TREĆA GENERACIJA

TEST Ford Focus Wagon 1.6 SCTi: Moćan, štedljiv i prostran mini-Mondeo

 Željko Puhovski

Treća generacija karavanskog Focusa nije ni najljepša ni najprostranija u svojoj klasi, no takva su bila i prethodna dvije generacije, a ipak su postigla lijepe prodajne rezultate. Ta nam je misao prostrujala već prilikom prvog ulaska u testni primjerak, znajući da Focusove vrline leže u nekim drugim kategorijama.

Naime, poznato vozačko okruženje i ovdje inspirira poletnim dizajnom i napadno kvalitetnom izradom. Paket opreme Titanium neće razočarati ni razmaženije kupce, a priča za sebe su brojne doplate koje smo zatekli u testnom primjerku. Focus je naime prvi auto kompaktne klase koji posve sam savršeno precizno okreće upravljač pri bočnom parkiranju, upozorava na umor vozača, signalizira nekontroliranu promjenu vozne trake, sam koči pri nižim brzinama vožnje…

Doista dojmljiv arsenal sofisticirane opreme koji nam je zadovoljstvo boravka u Focusu, uz darežljivost najskupljeg serijskog paketa Titanium, podigao na premium razinu. Osjećaj je zapravo vrlo blizu srednjoj klasi, mada nam se ponekad činilo da se u svemu tome možda malo i pretjeralo. Naime, prekobrojne kontrole na središnjoj konzoli i upravljaču, među kojima se nije bilo baš lako snaći, nisu nam prestajale remetiti koncentraciju tijekom vožnje.

Prostranost 4,56 metara dugačkog karavana je sasvim solidna, premda ne obara s nogu. Mjesta je dovoljno za ugodnu i komfornu vožnju, ali obzirom na gabarite, ipak smo očekivali i još poneki centimetar za koljena. Zanimljivo, prtljažnik obujma 490 litara jedan je od rijetkih u ovoj klasi koji je ostao ispod granice od 500 litara, no to nije umanjilo razinu njegove iskoristivosti. Ravnih je podnih i bočnih površina, ravan i kad se se djeljiva stražnja sjedala preklope, a ima i ugodno nizak i široko odmjereni utovarni prag.

U testnom nas je modelu, umjesto izvrsnog dizelskog 1.6 TDCi motora, za kojeg se očekuje da će i nadalje biti prvi izbor kupaca, dočekao najsnažniji motor u ponudi, turbobenzinski 1.6 s izravnim ubrizgavanjem i čak 182 KS! Zasigurno neobičan odabir za karavan kompaktne klase, ali - odmah nam se uvukao pod kožu. Vrlo je uglađen i nevjerojatno lako ukrotiv u mirnoj i defanzivnoj vožnji, ujedno i iznenađujuće štedljiv, jer tako vožen rijetko troši više od osam litara.

Međutim, pritiskom na gas u trenu se preobrati u zvijer, koja snažno, ali nevjerojatno profinjeno proždire asfalt pod sobom i spretno prikriva visoke brzine, do kojih stiže s lakoćom. Vuče moćno i besramno pokazuje mišiće gotovo bez obzira na okretaje, zvučeći pri tome sportski duboko i hrapavo. To dodatno diže vozački adrenalin, uz prvorazrednu potporu preciznog mjenjača i upravljača.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. svibanj 2024 00:12