KOREJSKI ADUT

TEST: KIA STONIC 1.25 EX MOTION Skladan, razuman i lijepo krojen povišeni Rio

Svjež igrač u popularnoj klasi gradskih SUV modela čvrsto je i precizno izrađen, ali nije nekakav mišičav terenac. Cilja prvenstveno na publiku željnu lagodnog uspinjanja na visoke rubnjake na gradskim ulicama, na kojima će vozača zadovoljiti i osnovna motorizacija od 84 KS
 Ivan Lacković

Kia se s modelom Stonic uključila u utrka za kupce u klasi gradskih crossovera, koja je trenutno jedna od najzastupljenijih niša a tržištu. Konkurencija je brojna, a Stonicu na putu do uspjeha stoje modeli poput Suzukija Vitara, Renaulta Captura, Opela Mokke X, Peugeota 2008 ili Hyundaija Kone. S dužinom od 414 centimetara (+7 centimetara u odnosu na Rio), širinom od 176 cm i visinom od 150 centimetara rastegnut je u svim smjerovima, dok su međuosovinski razmak od 258 cm i pogonski sklopovi isti kao i kod gradskog Rija. Udaljenost od tla od solidnih 18,2 centimetra (što je 4,2 centimetra više nego kod Ria) pomaže Stonicu kod penjanja na visoke rubnjake i komotnijih prelazaka preko ležećih policajaca.

Foto: Ivan Lacković

Vanjski izgled djeluje elegantno i ne prenapadno poput dizajna bratske Kone, a crte olovkom potpisuje dizajnerski guru Peter Schreyer kućni dizajner svih novih Kia modela. Dizajn Stonica stilski ej usklađen s aktualnim dizajnerskim smjerom promoviranim kod redizajna broj većeg Sportagea, a nude se i trendovske mogućnosti personalizacije. Za volanom pak, za pojmove SUV klase sjedi se relativno nisko, što kao posljedicu ima izostanak onog dominantnog osjećaja za volanom. Po pitanju udobnosti solidno prostrana kabina nudi komfor za sve putnike što posebno dolazi do izražaja u najskupljoj izvedbi EX Motion koja donosi i grijana prednja sjedala što se ovih dana pokazalo posebno korisnom sitnicom.

Ivan Lacković

Osim toga, grijan je i upravljač, nudi se i automatska klima, retrovizori i stakla pokreću se strujom, na dodirnom zaslonu od 7 inča prikazuje se navigacija i slika kamere za pomoć pri vožnji unazad... Po pitanju izrade, očekivano nemamo zamjerki - sve djeluje izrađeno vrlo kvalitetno kao iz jednog komada, a materijali su solidni, premda ne i vrhunski. Ne nedostaje pretinaca za odlaganje sitnica, a solidan je i prtljažnik. S obujmom od 352 litre nešto je skromniji od onih u Renault Capturu (377) i Opelu Crossland X (410), ali i nešto podatniji od prtljažnika Mazde CX-3 (350 litara).

Čitavom dobrom dojmu pridonosi vrhunska oprema za sigurnost u ovom paketu što uključuje automatsko kočenje, upozorenje kod napuštanje vozne trake, upozorenje na vozilo u mrtvom kutu... Ispod poklopca se našao poznati četverocilindarski atmosferski 1.25 benzinac od 84 KS iznimno uglađenog i tihog rada koji mirno i bez nervoze razvija brzinu (motor je izraženije bučan samo pri visokim brzinama na autocesti). Hvalimo i rukovanje preciznim 5-stupanjskim ručnim mjenjačem kao i potrošnju, ali samo kad nismo imali tešku nogu na gasu kad motor voli popiti.

Ivan Lacković

Konačno, uz normalnu vožnju prosjek smo zadržali na 6,7 litara što je odlična brojka za sedam dana vožnje grad-otvoreno-autocesta. U ponudi su još i atmosferski 1.4 benzinac od 100 KS i turbobenzinac 1.0 T-GDi od 120 KS, dok dizelsku ponudu zastupa 1.6 CRDi dizelaš od 110 KS. Baš svi nude veću snagu i dolaze sa 6-stupanjskim mjenjačima (automatski mjenjač zasad nije u ponudi), no time raste i cijena. Na koncu i cijena: početni Stonic (model 2018.)s osnovnom opremom LX Active i 1.25 motorom stoji 115.990 kuna što je odlična ponuda, no s full opremom cijena ipak raste do 139.900 kuna što opet, s obzirom na ponuđenu sigurnosnu opremu nije bezobrazno skupo.

Ivan Lacković

Ukratko

Karoserija duga 414 centimetara izrađena je uz obilno korištenje visokočvrstog čelika, pa se Stonic lijepo vozi i nije sklon pretjeranom naginjanju u zavojima. Simpatični korejski SUV dijeli platformu i međuosovinski razmak od 258 centimetara s Riom, no podnica mu je od tla udaljena 18,2 cm (+4), pa se lakše uspinje na rubnjake

Osnovni atmosferski benzinski motor 1.25 od 84 KS radi uglađeno i savršeno je rješenje za grad. No, prilično se muči prilikom brže vožnje po autocesti, kad okretaji i potrošnja lete u nebo...

Stonicu kotači od 15 cola ne stoje loše, no njihova prava vrijednost u odnosu na kotače većih dimenzija saznaje se tek pri izmjeni guma. Brojni šminkerski dodaci uljepšavaju zgodni izgled Stonica, kojeg potpisuje dizajnerski guru Peter Schreyer. No, niti oni ne uspijevaju sakriti pomalo konzervativan pristup osmišljavanju karoserije. U najskupljoj izvedbi stiže i sva sila sigurnosne elektronike. Stonic po potrebi sam koči te upozorava vozača na vozila u mrtvom kutu i nehotično napuštanje trake. Mjenjač oduševljava snajperskom preciznošću i s njim je gušt rukovati. U željeni stupanj ubacuje se žmirećki, no na autocesti kronično nedostaje šesti stupanj prijenosa

Unutrašnjost nije posebno razigrana, no prekidači su logično razmješteni, instrumentna ploča pregledna, a dozu atrakcije nudi i multimedija sa zaslonom od 7 inča

Uz gradske dimenzije parkiranje nije problematično, posebno stoga što manevre olakšavaju kamera za vožnju unazad i stražnji parkirni senzori. Pogon 4x4 nije predviđen, pa niti izvedba na struju, no prema najavama tijekom sljedeće godine u ponudi bi se trebao naći i automatski mjenjač

Stonic pojavom, ali i dojmom za upravljačem više podsjeća na Rio u gojzericama, nego na baby Sportage. Malen i spretan, u gradu se snalazi kao riba u vodi

Prtljažnik raspolaže s 352 litre, a preklapanjem stražnjih naslona djeljivih u omjeru 60/40 raste na 1145 litara. Nije velik, ali je iskoristiv. Pretinaca ne nedostaje, a USB utičnica nudi se i putnicima na stražnjoj klupi, što pokazuje da se mislilo na sitnice. Sprijeda se sjedi znatno komotnije nego straga, gdje bi dobro došao koji centimetar više za koljena. Svejedno, putnici visoki do 180 cm neće se žaliti

TEHNIČKI PODACI

MOTOR benzinski, 4 cil.

Obujam 1248 ccm

Snaga 62 kW/84 KS pri 6000/min

Moment 121 Nm pri 4000/min

Gume 185/65 R 15, Kumho

Dimenzije 414 x 176 x 150 cm

Osovinski razmak 258 cm

Udaljenost od tla 18,2 cm

Prtljažnik 352/1145 litara

Masa/nosivost 1145/1600 kg

Najveća brzina 165 km/h

0-100 km/h 13,2 sekunde

Potrošnja 6,4/4,6/5,2 l/100 km

Ispuh CO2 118 g/km

Cijena 139.900 kuna

S doplatama 142.250 kuna

PAKET EX MOTION • 15-colni aluminijski naplaci • automatska klima • tempomat • automatsko kočenje • kamera za vožnju unazad • stražnji parkirni senzori • nadzor vozila u mrtvom kutu • upozorenje na umor vozača • upozorenje za napuštanje vozne trake • koža na upravljaču i mjenjaču • putno računalo • grijači prednjih sjedala • grijani upravljač • 7-inčni dodirni zaslon • navigacija • senzor kiše • Aux i USB ulazi • Bluetooth • upravljač podesiv po dubini i visini • projekcijske prednje maglenke • stražnji spojler s kočionim svjetlom • Color paket u unutrašnjosti • el. stakla • el. podesivi, grijani i preklopivi retrovizori • metalizirane papučice...

DOPLATE • metalik lak Ukupno 2550 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 01:19