VELIKI NOVITET

Test: Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT izgleda moderno, ima puno prostora i odličan motor od 100 KS

S paketom Premium puca od opreme, a ispod pokopca je turbobenzinca od 100 KS uparen sa 7-stupanjskom automatikom
Hyundai Bayon
 Marko Todorov/CROPIX

Europa je posljednjih godina poludjela za povišenim i cijenom pristupačnim automobilima i u činjenici da je sada već gotovo svaki drugi prodani automobil toga tipa nalazi se i odgovor na pitanje zašto Hyundai, pored žive i zdrave Kone, u istu klasu uvodi još jedan takav automobil. Bayon, međutim, postavljen na platformu novog i20 priča vlastitu priču, vizualno baziranu na ekstrovertiranom dizajnu neobično povučenih linija i detalja, ali je i uglađenijeg, više urbanog karaktera. Dizajnerski, tko želi imati auto drukčiji od drugih – to je to.

image
Hyundai Bayon
Marko Todorov/CROPIX

Osim što ima stila, Bayon je dobrih sedam centimetara niži od Kone i na parkiralištu jedva da se izdvaja od običnih automobila. Od novog i20 je, recimo, viši samo četiri centimetra (duži je 18), iako je podnica dignuta 16 centimetara od tla, samo jedan manje od Kone. Zanimljiv miks proporcija i osebujan dizajn nisu jedino što profilira potencijalnu publiku. Unutrašnjost koja je u vozačkom ambijentu kopija nove generacije i20, s kojim dijeli i kvalitetu materijala, završne izrade i tehnološke sadržaje, pruža tek blago povišenu poziciju sjedenja u odnosu na klasične aute, a nižu nego u Koni. Taman za onaj mali, ali ugodan osjećaj posebnosti.

image
Hyundai Bayon
Marko Todorov/CROPIX

Pozicija je vrlo ugodna, a dizajn volana i velikih digitalnih instrumenata, čija boja podloge ovisi o profilu vožnje, podsjećaju na novi Tucson. Modernom doživljaju interijera testnog modela velik obol daje upravo bogatstvo opreme najskupljeg paketa Premium, kojeg u odnosu na početni Comfort dijeli razlika od 23.000 kuna (s istim motorom), ali i doplatni paket Navi s velikim dodirnim ekranom u kojem su objedinjene brojne postavke navigacije, servisnih informacija, bežičnog povezivanja i aplikacijske BlueLink servisne usluge. Pa i smirujuće simulacije zvukova vatre u kaminu, valova mora i sličnog, ukoliko ne želite slušati glazbu.

image
Hyundai Bayon
Marko Todorov/CROPIX

Ekran djeluje prilično impresivno i vizualni je simbol tehnološkog iskoraka u koji se uklapa i paket korektno kalibriranih sigurnosnih sustava, jedan od najopsežnijih u klasi. Plastične površine? Tvrde, uključujući gornji dio armature, ali dobrog izgleda, različitih tekstura i precizne obrade, pa to ipak ne upada toliko u oči. Neke površine jesu tipično korejski malo monotone, poput centralnog dijela konzole ispod otvora ventilacije. Dobra preglednost olakšava vožnju, a prilikom parkiranja ili kretanja bočno unatrag ponekad može zasmetati širina C stupa. Pritom je zanimljiv pogled u unutrašnji retrovizor, u kojem stražnje staklo izgleda sportski nagnuto, kao u coupeu. Unatoč tomu, daje vjeran odraz zbivanja.

image
Hyundai Bayon
Marko Todorov/CROPIX

Vrlina Bayona su udobna sjedala i lijepa prostranost, kao u Koni. I straga je pružena jako dobra komocija vožnje i dosta mjesta za koljena, a prtljažnik obujma 411 litara je i veći nego u Koni, za dobrih 50 litara. Podna polica ima dvije razine, a gornja poseban utor u koji klizne, ako smeta pri prijevozu viših stvari. Početni atmosferski 4-cilindarski benzinac 1.2 sa 84 KS čini Bayon cjenovno atraktivnim (114.990 kuna), ali kao optimalan izbor nameće se 8800 kuna skuplji 3-cilindarski 1.0 turbomotor od 100 KS, moderan i efikasan temperamentan mali stroj, godinama poznat iz niza modela Hyundai-Kia korporacije.

image
Hyundai Bayon
Marko Todorov/CROPIX

Brak s automatskim mjenjačem DCT sa sedam brzina i dvije spojke, koji dolazi od srednje opreme Style i cijene 145.850 kuna, daje dosta snage i momenta (175 Nm) od niskih okretaja i kombinacija je koja olakšava ritam vožnje, naročito u gradu. Istovremeno, potrošnja ostaje u granicama umjerenosti, posebno koristi li se profil rada motora Eco, koji osjetno umrtvljuje odziv na gas i navodi na defanzivan stil vožnje. U Sportu su reakcije osjetno brže i oštrije i mjenjač kasnije prebacuje, dok je Comfort dobro odmjeren kompromis koji će odgovarati najširem dijelu publike.

image
Hyundai Bayon
Marko Todorov/CROPIX

Mjenjač dobro čita ritam rada motora i prebačaji su glatki, a spuštanja u nižu brzinu prati lagano kratkotrajno dizanje okretaja na prijelazu brzina (Rev Matching), radi glatkoće i brzine prebačaja, kao u sportskim modelima N serije. Solidna ubrzanja baza su dobrom ritmu vožnje, a forsiranjem se može biti i dosta brz. Na kickdwon hvatanje odgovarajućeg stupnja ponekad međutim potraje, ali tu je zato učinkovitija igra ručnim šaltanjem, doduše samo plus/minus hodom pomalo arhaično dizajnirane ručice na podu.

image
Hyundai Bayon
Marko Todorov/CROPIX

Generalno, vožnja je glatka i korektno ugođenim volanom i europski podešenim ovjesom koji ne dopušta ljuljanja, Bayon je vrlo lagan i ugodan u vožnji, vrlo sličan novom i20. Blago povišeno težište jedva da ostavlja nekog traga na ležanju pa ni brži prolasci vezanih zavoja ne stvaraju nelagodu, osim što prizivaju više oštrine na volanu. Potrošnja, u prosjeku šest do sedam litara u okviru je klase i očekivanja, naročito vozi li se s osjećajem za kućni budžet.

image
Hyundai Bayon
Marko Todorov/CROPIX

U tom slučaju na otvorenoj cesti se može računati s oko četiri i pol litre, a u gradu i na autocesti, poštujući ograničenja, sa sedam do sedam i pol litara. Sve u svemu, izazovan crossover, prava trendovska priča u klasi koja je posljednjih godina izrasla u dominantnu. Zanimljivo je da se početni motor od 84 KS može dobiti s najskupljim paketom opreme, ali i da se 100 KS nude i s početnom opremom. U ovoj klasi rijedak adut, zgodno uklopljen u neobičnost Bayona.

1.0 T DCT Premium

TEHNIČKI PODACI

MOTOR

Vrsta turbobenzinski, direktno ubrizgavanje

Clindri/ventili 3/12

Obujam 998 ccm

Snaga benzinca 74 kW (100 KS) na 4500-6000/min

Moment 175 Nm na 1500-4000/min

PODVOZJE

Pogon prednji

Mjenjač automatski s 2 spojke, 7 brzina

Ovjes sprijeda McPherson, straga polukrut

Kočnice sprijeda disk, straga bubanj

Gume 205/55 R 17, Conti EcoContact 6

KAROSERIJA

Dimenzije 418 x 178 x 150 cm

Osovinski razmak 258 cm

Prtljažnik 411 litara

Spremnik benzina 50 litara

Masa/nosivost od 1120/465 kilograma

PERFORMANSE

Najveća brzina 180 km/h

0-100 km/h 11,7 sekundi

Prosječna potrošnja (NEDC) 5,5/4,1/4,6 l/100 km

Ispuh CO2 (WLTP) 125 g/km

CIJENE I TROŠKOVI

Testirani model

Cijena 155.850 kuna

S doplatama 169.080 kuna

Početni model1.2 Comfort (84 KS) 114.990 kn

Najskuplji 1.0 T DCT Premium (100 KS) 155.850 kn

Servisni interval 1 god/15.000 km

Jamstvo 5 godina

OPREMA PREMIUM - alu naplaci 16” • sva LED svjetla (prednja prate zavoj) • crna stražnja stakla • crna maska visokog sjaja • senzori i kamera • digitalni instrumenti 10,25”• auto klima • grijanje volana i prednjih sjedala • volan i mjenjač u koži • klizni središnji naslon za ruke • kuke i mreža u prtljažniku • auto svjetla i brisači • USB sprijeda i straga (2+1) • info i multimedijski ekran 8” • bluetooth • el. paket stakala i auto sklopivih i grijanih retrovizora • ambijentalno osvjetljenje • putno računalo • sigurnosni paket (upozorenje na sudar s automatskim kočenjem, na izlazak iz vozne trake s držanjem u traci, na prekoračenje brzine, na prisutnost suputnika na stražnjem sjedalu, na kretanje vozila ispred, čitanje znakova, pametni tempomat...) pomoć pri kretanju na uzbrdici...

DOPLATE TESTNOG MODELA - alu naplaci 17” • bijela boja Polar • paket Navi (info i multimedijski ekran 10,25” s navigacijom...) • Smart Key otvaranje i paljenje bez ključa... Ukupno 13.230 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. listopad 2021 03:04