NAJTRAŽENIJI EV U RH

Test: Hyundai Kona EV LIVE electric ima bateriju od 64 kWh, a bez punjenja prevaljuje preko 400 kilometara. I to u stvarnosti

Atraktivni korejski SUV zahvaljujući elektromotoru od 204 KS stotku hvata već nakon nešto više od 7 sekundi
Hyundai Kona EV
 Ivan Lacković

Električni auti su fora, ali nemaju veliki doseg i ne možeš s njima putovati izvan grada. Kad se baterija isprazni, pune se čitavu vječnost. Osim toga, teški su i neupravljivi, a zbog elektronskih ograničenja ne jure brže od 130 km/h i ubrzavaju dobro samo do 50 km/h... Ako ste jedan od onih kojima priča oko električnih automobila djeluje neuvjerljivo, imamo preporuku – provozajte Hyundai Konu_EV. Korejski SUV na struju, pokazalo se, stvara jednu sasvim drugačiju, poželjniju sliku o elektroautima. Zapravo, vozeča je reklama za elektromobilnost...

image
Hyundai Kona EV
Ivan Lacković

Posebno kad je ispod podnice smještena snažnija litij-ionska polimerska baterija od 64 kWh, koja uz elektromotor snage 204 KS korejski SUV pretvara u rijetko viđen izvor zabave. Kako to izgleda u praksi zorno pokazuju i brojke - usprkos masi od 1743 kg i visokoj karoseriji lošije aerodinamike stotka se službeno hvata za kratkih 7,6 sekundi, a u stvarnosti još i brže. Štoperica se prilikom naše izmjere zaustavila već na 7,1 sekundu, a da nije riječ o pogrešci uvjerili smo se ponavljajući mjerenje više puta. Prilikom snažnijeg pritiska na papučicu gasa korejski elektro SUV bi svaki put reagirao isto –na krilima od starta dostupnih 395 Nm na 50 km/h bi se našli već za 2,8 sekundi, dok bi u 5 sekundi već bili na 80 km/h... To je sasvim dovoljno da se između dva semafora očita lekcija autima poput Golfa GTI ili Meganea RS, pa ne čudi što smo se pri ovom zadatku odlično zabavili.

image
Hyundai Kona EV
Ivan Lacković

Barem jednako upečatljivom električna Kona se pokazala i prilikom munjevitih gradskih prestrojavanja, dok smo se na otvorenoj cesti uvjerili da i lijepo prolazi kroz zavoje. Zasluga je to prije svega platforme ciljano projektirane za prihvat elektropogona – veća masa se nije mogla izbjeći, no čvrsta struktura i pametan razmještaj baterija donose vozački iznimno potentan automobil. Naravno, ukupnom dojmu i tu pridonosi moćni elektropogon. Međuubrzanja su žestoka i brzina od 60 km/h već za 3,7 sekundi raste na 100 km/h. A to nudi gotovo nestvarne mogućnosti strelovitih pretjecanja, koja u pravilu prate i blijedi pogledi iz okolnih auta.

image
Hyundai Kona EV
Ivan Lacković

Pomalo živcira tek izvedba mjenjača sa shift-by-wire tipkama. Barem kad se parkira ili polukružno okreće i treba brzo prebacivati iz pozicije D u R i obrnuto. Klasična ručica mjenjača u takvim situacijama bila bi znatno praktičnije rješenje. Također, dobrim izborom se nisu pokazale niti gume Nexen N’Fera SU1, sklone proklizavanju i kad se snažnije stisne gas, i na mokroj podlozi.

image
Hyundai Kona EV
Ivan Lacković

No, električna Kona u cjelini zaslužuje visoko prema gore podignut palac, a posebno kad je riječ o dosegu. S baterijom od 64 kWh se prema testnom ciklusu WLTP bez punjenja prelazi čak 482 kilometra. To zvuči izvrsno, no još bolje zvuči što niti stvaran doseg nije značajno manji – uz dozu pažnje u komadu se bez problema vozi preko 400 kilometara, a izdašna se kilometraža nudi i kad se svako malo uživa u snazi elektropogona. Između dva punjenja uspjeli smo dobaciti 350 kilometara, iako smo pritom mjerili ubrzanje i provozali se obilaznicom. Baterijama pritom pomažu napredni sustavi regenerativnog kočenja i klimatizacije unutrašnjosti, osmišljeni kako bi struja prvenstveno koristila na samu vožnju.

image
Hyundai Kona EV
Ivan Lacković

Dobro je i što samo punjenje ne oduzima puno vremena, barem kad je u blizini brza punionica (50 kW). Do 80 posto kapaciteta tu se električna Kona puni za prihvatljivih sat i 15 minuta, zbog čega je dobro u prtljažniku imati doplatni kabel za brzo punjenje (3000 kn). U suprotnom je vozač osuđen na punionice s instaliranim priključkom za brzo punjenje ili na punjenje na kućnoj utičnici (9 sati i 35 minuta).
Cijena? Bogato opremljena Kona na struju nudi se od 270.990 kuna (136 KS, baterija od 39,2 kWh), dok se za upečatljivu testnu izvedbu izdvaja 306.990 kuna. S obzirom na ponuđeno, nije baš diskontno no ako računate s trenutno aktualnim poticajima, pokazuje se, naravno, druga slika...

image
Hyundai Kona EV
Ivan Lacković

Kona EV LIVE electric
TEHNIČKI PODACI

Motor električni
Baterija litij-ionska polimerska, 64 kWh
Snaga 150 kW (204 KS)
Moment 395 Nm
Pogon prednji
Mjenjač automatski
Dimenzije 418x180x157 cm
Osovinski razmak 260 cm
Prtljažnik 332/1114 litara
Gume 215/55 R17
Težina 1743 kg
CO2 ispuh 0 g/km
MJERENJA
Brzina 167 km/h
0-100 km/h 7,6 sekundi
Autonomija 420 km
Cijena 306.990 kuna
S doplatama 318.100 kn

OPREMA LIVE_electric
automatska klima • alu-naplaci (17”) • multimedijski sustav • Aux i USB ulazi • Bluetooth • kamera za vožnju unazad • stražnji parkirni senzori • odabir programa vožnje (Eco, Comfort, Sport) • tempomat • el. parkirna kočnica • putno računalo • el. podizači stakala • grijani i el. podesivi retrovizori • maglenke • upravljač i ručica mjenjača u koži • upozorenje pri promjeni trake • upozorenje na umor •
DOPLATE
metalik lak • Paket Smart Plus (sustav prepoznavanje prepreka, automatsko kočenje, aktivni tempomat, zadržavanje vozila u traci) Ukupno 11.110 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. listopad 2021 03:45