Mercedes GLC 200d 4Matic

Raskoš stiže uz lijepu uštedu: Testirali smo bestselera iz Stuttgarta s cijenom spuštenom za 4700 eura

Akcijska izvedba Platinum Edition donosi pregršt atraktivnih detalja, hrpu napredne tehnologije te izvrsni dizelaš od 163 KS

Mercedes GLC200d

 Željko Puhovski/CROPIX
Akcijska izvedba Platinum Edition donosi pregršt atraktivnih detalja, hrpu napredne tehnologije te izvrsni dizelaš od 163 KS

Mercedes GLC ne treba posebno predstavljati – riječ je o kod nas, ali i u cijeloj Europi, najprodavanijem modelu iz Stuttgarta. I tako je već godinama, a ništa se nije promijenilo niti nakon 2022., kad je u prodaju stigla druga generacija.

Prestižni SUV rastegnut na 4,72 metra, međutim, sada posebno privlači pažnju u akcijskoj izvedbi Platinum Edition, koja ne samo da serijski donosi pregršt atraktivnih detalja i hrpu napredne tehnologije uključenih u osnovu cijenu, već je i ta cijena spuštena za priličnih 4700 eura u odnosu na osnovni model.

Dakle, dobiva se više za manje, što je uvijek dobra priča za kupca.

image

Mercedes GLC200d

Željko Puhovski/CROPIX

Iako osnovna, izvedba Platinum Edition pršti od elegancije, pri čemu vanjština Avantgarde donosi atraktivne alu naplatke od 18 cola s pet dvostrukih krakova i kromirane ukrase, iako treba spomenuti da se kod testnog modela, kao tek jedna od dvije doplate, našao paket i AMG Line, koji donosi još raskošnije, sportski skrojene AMG alu naplatke od 19 cola, velike usisnike zraka u rubovima prednjeg branika te stražnji difuzorom.

image

Mercedes GLC200d

Željko Puhovski/CROPIX

Akcijska izvedba Platinum Edition iskustveni iskorak donosi i u unutrašnjost, gdje vozača i putnike dočekuju fini materijali i prvoklasna tehnologija. Udobna sjedala serijski su presvučena crnom umjetnom kožom Artico, a kožom je presvučen i višenamjenski upravljač s haptičkim prekidačima koji omogućuje upravljanje najvažnijim funkcijama bez skidanja ruku s upravljača.

Nije, međutim, nikakav izazov baratati niti iznimno preglednim i za uporabu praktičnim multimedijskim sučeljem MBUX. Dovoljno je reći tek “Hey Mercedes” i navesti svoje želje, koje potom ispunjava umjetna inteligencija dok je sva vozačeva pažnja i dalje na cesti.

image

Mercedes GLC200d

Željko Puhovski/CROPIX

Glasovno se tako, između ostaloga, može izabrati i odredište na superbrzoj, grafički upečatljivoj navigaciji s 3D prikazom točki interesa. Veliki plus je i što se zahvaljujući besplatnom pristupu internetu i uvijek ažuriranim kartografskim podacima na zaslonu dijagonale 30 centimetara nude precizni podaci o prometu u stvarnom vremenu i uvijek prikazuje najbrži smjer vožnje.

GLC je u akcijskoj izvedbi Platinum Edition i vozački potentan, što je prije svega zasluga 2,0-litrenog četverocilindarskog dizelaša od 163 KS oznake OM 654 M, istog onog koji se inače nalazi i u snažnijoj izvedbi 220d. Provjereni dizelaš kod posljednjeg dotjerivanja dobio je viši tlak ubrizgavanja (2700 umjesto 2500 bara), novu radilicu i dulji hod klipova, ali i blagohibridni sustav s integriranim starter-generatorom koji donosi dodatnih 23 KS.

image

Mercedes GLC200d

Željko Puhovski/CROPIX

U vožnji lijepo povuče iz niskih okretaja i ujednačeno razvija brzinu, što je i zasluga precizne 9-stupanjske automatike. Do stotke se stiže za 8,9 sekundi, sasvim pristojno za SUV od gotovo 2 tone, a ništa se ne može prigovoriti niti maksimalnoj brzini od 208 km/h.

Izvana, doduše, ovaj dizelaš nije najtiši, no do ušiju vozača i putnika dolazi tek djelić tih decibela. Zašto je tome tako otkriva se kad se podigne prednji poklopac motora – ispod lima tu je nesvakidašnje izdašna izolacija, debela kao ležaljka za plažu. Veseli i potrošnja – otvorenom cestom prešli smo gotovo 100 kilometara uz prosjek od svega četiri litre, pa je na testu ukupno izmjerenih 6,4 litre zapravo rezultat puno kilometara prijeđenih u gradu i na autocesti. Dojam je da se uz malo više pažnje prosjek bez problema da spustiti ispod 6 litara.

image

Mercedes GLC200d

Željko Puhovski/CROPIX

Ugodi za upravljačem pridonosi i serijski pogon na sve kotače 4Matic, ali i izbornik programa vožnje Dynamic Select. Pomoću njega vozač može sam izabrati željene postavke motora, mjenjača, ovjesa i upravljača, birajući jedan od unaprijed postavljenih programa (Eco, Comfort, Sport...) ili pak sam namještajući postavke u programu Individual.

Doprinos sigurnosni u vožnji daju i napredna prednja svjetla LED High Performance, također serijski dostupna u izvedbi Platinum Edition. Cestu osvjetljavaju širokim snopom, a kako vozaču tijekom noćne vožnje ne bi promakla iznenadna opasnost tu su i prilagodljiva duga svjetla, koja se po aktivaciji samostalno prilagođavaju nadolazećem prometu.

image

Mercedes GLC200d

Željko Puhovski/CROPIX

Snaga 163 KS

Potrošnja 6,4 l/100 km

Cijena 64.198 eura

image

Mercedes GLC200d

Željko Puhovski/CROPIX
image

Mercedes GLC200d

Željko Puhovski/CROPIX
image

Mercedes GLC200d

Željko Puhovski/CROPIX
image

Mercedes GLC200d

Željko Puhovski/CROPIX
image

Mercedes GLC200d

Željko Puhovski/CROPIX
image

Mercedes GLC200d

Željko Puhovski/CROPIX
image

Mercedes GLC200d

Željko Puhovski/CROPIX
image

Mercedes GLC200d

Željko Puhovski/CROPIX
image

Mercedes GLC200d

Željko Puhovski/CROPIX
image

Mercedes GLC200d

Željko Puhovski/CROPIX
image

Mercedes GLC200d

Željko Puhovski/CROPIX
image

Mercedes GLC200d

Željko Puhovski/CROPIX
image

Mercedes GLC200d

Željko Puhovski/CROPIX
image

Mercedes GLC200d

Željko Puhovski/CROPIX
image

Mercedes GLC200d

Željko Puhovski/CROPIX
image

Mercedes GLC200d

Željko Puhovski/CROPIX

UKRATKO:

- Mercedes GLC se u bogato opremljenoj izvedbu Platinum Edition, pogonjen 2,0-litrenim dizelašem od 163 KS, nudi od 64.198 eura. Time je 4700 eura povoljniji od standardne početne izvedbe

- Atraktivni alu naplaci od 19 cola stižu kao dio doplatnog paketa AMG Line eksterijer (4057 eura), uz paket Advanced Plus jedine doplate na testnom modelu

- Iz strujom namjestivih i preklopivih retrovizora serijski se noću na cestu projicira Mercedesov znak, kao nadopuna ambijentalnom osvjetljenju. Dizelaš lijepo ubrzava, a troši umjereno

- Izdašna zvučna izolacija uvjerljivo sputava dizelske decibele. Uz podnicu udaljenu od tla 20 cm i pogon 4x4 bez straha se silazi s asfalta

- Ovjes s pasivnom prilagodbom tvrdoće amortizera Agility Control donosi za 10 mm spušteno podvozje, ali i uvjerljiv nastup na cesti usprkos masi od gotovo dvije tone

- Raskošno skrojena unutrašnjost riznica je napredne tehnologije. Dostupnim sustavima pristupa se preko multimedije MBUX, koja profitira i od besplatnog pristupa internetu. Prestižnom ugođaju za upravljačem pridonose i fini, na dodir ugodni materijali

- Ugodno se sjedi i straga, a praktičan dodatak su strujom podizna vrata prtljažnika, kao i aktivnu pomoć pri parkiranju

Tehnički podaci GLC 200d

Motor turbodizelski, 1993 ccm

Snaga 120 kW/163 KS pri 3200-4400/min

Moment 380 Nm pri 1600-2800/min

Elektromotor 23 KS/205 Nm

Mjenjač automatski, 9 stupnjeva

Pogon na sve kotače

Dimenzije 472 x 189 x 164 cm

Osovinski razmak 289 cm

Prtljažnik 620/1640 litre

Gume 235/60 R18

Težina 1920 kg

MJERENJA

Brzina 208 km/h

0-100 km/h 8,9 sekundi

Potrošnja 6,4 l/100 km

OPREMA

dvozonska automatska klima • alu naplaci od 18” • MBUX multimedija • presvlake sjedala od crne kože Artico • LED prednja svjetla s podesivim snopom dugog svjetla • el. namjestivi, grijani i preklopivi retrovizori • ambijentalno osvjetljenje s projekcijom logotipa • grijana i el. namjestiva prednja sjedala • Active Suspension Management • parkirni senzori • kamera • prepoznavanje prometnih znakova • održavanje u voznoj traci • el. otvaranje prtljažnika...

Doplate

metalik lak • paket AMG Line eksterijer • paket Advanced Plus •

Ukupno: 8869 eura

S doplatama: 73.067 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. studeni 2025 06:45