REDIZAJN SEDMEROSJEDA

TEST Ford S-Max 2.0 EcoBoost Titanium: Sprinta kao Usain Bolt

Otprije prostran i funkcionalan, a sada šminkerskiji i sportskiji nego ikad: redizajnirani njemački sedmerosjed opremljen potentnim turbobenzincem od 203 KS uzima mjeru i jurilicama

Zaobljenije linije i redizajnirana svjetla sa svjetlećim diodama, uz još čitav niz novih detalja, uključujući nježnu, četveroslojnu metalik bijelu boju, novi su identitet Ford S-Maxa. Šminkerski osvježen monovolumen srednje klase odmah smo prepoznali na parkiralištu i zaključili kako se uz kromirane ukrase i sportske škrge iza novih alu naplataka, veliki njemački sedmerosjed na platformi Mondea ponovno kandidira za izgledom najprivlačniji veliki obiteljski automobil.

Zacrnjena stražnja stakla daju 4,88 metra dugačkoj karoseriji i dozu mističnosti, koja dobiva na snazi paljenjem novog, downsizing turbobenzinskog 2.0-litrenog motora od 203 KS. Zazvuči moćno, ali iznenađujuće profinjeno i prigušeno, kao šesterocilindraš. Izdanak je nove generacije EcoBoost motora, snažnih, štedljivih i ekološki podobnih. Pljesak zaslužuje i perfektan položaj za upravljačem u sportski profiliranim sjedalima te iznimno kvalitetna i čvrsta unutrašnjost, prostranošću spremna za prihvat čitave rukometne momčadi.

Svježinu udahnjuju i šareni instrumenti te bogatija središnja konzola, obložena lakiranom plastikom, kao u novom Mondeu. Raskošna oprema, s električnom parkirnom kočnicom, paljenjem bez ključa (keyless-go) i unutrašnjim osvjetljenjem u tehno stilu zaokružuju dojam suvremenosti pa je riječ prave kritike doista teško naći. Sitničavi će možda zamjeriti udobnost stražnjih sjedala ili primijetiti da nema pomoćnog unutarnjeg retrovizora niti stolića u naslonima sjedala…

S-Max već četiri godine slovi kao najvozačkiji veliki monovolumen, a sada u kombinaciji turbobenzinskog motora i automatskog Powershift mjenjača više nego ikad zaslužuje pljesak na otvorenoj sceni. Dorađeno Mondeovo podvozje, poznato po izravnosti i preciznosti, ali i udobnosti, bez muke podnosi sve napore koje pred njega postavlja motor nabildan na 203 KS i 300 Nm.

Snažno i linearno, bez imalo naprezanja otpušta konje, često prizivajući sportski osjećaj u 1650 kg masivnoj karoseriji. Štoviše, prednji pogonski kotači (sa zimskim gumam) pri imalo jačem startu lako izgube grip, učine upravljač nemirnim i aktiviraju ASR da smiri strasti jakog benzinca. Na otvorenoj cesti motor s puno snage i momenta te profinjen mjenjač doslovce briljiraju, pretvarajući putovanje od više stotina kilometara u ugodan i opušten doživljaj, no veliki je Ford dominantan i u zavojima. Nije ga lako izbaciti iz ravnoteže, mada su veličina i masa zamjetni.

Za samopouzdan osjećaj zaslužni su precizan upravljač, relativno nisko težište i dinamičan ovjes, koji podsjeća na snažne izvedbe Mondea. Automatika s dvije spojke lijepo prati visoke kapacitete motora, šaltajući mekano, uglađeno i dovoljno brzo. Na kick-downu je mrvicu sporija od očekivanja, ali zato je na izbor sportski program za šaltanje na višoj turaži. Jedina kritika ide na račun sporog prebacivanja u hod unatrag. Potrošnja? Prosječnih oko 11 litara u apsolutnim mjerilima nije malo, ali obzirom na moć motora i povišenu, masivnu karoseriju nije ni bezobrazno rastrošno.

Ukratko, sjajan monovolumen, koji nije jeftin, ali vrijedi svakog centa. Ipak, našim prilikama bit će primjereniji slabiji benzinci (od 30.700 eura), a posebno dizelaši (od 33.075 eura).

CIJENA 39.770 eura

S DOPLATAMA 47.490 eura

OPREMA TITANIUM: alu naplaci 17“ * svjetleće diode * kromirani ukrasi * sportska prednja sjedala * tempomat * unutrašnje osvjetljenje od svjetlećih dioda * putno računalo * upravljač i mjenjač u koži * svi prozori i retrovizori na struju * radio Sony ICE 59 * podešavanje sjedala na struju * grijanje vjetrobrana * senzor kiše * ESP * zračni jastuci * 7 sjedala…

DOPLATE: * posebna boja * posebni naplaci * ksenon svjetla * zacrnjena stakla straga * senzori parkiranja * el. preklopivi retrovizori s rasvjetom * djelomice kožne obloge * grijanje prednjih sjedala * el. parkirna kočnica * radio Sony ICE61 s glasovnim nadzorom * keyless * UKUPNO 7720 eura

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE



MOTOR

Vrsta: turbobenzinski, izravno ubrizgavanje

Cilindri/ventili: 4/16

Obujam: 1976 ccm

Provrt x hod: 87,5 x 83,1 mm

Snaga: 149 kW/203 KS pri 6000/min

Moment: 300 Nm pri 1750-4500/min

PODVOZJE

Pogon: prednji

Mjenjač: automatski s 2 spojke i 6 stupnjeva (Powershift)

Ovjes: sprijeda McPherson opružne noge, trostruka poprečna ramena, stabilizator, straga multilink, stabilizator

Kočnice: diskovi sprijeda i straga 316/302 mm, ABS/ ESP

Gume: 225/50 R 17, Bridgestone

KAROSERIJA

Dimenzije: 488x189x166 cm

Osovinski razmak: 285 cm

Prtljažnik: 285/855/2100 litara

Spremnik goriva: 70 litara

Masa: 1600 kg (testni 1650 kg)

PERFORMANSE

Najveća brzina: 221 km/h

0-100 km/h: 8,5 sekundi

Potrošnja: 11,0/6,4/8,1 litre/100 km

Potrošnja na testu: 11,3 l/100 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. travanj 2024 16:44