TEST RABLJENOG

SEAT ALTEA Ljepotica za šaku kikirikija

Za 50.000 kuna možete pronaći pristojan, pouzdan i kvalitetan Seatov jednovolumen
Za 50.000 kuna možete pronaći pristojan, pouzdan i kvalitetan Seatov jednovolumen

Seat Altea ima sve potrebno za uspjeh - smještena na modularnu platformu PQ35, na kojoj su se, između ostalih, kotrljale peta i šesta generacije Golfa, izgleda dobro, nudi puno prostora (iako je prtljažnik od 409 l skroman), a ima i prihvatljivu cijenu kao rabljena. Mediteranski dizajn sjajna je kombinacija s njemačkom tehnikom, a ne treba sumnjati niti zbog proizvodnje u španjolskom Martorellu (radi se od 2004., a neznatno je osvježena 2009.). I zrada je čvrsta i solidna, čemu svjedoči i što je Altea prvi Seat s pet EuroNCAP zvjezdica za sigurnost.

A najpovoljnija je kupnja 1.6 sa 102 KS. Provjereni motor Volkswagena neće vas oduševiti performansama, ali niti iznenaditi kvarovima, jer slovi za najpouzdanijeg benzinca. I takav je već dva desetljeća. No, račun za to vas čeka na benzinskoj crpki. Posebno je rastrošan u gradu, kada u prosjeku troši i 12 litara. S druge strane, uz pažljivu nogu na otvorenoj cesti pri 90 km/h traži i upola manje goriva, a dobar je i za ugradnju plina, jer je glava motora termički izuzetno otporna.

Manji 1.4 16V kod nas je rjeđi, daje 85 KS i djeluje zagušeno. Ako je cijena dobra i kilometri niski, možete razmisliti i o njemu, tim više jer za litru i pol štedljiviji od 1,6-litrenog djedice. A zbog paprene cijene, još je teže naići na dvolitreni FSI. Troši jednako kao i 1.6, ali puno bolje vuče jer ima 150 KS i direktno ubrizgavanje. Dobar je izbor ako se malo vozite. Kasnije, 2006. pojavila se Altea FR sa 2.0 TFSI (kasnije je označavan kao TSI). S 200 KS nudi impresivne performanse uz nisku potrošnju. No, iz novčanika treba izvaditi barem 70.000 kn. Najveća prednost turbobenzinaca: nitko ga nije kupio da "tuče" kilometre, pa su uglavnom očuvani.

Dizelaš 1.9 TDI sa 105 KS najpouzdaniji je u VW grupi, kažu statistike i serviseri. Ali to se odražava na cijenu - bez neke posebne opreme osim klime, Altea s tim motorom u domaćim oglasnicima stoji od 70.000 kuna naviše. Skupo, ali trajno i dobro. Pije 4,5 litara na otvorenom, i ne preko 7 litara u gradu. Pola litre do litru više troši 2.0 TDI. Međutim, taj su motor za zao glas doveli problemi s diznama, zamašnjacima i uljnim pumpama, pa je cijena ista ili niža kao kod 1.9 TDI.

No, ako vam auto prodaje vlasnik može računima dokazati da je spomenuto riješio, posrećilo vam se. Nema ništa bolje od motora na zlu glasu: loši su dijelovi, a ne cijeli motor. A ko su promijenjeni, problem nestaje, ali cijena rabljenog ostaje niska. A 2007. stigla je i za 21 cm produljena Altea XL. Za nju vrijedi sve kao i za standardnu, osim što ima velikodušniji prtljažnik (532 litara).

Osim nje, u ponudi je od 2008. i povišeni Freetrack, s nabildanim blatobranima i pogonom 4x4. Čahure ovjesa (tzv. seleni) mu se brže troše jer su kotači teški, ali sposobni su za teren. Na kraju, cijene. Očuvani i servisirani primjerci s najviše 120.000 km nude se za 50.000 kn (1.6), slabije opremljen 1.9 TDI sa 105 KS dostupan je za 65.000 kuna, dok za opremom nakrcani 2.0 TFSI s 200 KS treba izdvojiti 75.000 kuna.

Seat Altea (2004-2009)

1.6 2005.

Cijena 50.000 kn

Kilometraža 111.000 km

Motor benzinski, 4 cil.

Obujam 1595 ccm

Snaga 75 kW/102KS pri 5600 o/min

Moment 148 Nm pri 3800 o/min

Mjenjač Ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 428 x 176 x 157 cm

Osovinski razmak 258 cm

Masa 1295 kg

Prtljažnik 409-1320 litara

Brzina 181 km/h

Ubrzanje 12,8 sekundi

Potrošnja 7,6 l/100 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. prosinac 2025 08:59