MALI POTROŠAČ

Test: Hibridna Hyundai Kona 1.6 Gdi HEV je u trendu, a plijeni izgledom i niskom potrošnjom

Ukupna pogonska snaga Kone iznosi 141 KS i 265 Nm što na prednje kotače šalje 6-stupanjski mjenjač s dvije spojke

Hyundai Kona Hybrid 2021

 Ivan Lacković

Nakon tri godine na tržištu, Hyundai Kona je prošle godine doživjela blago ušminkavanje izgleda te unaprjeđivanje tehnologije. Popularni korejski kompaktni SUV tako je dobio novo, masivnije lice s visoko postavljenim uskim diodnim dnevnim svjetlima i agresivnije oblikovanim odbojnikom s glavnim svjetlima, dok je stražnji kraj ipak doživio manje promjena.

image

Hyundai Kona Hybrid 2021

Ivan Lacković

Oni oštrijeg oka primijetit će tek nešto drugačiji odbojnik i novi svjetlosni potpis kod stražnjih svjetala. Uz nove boje i alu naplatke od 16 do 18 cola novog dizajna, sasvim dovoljno za novu svježinu ionako atraktivno oblikovanog "Korejca". Novosti ima i u kabini, a najveća je multimedija s velikim 10,25 inčnim ekranom osjetljivim na dodir.

Iznimno je pregledan i praktičan za rukovanje, nudi vrlo jasne prikaze navigacije, stražnje kamere i ostalih informacija, a tu je i head-up zaslon pa je stvoreno modernije okružje nego kod prethodne verzije. Povezivost s mobitelom dolazi serijski već u početnoj opremi DESIREit, kao i sva sila sigurnosnih sustava poput automatskog kočenja, zadržavanje u voznoj traci i prepoznavanje vozila u mrtvom kutu.

image

Hyundai Kona Hybrid 2021

Ivan Lacković

Praktična strana se očitava u solidnom prtljažniku od 374 litara koji preklapanjem naslona raste na 1156 litara, pri čemu podnica ostaje ravna. Pritom u 417 cm dugom gradskom SUV-u čak i straga ima mjesta za noge i ramena više nego kod većine konkurenata.

O popularnosti Kone kod nas svjedoče dosadašnje prodajne brojke, no važnije od izgleda, sada se nalazi ispod lima. Kako bi Korejci s Konom bili potpuno u trendu, uz postojeće SUS motore i električnu verziju kupci na izbor imaju i hibridnu varijantu koja također ima svoje adute.

image

Hyundai Kona Hybrid 2021

Ivan Lacković

Ispod prednjeg poklopca nalazi se 1,6-litreni atmosferac s Atkinsonovim ciklusom i izravnim ubrizgavanjem goriva snage 105 KS i s najvećim okretnim momentom od 147 Nm, te je usklađen s elektromotorom od 32 kW (44 KS) i 170 Nm. Ukupna pogonska snaga iznosi 141 KS i 265 Nm što na prednje kotače šalje 6-stupanjski mjenjač s dvije spojke koji ima i sportski način rada (pomicanjem ručice ulijevo).

Sportskom dojmu u vožnji mogu pridonijeti i poluge za izmjene brzina iza kola upravljača, no performanse su generalno više usmjerene prema opuštenoj vožnji nego sportskoj. Premda vrlo čvrsta karoserija i odlično podešen ovjes obuzdavaju pretjerano naginjanje u vožnji zavojima, a upravljač pruža prilično dobre povratne informacije s asfalta, hibridna Kona ne može sakriti da je teška 1,5 tona.

image

Hyundai Kona Hybrid 2021

Ivan Lacković

Za prave sportske gušte zato radije pogledajte u Hyundai cjenik pod slovom "N". Naime, na tržište je upravo stigla paklena Kona iz N sportskog odjela marke.

Na papiru, ali i u praksi, testna hibridna Kona do 100 km/h ubrzava za 11,6 sekundi i vozi do maksimalnih 160 km/h, ali se u vožnji kod međuubrzanja ili pretjecanja nikad ne možemo požaliti na nedostatak potiska s obzirom na sasvim solidnu brojku najvećeg okretnog momenta.

image

Hyundai Kona Hybrid 2021

Ivan Lacković

Važnije od jurcanja: Kona hibrid mora štedjeti gorivo pa su njen prirodni ambijent gradske ulice kad vožnja protječe uvijek s kretanjem na struju i s najviše rada elektromotora, a tada i potrošnja iznosi kao kod dizelaša - oko pet litara. Na otvorenoj cesti u laganom ritmu čak je i niža, a kad uključimo i kilometre na autocesti kad benzinac "dolazi na svoje" dolazimo do prosjeka od 6,5 litara što je više nego zadovoljavajuće.

Za kraj cijena: početna hibridna Kona 1.6 Gdi HEV s opremom DESIREit do registracije stoji 179.990 kuna što je očekivano bitno više od obične benzinske verzije, no zastupnik u startu osigurava eko popust od 15.000 kuna kao i za određena vozila sa zaliha popust od 20.000 kuna.

image

Hyundai Kona Hybrid 2021

Ivan Lacković

1.6 Gdi HEV

TEHNIČKI PODACI

Motor benzinski, atmosferski

Obujam 1580 ccm

Snaga 104 kW/141 KS pri 5700/min

Moment 265 Nm pri 4000/min

Pogon prednji

Mjenjač automatski, 6 stupnjeva

Dimenzije 417x180x155 cm

Osovinski razmak 260 cm

Prtljažnik 374/1156 litara

Gume 205/60 R16

Masa 1451 kg

CO2 ispuh 114 g/km

MJERENJA

Brzina 161 km/h

0-100 km/h 11 sekundi

Potrošnja 6,1 l/100 km

Cijena 179.990 kuna

S doplatama: 218.609 kuna

OPREMA DESIREit - automatska klima • alu naplaci od 16 cola • multimedija sa zaslonom od 10,25 inča • digitalna instrumentna ploča • navigacija • tempomat • prednji i stražnji parkirni senzori • kamera za pomoć pri vožnji unazad • kožni upravljač i ručica mjenjača • kožna sjedala • grijana prednja sjedala • el. podizači stakala • el. podesivi, grijani i preklopivi retrovizori • putno računalo • LED svjetla • automatsko kočenje • zadržavanje u voznoj traci • prepoznavanje vozila u mrtvom kutu • glazbeni sustav Krell s osam zvučnika • središnja konzola s naslonom za ruku • zatamnjena stražnja stakla •

DOPLATE - metalik lak • alu naplaci od 18 cola • head-up zaslon • pametni ključ • el. namjestiva prednja sjedala • Ukupno: 19.574 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2021 23:07