Odbojnici s aluminijskim štitnicima u podnožju povećali su dužinu za 12 centimetara, plastični rubovi na blatobranima širinu za 2, a podizanjem podvozja visina je povećana za 1. Kad tome dodamo 17-colne cjelogodišnje gume, pogodne za blato i snijeg, koje ni na užarenom asfaltu ne gube na voznim osobinama, pogled na Fiat 500 L Trekking sugerira offroad. No, radi se o jednoj od verzija talijanskog monovolumena osmišljenog prvenstveno za urbane džungle s tek povremene, kratke izlete na makadam ili snijeg.
Pogon je samo na prednje kotače, ali s vrlo učinkovitim dodatkom nazvanim Traction+. U osnovi elektronika koristi ABS i ESP da bi simulirala samoblokirajući diferencijal i pojedinačnim kočenjem kotača koji proklizava snaga motora prebacuje na onaj koji bolje prianja na podlogu. Eletronika radi do 30 km/h, a s obzirom na to da snijega još neko vrijeme neće biti, isprobali smo ga na usponu s asfaltom prekrivenim pijeskom. Zaključak? Djeluje prilično uvjerljivo. Istini za volju, 500 L nije postao terenac ni SUV, ali predstavlja još jednu potvrdu da automobili s pogonom na samo jednu osovinu uz pomoć elektronike neće zapeti u prvoj kaljuži ili posustati pred prvim pahuljama.
Izuzmemo li prekidač u podnožju ručice mjenjača kojim se aktivira Traction+, unutrašnjost je gotovo identična standardnoj verziji dobro opremljenog 500 L. Prostranost, preglednost s vozačkog sjedala i ergonomski dizajn interijera vozačko mjesto čine ugodnim, a jedini blagi nedostatak je nisko postavljena ručica mjenjača. Tri stražnja sjedala mogu se uzdužno pomicati sasvim pristojnih 12 centimetara, ovisi treba li vam više prostora za noge putnika na stražnjim sjedalima ili u prtljažniku.
All season gume nisu loše utjecale na udobnost i ovjes spremno upija čak i kratere na cesti. Upravljač nije osobito precizan, niti vjerno prenosi sve što se događa s prednjim kotačima, osobito kad se krene oštrije u vožnju, ali njegova lakoća (opremljen funkcijom City) na cijeni je u gradskim manevrima. Unatoč dodatnih 10 kilograma i centimetar višoj karoseriji u odnosu na standardni 500 L, ponašanje u vožnji nije se promijenilo.
Trekking se vozi lakoćom i vrlo iskreno pokazuje svoje granice, koje prosječnog vozača neće razočarati. No, promjene na karoseriji neznatno su utjecale na krajnju brzinu, kočenje i potrošnju. Trekking je sporiji 5 km/h (izmjerili smo 177), dok se međuubrzanja nisu promijenila, kao ni ponašanje motora.
Turbodizelski 1.6 MJT sa 105 KS lijen je ispod 1600 okretaja, ali iznad vuče vrlo uvjerljivo. Radi uglađeno i bez neugodnih vibracija, a putnički prostor dobro je zvučno izoliran. Potrošnja je povećana za 0,2 l/100 km i u prosjeku iznosi 6,7 l/100 km, a zbog cjelogodišnjih guma zaustavni put na suhom asfaltu pri brzini od 100 km/h duži je dva metra i iznosi 41,2 metra Verzija Trekking skuplja je čitavih 20.000 kuna u odnosu na standardni 500 L s istim motorom i paketom opreme Pop Star. Iznos koji uključuje bogatiju serijsku opremu, ali prije svega unosi dašak avanturizma.
500 L 1.6 MJT Trekking
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 4 cil.
Obujam 1598 ccm
Snaga 105 KS pri 3700/min
Moment 320 Nm pri 1750/min
Pogon prednji
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 427 x 180 x 168 cm
Osovinski razmak 261 cm
Prtljažnik 455/1480 litara
Gume 225/45 R17
Težina 1450 kg
CO2 ispuh 122 g/km
MJERENJA
Brzina 177 km/h
0-100 km/h 12,4 s
Potrošnja 6,7 l/100 km
Cijena 159.633 kuna
S doplatama 165.903 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....