SAVJETNIK AUTO KLUBA

RABLJENI: ŠKODA FABIA COMBI Ne osvaja izgledom već trajnošću i prostranošću

Lijep mali rabljeni karavan? Fabia neće biti prvi kandidat, no zato osvaja na svim drugim poljima
 Željko Puhovski/CROPIX

Stat će jedino ako ju zabijete u drugi auto ili banderu, često se može čuti od vlasnika druge generacije Fabije, Škodine izvedbe VW Pola, s kojim dijeli platformu i gotovo svu ostalu mehaniku. Simpatična, ali uglavnom istinita anegdota dovoljno govori koliko su zadovoljni vlasnici druge generacije Fabije Combi, od kojih su mnogi ranije posjedovali prvi model. Stoga se, poput standardne Fabije, i karavanska izvedba Combi pokazuje kao jedan od onih rabljenih koji se kupuje razumom.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Pomalo čudnom dizajnu ritam daje karoserija uža za 3 do 4 cm od prosjeka klase, no realnost je da su kupci spremni zažmiriti na tu nesavršenost, jer se i Combi dokazuje robusnošću i trajnošću te iznadprosječnom kvalitetom i funkcionalnošću. A u vremenima krize mnogima je to važnije od šminkerskog izgleda. Naime, prema statistikama, Fabia je jedan od modela s najmanje neispravnosti na tehničkim pregledima i jedan od onih koji najbolje zadržavaju vrijednost na tržištu rabljenih.

Drugim riječima, vozi li se i održava s pažnjom dobrog gospodara, kvarovi su izuzetno rijetki, a benzinski i dizelski motori pouzdani su podjednako. Stoga se njeni vlasnici, a pretežno su to smireniji vozači koji vode brigu o svom autu, rijetko odlučuju na prodaju bez pravog razloga, pa ni ponuda u oglasnicima nije baš velika. Koliko je Fabia, uključujući Combi, zahvalna za korištenje i održavanje, kao dobar pokazatelj može poslužiti pažljiviji pogled na naše prometnice. Mnogo tvrtki u svom voznom parku ima upravo te aute. Prostranost im je dobra, prtljažnik ogroman, a izdržljivost iznadprosječna. Nemaju ni velikih boljki, pa se sve uglavnom svodi na manje sporadične poteškoće, poput otkazivanja električnih podizača prozora i sličnog.

Što se motora tiče, izbor je solidan, premda se naše tržište ponajviše koncentriralo na dva benzinca i dva dizelaša. Osnovni 3-cilindarski benzinac 1.2 HTP (60 i 70 KS) solidan je i ako se vozi mirno, pažljivo i nije opterećen, troši oko 6,5 litara. U suprotnom potrošnja drastično raste, pa može izgubiti smisao u srazu s uglađenijim 4-cilindarskim 1,4-litrenim (86 KS), koji je uvijek ljepšeg, punijeg zvuka "pravog motora" te prosječno troši oko 7,5 litara. Kod nas se, doduše, ipak uvijek prvo traže dizelski motori, no i kod njih vrijede slični odnosi. Oba koriste izravno ubrizgavanje pumpa-brizgaljka, pa su dosta bučni. Osnovni 3-cilindarski 1.4 TDI (70 i 80 KS) također je štedljiv ako se pazi i ne pretjeruje s okretajima (oko 5 litara), dok je 4-cilindarski i pomalo kultni 1.9 TDI (105 KS) najskuplji, ali i najimpresivnijih performansi. I također vrlo štedljiv, pa nisu rijetki vlasnici koje ga uredno voze s potrošnjom manjom od 5 litara. Ukratko, neupadljiv, ali u svakom smislu zahvalan mali karavan.

ZAPAŽANJA

Prtljažnik obujma 480 litara preklapanjem sjedala raste do pozamašnih 1460 i u svoje je vrijeme bio najveći u klasi malih karavana, a sada nakon 7 godina svakodnevnog intenzivnog korištenja materijali koji su prvi na udaru pokazuju tek manje znakove trošenja

Vozačko okruženje nije atraktivno, ali tko cijeni jednostavnost, praktičnost i kvalitetnu, čvrstu izvedbu, odabirom Fabije će pogoditi

Smirena i promišljena vožnja s motorom 1.9 TDI drži potrošnju uglavnom manju od 5 litara, kao što pokazuje i putno računalo našeg testnog auta, u dobroj opremi Elegance

Ovjes se pokazao udobnim, ali i čvrstim i otpornim na naše loše ceste, pa i nakon pozamašne kilometraže ništa na njemu još nije dozrelo za zamjenu novim dijelom

Karavanska Fabia rado je birana kao flotni auto, zbog pouzdanosti i povoljnog održavanja te velikog prtljažnika

Na tržištu rabljenih najčešći su frktavi trocilindarski benzinci 1.2 12V (64 KS) i uglađeniji četverocilindarski 1.4 (85 KS). Skuplji dizelaši se pretežno nude kao bivši službeni auti

COMBI 1.9 TDI (2007. - 2014.)

Godište 2008.

Cijena oko 53.000 kuna

Kilometraža 160.000 km

Motor turbodizelski

Obujam 1896 ccm

Snaga 77 kW/105 KS pri 4000/min

Moment 240 Nm pri 1900/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 423 x 164 x 149 cm

Osovinski razmak 246 cm

Masa 1165 kg

Prtljažnik 480 litara

Brzina 191 km/h

0-100 km/h 11,0 sekundi

Potrošnja 5,1 l/100 km

Ispuh C02 135 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. travanj 2024 09:17