KAO NIKADA DO SAD

Test: Citroen C4 Shine PureTech 130: Kompakt je postao crossover, ali se udobnosti nije odrekao

Coupeovskom krovnom linijom, povišenom podnicom i dužinom od 436 cm, C4 u trećem izdanju "bježi" iz kompaktne klase
Citroen C4 test
 Matija Djanješić/ CROPIX

Vremena se mijenjaju, proizvođači nove modele prilagođavaju trendovima, a pritom oni puni tradicije i posebnosti u izvedbi pokušavaju ostati prepoznatljivi i prihvaćeni od ljubitelja u novoj formi. Takva je upravo i priča s novim Citroenom C4. Nakon što je Citroen prošlog ljeta objavio prve fotografije i početkom ove godine organizirao prve vožnje za novinare u Zagrebu, postalo je sasvim bjelodano kako novi model više nije sasvim običan, standardni kompakt već da je uvelike postao crossoverski model s trendovski povišenom podnicom i velikim kotačima.

image
Citroen C4 test
Matija Djanješić/ CROPIX

Pritom pogled na mjere novog Citroena C4 otkriva kompaktne dimenzije: duljina 4,35 m, širina 1,80 m i visina 1,52 m, no sada na "povišenim nogama". Nešto poput "kompakta s benefitima", u svim pogledima. A, duga je povijest Citroena u kompaktnoj klasi gdje Francuzi uvijek žele svoj dio kolača od kojeg ni sada ne odustaju. Mudro: u ponudi motora kod novog C4 ostaju benzinci i dizelaši, tu je i nova električna verzija, a mi smo testirali benzinsku verziju C4 Shine PureTech 130, kako joj glasi puni naziv.

image
Citroen C4 test
Matija Djanješić/ CROPIX

Sada, u trećem izdanju s povišenom podnicom, ali i zanimljivim rješenjem svjetlosnog X potpisa sprijeda i straga , coupeovskom linijom krova te "nabitim" stražnjim krajem s prelomljenim staklom, novak privlači pažnju gdje god se pojavi. Pritom, već kada sjednete za upravljač postaje jasno je da sjedite u jednom Citroenu: sjedala su vrhunska, raskošno široka i udobna. Trik: mudrom raspodjelom slojeva spužve različitih tvrdoća, ona pružaju mekoću i dobru potporu tijelu i ne izazivaju "križobolju" ni nakon višesatne vožnje.

image
Citroen C4 test
Matija Djanješić/ CROPIX

Uglavnom, lako je pronaći idealnu poziciju za upravljačem koji je umanjen, pa gotovo idealno sjedi u rukama. Armatura s instrumentima i multimedijom protom je stilski zanimljivo oblikovana: premda generalno u kabini vlada tamna plastika, poneki detalj poput ukrasne trake na vratima daju dozi posebnosti. Detalji poput klizne ladice s gumiranim dnom za smještaj tableta su originalni, a odmah iznad na prednjoj armaturi skriva se univerzalni nosač, pa suvozač tijekom vožnje može uživati u filmovima ili igricama na svom tabletu.

image
Citroen C4 test
ETIENNE ROVILLE

Iza volana pak, stoji tek maleni zaslon od 6 inča s maksimalno pojednostavljenom grafikom, no tu je i head-up zaslon u boji koji će olakšati praćenje zbivanja na cesti, odmah u vidnom polju. Središnji displej je pregledan i brzo odgovara na dodir, a kritike na dosadašnje modele, kako se klimom može upravljati samo na ekranu su urodile plodom i klasične komande sada su ponovo na prednjoj armaturi.

image
Citroen C4 test
Matija Djanješić/ CROPIX

S obzirom na to da C4 dijeli platformu s postojećim Peugeotom 2008 (267 cm razmaka među osovinama), zajamčena je prostrana kabina, čak i za putnike straga koji imaju u prosjeku tridesetak centimetara za koljena i kojima unatoč silaznoj krovnoj liniji prema kraju, ni za glave ne manjkati centimetara.

image
Citroen C4 test
Matija Djanješić/ CROPIX

Međutim, na račun putničkog prostora žrtvovan je prtljažnik s prosječnih 380 litara u osnovnoj postavci. Uz karoseriju povišenu gotovo 16 cm od tla ni prag prtljažnika nije nizak (72 cm), ali pravilni oblik i veliki otvor vratiju olakšavaju utovar. Podesiva visina podnice pritom osigurava ravnu plohu pri obaranju stražnjih naslona.

image
Citroen C4 test
ETIENNE ROVILLE

Nadalje, komfor u vožnji za sve putnike piše se velikim slovima: udobnost koju nude sjedala sjajno se nadopunjavaju s podešenošću ovjesa, a uglađenost kojom C4 rješava neravnine na asfaltu rezultat je rada progresivni hidrauličkih prigušivača amortizera. Tako udobno se ne vozi ne jedan kompakt! Sam je ovjes generalno mekše podešen pa su u vožnji zavojima nagibi karoserije izraženiji, ali bez iznenađenja za vozača.

image
Citroen C4 test
Matija Djanješić/ CROPIX

Citroen C4 je u vožnji predvidljiv i jasno daje do znanja vozaču gdje su limiti. Za one koji pretjeraju tu je sva sila elektronike koja je odlično kalibrirani i koja ulijeva osjećaj sigurnosti u svim uvjetima na cesti. Upravljač je precizan i pruža odlične povratne informacije s asfalta, no za neke sportskije izazove je pomalo spor u reakcijama.

Generalno, novi C4 više voli ritam vožnje na otvorenoj cesti gdje 3-cilindarski 1,2-litreni turbobenzinac u kombinaciji s automatskim mjenjačem s osam stupnjeva daje najviše. Mjenjač se uvijek načinom rada prilagođava vozačevom stilu vožnje pa u konačnici motor i mjenjač u paru razinu komfora uvijek podižu na viši stupanj.

image
Citroen C4 test
ETIENNE ROVILLE

Postoji i opcija izmjena brzina putem polugica iza upravljača kad još više dolazi do izražaja potentnost motora, ali i uglađenost prebacivanja brzina. Motor u vožnji zvukom nikad nije prenametljiv, čak ni kod visokih okretaja, a to se može zahvaliti odličnoj zvučnoj izolaciji kabine. U finalu, ovakav Citroen C4 nije najjeftiniji u ponudi, posebno ne s opremom Shine i stoji 195.900 kuna do registracije, no u cjeniku ima i bitno povoljnijih modela ako se možete odreći ponešto luksuza i snage...

C4 Shine PureTech 130,

Tehnički podaci

Motor turbobenzinski

Cilindri/ventili 3/12

Obujam 1199 ccm

Snaga 131 KS/96 kW pri 5500/min

Moment 230 Nm pri 1750/min

PODVOZJE

Pogon na prednje kotače

Mjenjač automatski, 8 stupnjeva

Ovjes sprijeda McPherson,

straga polukruta osovina

Kočnice diskovi sprijeda i straga,

sprijeda samoventilirajući

Gume 195/60 R18 Goodyear

KAROSERIJA

Dimenzije 436 x 180 x 153 cm

Osovinski razmak 267 cm

Prtljažnik 380/1250 litara

Spremnik goriva 50 litara

Masa 1353 kg

Nosivost 413 kg

PERFORMANSE

Najveća brzina 210 km/h

0-100 km/h 9,4 sekunde

Potrošnja 5,8 l/100 km

Ispuh CO2 130 g/km

Osnovni model (PT 100 Live) 134.900 kn

Testni (PT 130 Shine) 195.900 kn

Testni model s doplatama 208.182 kn

Godišnji porez 600 kn

Cijena 195.900 kuna

S doplatama 208.182 kuna

Jamstvo (opće) 5 godina/100.000 km

SERIJSKA OPREMA Shine • 18 colni naplatci • automatski mjenjač • otključavanje i pokretanje bez ključa • dvozonska klima • aktivni tempomat, održavanje razmaka, vozne trake, slijepi kut + automatsko kočenja • samozatamnjujući unutarnji retrovizor • head-up displej • prilagodljiva prednja diodna svjetla + automatska kontrola dugog snopa • prilagodljivo ambijentalno osvjetljenje • navigacija + DAB radio • el. preklopivi vanjski retrovizori • parking senzori sprijeda i straga + kamera za vožnju unatrag • sjedala umjetna koža i tkanina • digitalni instrumenti • univerzalni nosač za tablet i ladica • svjetla za maglu sprijeda • upravljač presvučen kožom s komandama • el. parkirna kočnica + pomoć pri startu na usponu • senzor za brisače i svjetla • dodatno zatamnjena stražnja stakla • središnji naslon za ruke strga + otvor za skije…

DOPLATE • metalik lak • komforna sjedala presvučena umjetnom kožom • parking senzori i kamera 360° • bežično punjenje mobitela Ukupno 12.282 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. ožujak 2024 18:25