StoryEditor
BOGATA OPREMA

TEST Kakav je Jeep Renegade 1.3 GSE Limited 4WD u top kombinaciji? Motor od 180 KS, najbolja oprema i 4x4 pogon koji uvijek osigurava suverenu vožnju

Čvrsta karoserija i fino izbrušen ovjes čine Renegade nevjerojatno zabavnim za vožnju. Uz pogon 4x4 prava zabava, međutim, kreće silaskom s asfalta
 CROPIX

Posljednji redizajn Jeepa Renegade iz 2018. nisu obilježila nova LED svjetla, pa niti novougrađena sigurnosna elektronika, već pojava dva nova turbobenzinca.

Bio je to veliki iskorak za SUV rastegnut na gradskih 424 cm i smješten na prilagođenu platformu Fiata 500 L, koji tamo još od pojavljivanja na tržištu 2014. nosi titulu prvog Jeepa u povijesti proizvedenog u Italiji.

Turbobenzinci s glavom i blokom od aluminija, učinkovitim sustavom ubrizgavanja te filtrima za čestice ponudili su baš ono što su kupci sve manje skloni dizelašima tražili.

Kao osnovni izbor tada se nametnuo trocilindarski 1.0 uparen isključivo sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, dok je ambicioznijim vozačima ponuđen četverocilindarski 1.3 sa 150 KS.

Zagreb, 230420.
Jeep Renegade
Foto: Marko Miscevic / Cropix
-auto klub-
CROPIX
 

Bilo je to, međutim, samo rješenje za prvu ruku. Nešto kasnije, tijekom 2019., stigla je i još snažnija izvedba turbobenzinca 1.3 od 180 KS, dostupna isključivo uz pogon 4x4.

U praksi, očekivano, ta kombinacija predstavlja šlag na tortu, obzirom da vanjskim dimenzijama skroman, ali u unutrašnjosti iznimno prostran Renegade već od početka ponude zavodi brojnim vrlinama. Primjerice, besprijekornom izradom i uvjerljivim ponašanjem u zavojima, zbog čega ga je uvijek gust voziti.

Zagreb, 230420.
Jeep Renegade
Foto: Marko Miscevic / Cropix
-auto klub-
CROPIX
 

Snažniji turbobenzinac 1.3 GSE od 180 KS sve skupa diže na još višu razinu, dijelom i zahvaljujući uvjerljivom pogonu 4x4 koji uz podnicu izdignutu od tla solidnih 17 cm te serijski sustav Selec-Terrain s programima za vožnju na zahtjevnijim vrstama podloge(Snow, Sand, Mud)pretvara Renegade u ozbiljnog terenskog igrača.

Zagreb, 230420.
Jeep Renegade
Foto: Marko Miscevic / Cropix
-auto klub-
CROPIX
 

Nudi se tako uvjerljiv nastup na asfaltu, ali i izvan njega, a dobra je vijest što snažniji turbobenzinac 1.3 nije uparen s pomalo neodlučnom 6-stupanjskom automatikom kao što je slučaj kod izvedbe sa 150 KS.

Uz njega se isporučuje uvjerljivija 9-stupanjska automatika koju potpisuje ZF, a razlika se osjeti čim se odlučnije pritisne papučicu gasa. Izmjene stupnjeva osjetno su brže i odlučnije, pa se vozač lakše odlučuje na žustriji tempo.

Zagreb, 230420.
Jeep Renegade
Foto: Marko Miscevic / Cropix
-auto klub-
CROPIX
 

No, takva odluka plaća se većom potrošnjom. Napredna 9-stupanjska automatika dijelom je izabrana upravo jer finijim rasporedom stupnjeva štedi gorivo), no uz snagom nabildan motor, masu od 1505 kg te povišenu karoseriju slabije aerodinamike ne može napraviti čuda.

U prosjeku smo tako trošili 8,6, a kad bismo se odlučili za žustriji tempo prosjek je skakao i iznad 10 litara. No, to je i inače tako – teško je imati i ovce i novce, pa se i u ovom slučaju poletan nastup i terenski potencijal plaćaju nešto višom potrošnjom.

I s tim se jednostavno treba pomiriti. Kao i s cijenom, koja se u bogatoj izvedbi Limited penje na 234.635 kn, što je znatno skuplje od 154.220 kn koliko stoji osnovni Renegade.

Zagreb, 230420.
Jeep Renegade
Foto: Marko Miscevic / Cropix
-auto klub-
CROPIX
 

Ukratko

Američki SUV oduševljava u izvedbi s turbobenzincem od 180 KS, brzom 9-stupanjskom automatikom i pogonom 4x4. Uvjerljiv nastup plaća se, međutim, većom potrošnjom koja uz žustriji tempo skače i na preko 10 litara

Iznimna kvaliteta izrade, ugodan smještaj za mesnatim upravljačem i uvjerljivi pogon 4x4 jaki su aduti Renegadea

Koliko god bio rastegnut na gradskih 424 cm, Renegade putnicima nudi puno prostora za koljena, a prtljažnik od 351 litru je solidan

Zagreb, 230420.
Jeep Renegade
Foto: Marko Miscevic / Cropix
-auto klub-
CROPIX
 

Snažnija izvedba turbobenzinca 1.3 od 180 KS nudi žustar nastup, no njega prati i potrošnja od prosječnih 8,6 litara

1.3 GSE

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski, 1332 ccm

Snaga 132 kW/180 KS pri 5750/min

Moment 270 Nm pri 1850/min

Pogon 4x4

Mjenjač automatski, 9 stupnjeva

Dimenzije 424x181x167 cm

Osovinski razmak 257 cm

Prtljažnik 351/1297 litara

Gume 215/60 R17

Masa 1505 kg

Ispuh CO2 160 g/km

MJERENJA

Najveća brzina 201 km/h

0-100 km/h 8,5 sekundi

Prosječna potrošnja 8,6 l/100 km

Cijena 234.635 kuna

S doplatama 238.123 kn

Serijska oprema Limited

automatska klima • alu naplaci od 18 cola • tempomat • navigacija • el. ručna kočnica • el. stakla • el. pokretani i grijani retrovizori • multimedija s dodirnim zaslonom od 8,4 inča • USB/Aux priključci • Bluetooth • putno računalo s TFT zaslonom od 3,5 inča • koža na mjenjaču i upravljaču • maglenke • zatamnjena stakla • krovni nosači • paket LED (diodna prednja svjetla, maglenke i stražnja svjetla)• sustav Selec-Terrain • automatsko kočenje • upozorenje pri izmjeni vozne trake •

Doplate • metalik lak Ukupno 3488 kn

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. lipanj 2020 23:42