HIT U NIŽOJ KLASI

TEST Kia Rio 1.4 CRDi EX Urban: Izvrstan, ali ne i povoljan

 Željko Puhovski

Tko se prije samo pet-šest godina mogao nadati da će premium modeli uskoro stizati iz Kije?! Venga, Picanto, Rio, a nedavno i Optima - sve sami odlikaši, napravljeni onako kako su se donedavno radili samo skupocjeni njemački automobili. Treća generacija Rija izgleda kao da je netko Picanto skladno napuhao za dva broja.

Dužinom od 404,5 cm Rio je došao na sami vrh niže klase, a to još više vrijedi za širinu od 172 cm i osovinski razmak od 257 cm (samo 0,8 cm kraći nego u Golfu, Octaviji i A3!). Dakle, to je već pošten komad auta, prilagođen i obiteljskoj namjeni. Sve zaokružuje masa od 1,2 tone. Novinarski ga je žiri proglasio autom godine u Hrvatskoj, a čitatelji Auto kluba dodijelili su mu titulu Croauto’12. Sve to potvrđuje izvrstan početni dojam. Limarija je masivna, vrata se zatvaraju s uvjerljivim ‘bup’, a završna izrada je besprijekorna.

Testirali smo bogato opremljenu dizelsku verziju 1.4 CRDi Urban, koja nudi sve što treba prosječnom kupcu. I više od toga. Naime, dizelaš sa 90 KS drugi je u programu. Trocilindarski sa 1.1 75 KS, vuče iznenađujuće dobro, a u verziji ISG, sa sustavom Start&Stop troši samo 3,2 litre. Druga po redu je i oprema Urban, koja donosi već dašak luksuza. Sve to treba uzeti u obzir pri analizi cijene od 105.990 kn. Puno? I da, i ne. Za taj se novac mogu dobiti već pristojni kompakti, doduše s benzinskim motorom, a opet jednako motoriziran Yaris i Polo, pa čak i Corsa stoje znatno više.

Za upravljačem je dojam gotovo kao u kompaktu. Sjedala su dobro oblikovana, a velika širina i mogućnost podešavanja upravljača po visini omogućava i krupnim vozačima dobar položaj. Komande i instrumenti su logično poredani, a kožom obloženi mesnati volan i ručica mjenjača lijepo sjede u ruci. Za pohvalu je i oslonac za lijevu nogu. Korejski stručnjaci precizno su izbalansirali i dobro prigušili dizelski motor, koji je među najuglađenijim na tržištu.

Okretnim momentom od 220 Nm pri 1750/min i najvećom snagom od 90 KS pri 4000/min lako se nosi s masivnim korejskim modelom niže klase. Ubrzanje do stotke u 14,2 sekunde ne izgleda revolucionarno, ali u praksi je sasvim uvjerljivo. U kombinaciji s preciznim i dobro stupnjevanim mjenjačem od šest stupnjeva Rio spremno reagira na pritisak gasa te osigurava pristojan temperament u gradu i na otvorenom. Špirita ima dovoljno i za brzu cestu, a održavanju visokih brzinskih prosjeka pomaže i kvalitetno podvozje.

Rio dobro upija neravnine i pruža dovoljno udobnosti, a u brzoj vožnji kroz zavoje naginje se umjereno. Vozaču pomažu i snažne kočnice te najkompletnija elektronička logistika u klasi. Serijski sustav za sprječavanje zanošenja pomaže sigurnom održavanju visokih brzinskih prosjeka. Pristojne performanse zadržavaju se i kod punog opterećenja, a potrošnja je tek malo veća od pet litara. Sve prati osjećaj visoke sigurnosti te dvojbe nema - palac gore za dizelski Rio.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. prosinac 2025 08:27