NEW BUSINESS A/T

TEST Citroen C5 2.0 HDi: Gutač kilometara i neravnina

Nevjerojatno udobna i bogato opremljena francuska limuzina s hidropneumatskim ovjesom, uvjerljivim dizelašem od 163 KS i profinjenim automatskim mjenjačem zanimljiv je otklon iz standardnih okvira srednje klase
 Željko Puhovski i Elvir Tabaković
Nevjerojatno udobna i bogato opremljena francuska limuzina s hidropneumatskim ovjesom, uvjerljivim dizelašem od 163 KS i profinjenim automatskim mjenjačem zanimljiv je otklon iz standardnih okvira srednje klase

Dosta vam je treskanja po lošim cestama ili tvrdog udaranja ovjesa o grube ležeće policajce? Jedno od učinkovitih rješenja može biti Citroen C5, udobna francuska limuzina koja mekše i bezbolnije od drugih automobila srednje klase „pegla“ neravnine.

Duša automobila je ručno ili automatski podesiv hidropneumatski ovjes Hydractive, čija je posljednja izvedba Plus3 sofisticirani nasljednik koncepcije promovirane još u legendarnom modelu DS (žaba). Sposobnost mekog upijanja rupa i izbočina te pružanja lebdećeg dojma, kada i najlošija cesta zamalo postaje posve ravna, mnoge čine doživotnim ovisnicima ove vrste podvozja. Zato je nemali broj onih koji kažu jednom Citroen – uvijek Citroen. No, niti takav ovjes nije imun na najgrublje poprečne neravnine, protiv kojih prosvjeduje neugodnim lupkanjem.

Druga generacija C5 uvedena u proljeće 2008., s pomalo coupeovskom i u donjem dijelu mišićavom siluetom karoserije, mnogima se dopada pa se i danas svrstava među najljepše u klasi. Ipak, zlu ne trebalo, proljetos je oplahnut nježnim redizajnom, uz ponuđen veći odabir kombinacija motora i opreme. Dobar primjer takvog pristupa upravo je testirana verzija 2.0 HDi New Business A/T, kojom se nastoje privući prvenstveno poslovni ljudi, tradicionalno vezani za VW, Opel, Renault, Škodu…. Za 30.000 eura dobiva se elegantna limuzina, sa 2.0-litrenim dizelskim motorom od 163 KS, serijski opremljena aluminijskim naplacima od 18 cola, metalik lakom, senzorima parkiranja, električnom parkirnom kočnicom, pa čak i automatskim mjenjačem sa 6 stupnjeva i navigacijom…

Takvo okruženje kvalitetan je preduvjet za udobne svakodnevne vožnje, a posebno višesatna krstarenja u dobro profiliranim sjedalima, s kvalitetnim ozvučenjem i podatnim materijalima. Notu zanimljivosti daju zanimljiva grafika instrumenata u stilu zrakoplovnih te središnji dio upravljača, koji se ne okreće zajedno s obručem. No, brojne kontrole sekundarnih funkcija, naročito one smještene na upravljaču, ponekad zbunjuju i odvraćaju pozornost.

Više pročitajte u novom broju Autokluba!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2025 08:01