URBANI CROSSOVER

Test: 5 razloga zašto je osvježeni SUV Seat Arona 1.0 TSI Xperience ponovo u središtu pažnje

Verzija koju smo testirali ponajbolja je mjera, a uz osvježen izgled ima novi kokpit i puno serijskih sigurnosnih sustava

Seat Arona

 Zvonimir Jurčić

Nakon četiri godine na tržištu Seat je osvježio gradski crossover Aronu. Dobrodošao je to impuls za nastavak karijere u kojoj se Španjolka u popularnoj gradskoj SUV klasi od početka pozicionirala kao privlačan urbani crossover.

image

Seat Arona

Zvonimir Jurčić

Poput gradske Ibize i Arona je postavljena na platformu MQB A0, međutim, s dužinom od 4,10 m, Arona je od Ibize gotovo osam centimetara dulja te deset centimetara viša.Te brojke donose i više prostora u unutrašnjosti, a i ulazak i izlazak iz Arone je lakši zbog razmaka od tla za 19 cm, te zahvaljujući 1,5 cm višim oprugama i amortizerima.

Ima puno novosti u izgledu

S tom dobrom osnovom osvježeni model sada je oplemenjen u nekoliko segmenata, počevši od samog izgleda. Osim većeg usisnika zraka s donjim dijelom izvedenim u srebrnoj boji, veće maske s novim “reljefom” te redizajniranim znakom, najveća novost su nova svjetla za maglu (od opreme Xperience) smještena zasebno ispod glavnih svjetala. Zgodno.

image

Seat Arona

Darko Tomaš /CROPIX

Nadalje, prednja svjetla sada mogu biti i potpuno diodna, dok straga nalazimo novi, veći krovni spojler, koji se optički nastavlja na bočne stražnje prozor, uz karakterističnu srebrnu traku koja vizualno dijeli karoseriju od krova, što je i dosad bio šarmantan stilski “potpis” Arone. Uz kromirane krovne nosače, dvobojnu karoseriju i lijepe naplatke od 18 cola (serijski 17), oku ugodna cjelina gradskog crossovera je zaokružena.

image

Seat Arona

Darko Tomaš /CROPIX

Osvježena i modernija unutrašnjost

Seat je znatno više mijenjao u unutrašnjosti, koja je značajno nadograđena. To se prije svega odnosi na kvalitetnije materijale u području kokpita i središnjeg tunela, a novi zaslon infotainmenta od 9,2 inča koji u aktualnom akcijskom paketu uz opremu Xperience dolazi bez doplate (serijski 8,25 inča), povišen je “za cijeli kat” u vidno polje vozača. S druge strane, testnom je primjerku ostala klasična instrumentna ploče s dva analogna instrumenta i digitalnim zaslonom u sredini za podatke s putnog računala.

image

Seat Arona

Darko Tomaš /CROPIX

U Aroni se sprijeda sjedi udobno, a čak je i straga dosta komotno, barem dok putnici nemaju posebno duge noge. I obujam prtljažnika od lijepih 400 litara je ostao isti što je i dalje jedna od najvećih prednosti Arone. Pristupačan je i jednostavan za korištenje, a preklapanjem stražnje klupe poraste do 1280 litara. To Aronu čini prikladnom čak i za obitelji.

image

Seat Arona

Darko Tomaš /CROPIX

110 KS prava mjera

Ispod poklopca testnog modela nalazi se srednji motor u ponudi - 1,0-litreni 3-cilindarski turbobenzinac s izravnim ubrizgavanjem od 110 KS i 200 Nm. Uparen je sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem i uvijek je uglađen u radu te se rado odaziva na gas, pa ćete kod normalnog tempa vožnje uvijek osjetiti dovoljno potiska. Maksimalnih 190 km/h i ubrzanje do 100 km/h iz stajanja za 10,3 sekunde solidne su brojke, no ono što još više veseli kod Arone su vozne osobine.

image

Seat Arona

Darko Tomaš /CROPIX

Super se vozi

Bez obzira na crossoversku visinu, Seat je ovjes i upravljač Arone podesio “čvršće” za agilnije prolaske zavojima nego što je to slučaj kod “bratskih” VW T-Crossa ili Škode Kamiq. S druge strane, s ovim motorom u kombiniranim uvjetima prosječno možete trošiti 6,4 litre, što je sjajan rezultat.

image

Seat Arona

Darko Tomaš /CROPIX

Zaključak

Na koncu i cijena: prema našem mišljenju ova motorizacija i oprema su najbolje odmjeren izbor, a Aronu 1.0 TSI Xperience Seat naplaćuje 160.336 kuna do registracije. Nije to znatno povoljnije nego što Volkswagen naplaćuje T-Cross, međutim po stilu, opremi i osjećajem za volanom mi bismo prednost dali Aroni.

image

Seat Arona

Zvonimir Jurčić

Ukratko

Zgodni crossover za urbanu džunglu uz robusnost sada je dobio i osvježen izgled, bolje materijale u unutrašnjosti i moderniji dizajn kokpita, a tu je i vojska novih sigurnosnih sustava od kojih mnogi dolaze serijski uz opremu Xperience

Seatu Aroni se u klasi suprotstavljaju VW T-Cross, Renault Captur, Suzuki Vitara, Toyota CH-R, Nissan Juke, Kia Stonic, Hyundai Kona i Bayon... No ima aduta za borbu s brojnom konkurencijom

Osim većeg usisnika zraka s donjim dijelom izvedenim u srebrnoj boji i veće maske s novim “reljefom”, najveća novost su svjetla za maglu sada smještena zasebno ispod glavnih svjetala

S trocilindarskim benzincem od 110 KS ispod poklopca i postavljena na šminkerski naplacima od 18 cola, osvježena Seat Arona je tehnološki i stilski potpuno u trendu u klasi malih gradskih crossovera

Opremljenija i ušminkanija Španjolka opet u fokusu

Seat Arona s Xperience paketom dolazi serijski sa LED svjetlima, upozorenjem na sudar s kočenjem u nuždi, tempomatom, sustavom za održavanje vozila u voznoj traci, dok je i izbor jedne od 68 kombinacija boje karoserije i krova besplatno

Seat Arona s Xperience paketom dolazi serijski sa LED svjetlima, upozorenjem na sudar s kočenjem u nuždi, tempomatom, sustavom za održavanje vozila u voznoj traci, dok je i izbor jedne od 68 kombinacija boje karoserije i krova besplatno

Multimedija i povezivost su ažurirani: Apple CarPlay i Android Auto sada se mogu koristiti bežično, a osim putem dodira ili tipkama na upravljaču, infotainmentom se može upravljati i glasom

S novim položajem zaslona multimedije, ventilacijske mlaznice sada su smještene niže, baš kao i fizičke komande klime

1.0 TSI

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski

Cilindri 3/

Vventili 12

Obujam 999 ccm

Snaga 96 kW/110 KS na 5500/min

Moment 200 Nm od 2000 do 3500/min

Pogon prednji

Mjenjač ručni, 6 brzina

Dimenzije 415 x 178 x 155 cm

Osovinski razmak 256 cm

Prtljažnik 400 litara

Gume 215/45 R 18

Masa 1141 kg

Jamstvo 5 god/100.000 km

MJERENJA

Brzina 190 km/h

0-100 km/h 10,3 sekundi

Potrošnja 6,4 l/100 km

Cijena 160.336 kuna

S doplatama 174.254 kune

OPREMA Xperience

ambijentalna rasvjeta u kabini • 17” alu naplaci • centralno zaključavanje • 2 zonski Climatronic • ECS + Front Assist upozorenje na sudar s kočenjem u nuždi • Lane Assist sustav održavanja u voznoj traci • krov u drugoj boji • tempomat • Xperience presvlake • LED prednja svjetla • Online Seat connect s ekranom 9,2 inča

DOPLATE

18” alu naplaci Performance • metalik boja • zimski set kotača S DOPLATAMA 13.920 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2021 13:18