Test

Sportski nastup uz štedljiv karakter: Cupra Formentor 2.0 TDI EVO DSG sjajno spaja ‘nespojivo‘

Neki će reći da Formentoru više pašu TSI pogoni, ali i TDI svoju zadaću može odrađivati sasvim solidno

Cupra Formentor TDI

 Željko Puhovski/CROPIX
Neki će reći da Formentoru više pašu TSI pogoni, ali i TDI svoju zadaću može odrađivati sasvim solidno

Nema tome dugo, Cupra je za Formentor, slično kao i kod kompakta Leona, pripremila lagano zatezanje bora. Što je novo? Sada sprijeda vješto oko može uočiti redizajniranu prednju masku uz novodizajnirana LED svjetla s upečatljivim trostrukim elementima kao potpisom. Kako se radi o tek blagoj dizajnerskoj transformaciji, straga također možemo naći nova svjetla u LED tehnici. Cuprin logotip je u potpunosti osvijetljen, a lagani zahvati kistom dizajnera učinjeni su i kod stražnjeg branika. Kupcima se na izbor sada nude i novi naplatci od lake legure. Sve u svemu, ono po čemu je Formentor oduvijek bio prepoznatljiv, sportska drčnost zapakirana u coupe crossoveru ovdje je i dalje zadržana.

image

Cupra Formentor TDI

Željko Puhovski/CROPIX

No, idemo načas blaga retuširanja staviti sa strane, dvolitreni TDI iz koncerna sa 150 KS, ovaj put uparen s DSG mjenjačem s dvostrukom spojkom, našao se ovdje pod prednjim poklopcem. Da, u Cupri nisu tako lako digli ruke od dizelskih agregata. Možda najbolje da idemo odmah u glavu – dakle, kakva nam je bila potrošnja. Stvari stoje ovako: prosjek testa – 6,3 l/100 km, autocesta pri 130 km/h – 7,1 l/100 km, grad – 7,5 l/100 km. Na otvorenoj prometnici se uz malo truda ona može spustiti debelo ispod šest litara, dok kada se zaigrate i pustite Formentora s uzdi, 2.0 TDI može zahtijevati i oko devet litara.

image

Cupra Formentor TDI

Željko Puhovski/CROPIX

Usput rečeno, u tim fazama vožnje ovjes i karoserija ove Cupre (što smo se već nebrojeno puta uvjerili na prošlim testiranjima) spremno će i pozitivno odgovoriti na brže ulaske u zavoj. Težina ‘nosa‘ osjetit će se blagim podupravljanjem, što se laganim oduzimanjem gasa vrlo brzo vraća u kontrolu. Ovjes je podešen čvršće, što nikako ne znači da je Formentor neudoban. Dapače, i s većim kotačima meko, ali izuzetno odrješito upija rupe i neravnine.

image

Cupra Formentor TDI

Željko Puhovski/CROPIX

Ako vam je draža putopisna i opuštajuća vožnja gdje je prvi cilj upijati krajobraze okolnih sela i brežuljaka na magistralnim putovima, potrošnja će se spremno spustiti prema brojci od pet litara na stotinu prijeđenih kilometara. Sedam stupnjeva sjajnog DSG-a, koji kao da uvijek prepoznaje vaše misli, dosta pomaže u tome, a mi nismo bili lijeni pa smo dali zadatak. Dionica od cca 90-ak kilometara relativno ravne prometnice uz manje vozila na cesti prijeđena je s vrlo prihvatljivih 4,8 l/100 km.

Vozne osobine Formentora svakako izdvajaju od ostatka sličnih crossovera – sjedi se znatno niže, karoserija je vrlo čvrsta pa je cjelokupan dojam ‘sportskiji‘ nego kod konkurencije. Nitko tko traži prostranost kao prvi forte kod novog vozila, neće kupiti Formentor. To je jasno kao dan.

image

Cupra Formentor TDI

Željko Puhovski/CROPIX

Ali iako Cupra nije rekorder po prostranosti ili obujmu prtljažnika (450 l), ne gubi na praktičnosti – dvoje odraslih može se bez problema ugodno smjestiti na stražnjoj klupi na dužim putovanjima, što su stavke koje neće zasmetati kupcu koji cilja na sportskiji crossover. Kao i druga braća s iste platforme, u interijeru Formentora ne možete uputiti prigovore kvaliteti materijala ili izradi.

Multimedija, odnosno neke njezine funkcije znaju nervirati, određena rješenja jednostavno ne funkcioniraju bolje od klasičnih kotačića ili prekidača, a da ne govorimo koliko vam pažnje odvlače s ceste. Klima-uređajem i ostalim funkcijama kojima se upravlja putem dodirnog zaslona, teško je koristiti bez skretanja pogleda s ceste, posebno noću zbog nedostatka osvjetljenja. Međutim, to je problem sa svim modelima iz VW-ova koncerna, gdje su razni slideri zamijenili kontrolere i prekidače.

image

Cupra Formentor TDI

Željko Puhovski/CROPIX

Cupra Formentor nakon facelifta izgleda još svježije i još agresivnije, poput druge braće pod istom značkom. Sportski nastrojen crossover dobro surađuje i s dizelskim srcem, a ergonomski može zadovoljiti one manje zahtjevne. U vožnji se ni u jednom SUV-u ove kategorije nećete bolje zabaviti, a ako patite na veličinu prtljažnika, okrenite se, primjerice, karavanskoj inačici Škode Superb.

image

Cupra Formentor TDI

Željko Puhovski/CROPIX

TEHNIČKI PODACI

Cupra Formentor 2.0 TDI EVO DSG

Motor: turbodizelski, 4 cilindra

Obujam: 1968 ccm

Snaga: 110 kW (150 KS) na 3000/min

Moment: 360 Nm na 1600/min

Pogon: prednji

Mjenjač: automatski DSG, 7 brzina

Dimenzije: 445 x 184 x 154 cm

Osovinski razmak: 268 cm

Prtljažnik: 450 litara

Gume (testni): 245/40 R 19, Bridgestone

Masa (testni): 1580 kg

Brzina: 205 km/h

0-100 km/h: 9,3 sekunde

Potrošnja: 5,9 l/100 km

Cijena: 37.739 eura

Testni model: 39.574 eura

SERIJSKA OPREMA – aluminijski naplatci 18” • senzori sprijeda i straga + kamera • samoprilagodljiva LED svjetla sprijeda i straga s dinamičkim žmigavcima • automatska 3-zonska klima • paket Black • digitalni instrumenti 10,25” • infotainment 12,9” • senzor kiše i svjetla • paket dekorativnih elemenata • sigurnosni paket • puni električni paket • grijani volan u koži...

DOPLATE TESTNOG MODELA – metalik crna boja • aluminijski naplatci 19” • grijanje prednjih sjedala... • Ukupno 2505 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. studeni 2025 08:32