi kojima racio nije prva stvar pri izboru automobila i koji ne mare na funkcionalna ograničenja, već žele trendovski i oku ugodan automobil sportskog nastupa koji će im pružiti osjećaj za volanom poput pravog coupea, ali u kojem će se bez straha moći uputiti do udaljenog skijališta ili do kuće za odmor izvan grada... U stilu.

Ukratko

Već na prvom susretu s Coupéom dugim 4,73, širokim 1,86 i visokim 1,62 metra bilo nam je jasno da iznenađenja u kroju karoserije nema. Napravljena je po posve istom i uspješnom obrascu kao na većem GLE Coupéu.

Visok i širok, masivan stražnji dio moćnog izgleda, sa punokrvno sportski nakošenim stražnjim staklom bez brisača i ovdje je glavna stilska odrednica karoserije, koja je jednako široka kao i kod običnog GLC te niža dva i duža sedam centimetara. S koje god strane pogledali, Coupé je privlačan komad auta, u kojem prednji dio, doduše, ne donosi ništa bitno nova u odnosu na obični GLC, ali naplaci veličine 18 do 20 cola nižoj bočnoj liniji daju dodatnu dozu sportske snage i SUV-ovske masivnosti.

Kao i kod običnog GLC, osnova Coupé je C-klasa, što se najbolje vidi kad se sjedne u prekrasno dotjeranu unutrašnjost. Lijepa arhitektura armature optočene finim površinama, kvalitetnom izradom i dobrom opremom mazi na pogled i dodir i ne ostavlja mjesta primjedbama, uz sveprisutan osjećaj posebnosti i luksuza, jednak onome u limuzini, jedino što se sjedi povišeno

Oprema je već u seriji dovoljno bogata da opravda zvjezdani status, a njezina količina, bez obzira radi li se o finoj ručno šivanoj koži ili visokoj tehnološkoj razini multimedije i sigurnosti, dalje ovisi tek o dubini kupčeva džepa. Tko u tome može biti izdašan, moći će uživati i u blagodatima kakve pružaju veći Mercedesovi modeli praktički bez razlike u odnosu na obični GLC. I na prtljažnik obujma 500 litara teško se itko može požaliti, tim više što preklapanjem naslona nastaje potpuno ravan pod. Boljka je visok utovarni prag (82 centimetra), kao danak dizajnu, ali i što većoj čvrstoći karoserije.

GLC 250d 4MATIC Coupé

TEHNIČKI PODACI

Motor biturbo dizel, 4. cil.

Obujam 2143 ccm

Snaga 150 kW (204 KS) pri 3000/min

Moment 500 Nm pri 1600/min

Pogon na sva četiri kotača

Mjenjač automatski, 9 stupnjeva

Dimenzije 473x209x160 cm

Prtljažnik 500 - 1400 litara

Gume 235/55 R 19 Y

Masa 1964 kg

Ispuh CO2 143 g/km

MJERENJA

Brzina 222 km/h

0-100 km/h 7,9 sekundi

Potrošnja 6,6 l/100 km

Put kočenja 100-0 km/h 35,9 m

Cijena 461.620 kuna

S doplatama 668.000 kuna

SERIJSKA OPREMA: ABS, ESP, Traffic Sign Assist - sustav prepoznavanja prometnih znakova, DYNAMIC SELECT - prekidac za odabir razlicitih programa i nacina vožnji • alu naplaci 17 • zračni jastuci • tempomat • parkirna kamera i stražnji senzori • dodirni info zaslon • svi prozori na struju • kontrole radio uređaja i tempomata na upravljaču • upravljač podesiv po dubini i visini • putno računalo • dvozonska klima • 4x4 ručice za izmjenu stupnjeva iza upravljača • halogena svjetla s diodnim dnevnim svjetlima • kamera za vožnju unatrag…

DOPLATE: alu-naplaci 19 s gumama 235/55 AMG• paket Airmatic • paket AMG eksterior • paket AMG interior • adaptivna prednja svjetla • COMAND Online - multimedijski navigacijski sustav • Airmatic • aktivna pomoc pri parkiranju + PARKTRONIC parkirni senzori • DISTRONIC PLUS - sustav asistencije pri održavanju pravilnog razmaka od drugih vozila • zatamnjena stražnja stakla • • grijana prednja sjedala • grijani uredaj za pranje vjetrobrana • ambijentalno osvjetljenje • comfort paket sjedala /ukupno 206.380 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. ožujak 2024 07:29