GRADSKI MONOVOLUMEN

TEST Hyundai ix20 1.4 CRDi: Raskoš u malom pakiranju

Iako rastegnut na svega 410 cm, blizanac Kije Venge nudi iznimno prostranu unutrašnjost, a dodatni aduti su uzdužno pomična stražnja klupa te štedljivi dizelaš sa 78 KS. Probleme stvara tek neprecizan mjenjač i cijena bogato opremljenog testnog modela
 Željko Puhovski
Iako rastegnut na svega 410 cm, blizanac Kije Venge nudi iznimno prostranu unutrašnjost, a dodatni aduti su uzdužno pomična stražnja klupa te štedljivi dizelaš sa 78 KS. Probleme stvara tek neprecizan mjenjač i cijena bogato opremljenog testnog modela

Nemojte da vas zavara naziv Hyundaija ix20. Usprkos oznaci ix, koja je ranije dodjeljena terencima ix55 i ix35, nema povišenu podnicu i pogon 4x4. Zapravo, uopće nije riječ o SUV modelu namijenjenom silasku s asfalta, već o gradskom monovolumenu, rastegnutom na 410 centimetara.

Postavljen na derivatu platforme i20, koju je u međuvremenu posudila i Kia za modele Soul i Venga, ix20 ima za klasu iznimno dugačak osovinski razmak od 262 centimetra, što je uz stražnju klupu oplemenjenu kliznim mehanizmom adut koji jasno cilja na obiteljske kupce.Prostranost je iznimna, a prtljažnik prilagodljive zapremnine već u osnovnom položaju prima izdašnih 440 litara. Složit ćete se, obzirom na klasu, puna šaka brade...

No, praktičnost nije jedini adut konkurenta Citroena C3 Picasso, Opel Merive i Nissan Notea. Osim petogodišnjim jamstvom, ix20 suparnicima rukavicu u lice baca i šarmantnim dizajnom, a zasigurno će to biti slučaj i sa cijenom. Ipak, ona još uvijek nije određena, makar prodaja počinje već u siječnju – poznato je tek da će ix20 biti nešto pristupačniji od bratske Kije Venge, ali i kudikamo jeftiniji od testiranog pokaznog modela, nakrcanog opremom kao da ga je osobno birao prebogati arapski šeik.

Više saznajte u novom broju Autokluba!

Tehničke karakteristike



Vrsta: dizelski, turbo, intercooler,

Common rail direktno ubrizgavanje, zupčasti remen

Cilindri/ventili: 4/16

Obujam: 1396 ccm

Provrt x hod: 77 x 74,9 mm

Snaga: 57 kW/78 KS pri 4000/min

Okretni moment: 220 Nm pri 1750/min

PODVOZJE

Pogon: na prednje kotače

Ovjes: sprijeda neovisan, McPherson,

poprečna ramena, stabilizator, straga

polukruta osovina, stabilizator

Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi,

280 mm, straga diskovi 258 mm, ABS, ESP

KAROSERIJA

Dimenzije: 410 x 177 x 160 cm

Osovinski razmak: 262 cm

Krug okretanja: 10,4 m

Prtljažnik: 440/1486 litara

Spremnik goriva: 48 litara

Masa/nosivost: 1345/455 kg

PERFORMANSE

Najveća brzina: 160 km/h

0-100 km/h: 15,5 s

Potrošnja: 5,0/4,2/4,5 l/100 km

Potrošnja na testu: 6,8 l/100 km

Ispuh CO2: 117 g/km (Euro V)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
10. prosinac 2025 22:42