Dužinom od 404,5 cm Rio je došao na sami vrh niže klase, a to još više vrijedi za širinu od 172 cm i osovinski razmak od 257 cm (samo 0,8 cm kraći nego u Golfu, Octaviji i A3!). Dakle, to je već pošten komad auta, prilagođen i obiteljskoj namjeni. Sve zaokružuje masa od 1,2 tone. Novinarski ga je žiri proglasio autom godine u Hrvatskoj, a čitatelji Auto kluba dodijelili su mu titulu Croauto’12. Sve to potvrđuje izvrstan početni dojam. Limarija je masivna, vrata se zatvaraju s uvjerljivim ‘bup’, a završna izrada je besprijekorna.
Testirali smo bogato opremljenu dizelsku verziju 1.4 CRDi Urban, koja nudi sve što treba prosječnom kupcu. I više od toga. Naime, dizelaš sa 90 KS drugi je u programu. Trocilindarski sa 1.1 75 KS, vuče iznenađujuće dobro, a u verziji ISG, sa sustavom Start&Stop troši samo 3,2 litre. Druga po redu je i oprema Urban, koja donosi već dašak luksuza. Sve to treba uzeti u obzir pri analizi cijene od 105.990 kn. Puno? I da, i ne. Za taj se novac mogu dobiti već pristojni kompakti, doduše s benzinskim motorom, a opet jednako motoriziran Yaris i Polo, pa čak i Corsa stoje znatno više.
Za upravljačem je dojam gotovo kao u kompaktu. Sjedala su dobro oblikovana, a velika širina i mogućnost podešavanja upravljača po visini omogućava i krupnim vozačima dobar položaj. Komande i instrumenti su logično poredani, a kožom obloženi mesnati volan i ručica mjenjača lijepo sjede u ruci. Za pohvalu je i oslonac za lijevu nogu. Korejski stručnjaci precizno su izbalansirali i dobro prigušili dizelski motor, koji je među najuglađenijim na tržištu.
Okretnim momentom od 220 Nm pri 1750/min i najvećom snagom od 90 KS pri 4000/min lako se nosi s masivnim korejskim modelom niže klase. Ubrzanje do stotke u 14,2 sekunde ne izgleda revolucionarno, ali u praksi je sasvim uvjerljivo. U kombinaciji s preciznim i dobro stupnjevanim mjenjačem od šest stupnjeva Rio spremno reagira na pritisak gasa te osigurava pristojan temperament u gradu i na otvorenom. Špirita ima dovoljno i za brzu cestu, a održavanju visokih brzinskih prosjeka pomaže i kvalitetno podvozje.
Rio dobro upija neravnine i pruža dovoljno udobnosti, a u brzoj vožnji kroz zavoje naginje se umjereno. Vozaču pomažu i snažne kočnice te najkompletnija elektronička logistika u klasi. Serijski sustav za sprječavanje zanošenja pomaže sigurnom održavanju visokih brzinskih prosjeka. Pristojne performanse zadržavaju se i kod punog opterećenja, a potrošnja je tek malo veća od pet litara. Sve prati osjećaj visoke sigurnosti te dvojbe nema - palac gore za dizelski Rio.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....