KOREJSKI HIT SUV

Test Kije Sportage 1.6 T-GDI EX Style: Puno više od radikalne dizajnerske transformacije

Iza posebnog izgleda krije se komforan, prostran i udoban SUV C segmenta, a osnovni benzinac je dobra mjera

Kia Sportage

 Darko Tomaš/CROPIX

Kako vrijeme leti... Možete li povjerovati da je od predstavljanja prve Kije Sportage prošlo već gotovo 30 godina? Međutim, u tom razdoblju od prve, do sadašnje pete generacije, korejski si je SUV stvorio itekako dobar imidž, kako diljem svijeta tako i na našem tržištu.Upravo zato je aktualna generacija koja je stigla na proljeće ove godine i na naše tržište pobrala je jako puno interesa.

I to ne samo zbog novog, neočekivano hrabrog izgleda već i zbog toga što je najavljivana kao najbolji Sportage ikad. Korejski SUV C-segmenta nije nepoznanica ni među našim vozačima. Posebno posljednje dvije generacije, jer je osim privlačnog izgleda i sjajne kvalitete izrade te modernih pogona kao i jamstvom od sedam godina nudila kao i sve Kije sjajan omjer uloženo/dobiveno.

image

Kia Sportage

Darko Tomaš/CROPIX

Zato je s dolaskom nove, pete generacije pitanje pristupačnosti bilo jednako važno kao i činjenica da izgleda samouvjereno kao nikada do sad.

A, izgled je stvarno poseban: prednji kraj s golemom maskom hladnjaka između dnevnih LED svjetala izvedenih u obliku bumeranga, koje pak uokviruju LED glavna svjetla stvarno.nema nitko u klasi.

I same linije karoserije su mišićave i stamene dok je stražnji kraj izveden trendovski s trakom koja spaja svjetla.

U unutrašnjosti su uočljivi elementi posuđeni iz futurističkog električnog modela EV6, poput vješalica za odijela izdubljenih na poleđini naslona za glavu prednjih sjedala no, nezaobilazni element koji valja istaknuti je veliki zakrivljeni zaslon koji uključuje prilagodljive instrumente i multimedijalni sustav.

image

Kia Sportage

Darko Tomaš/CROPIX

Putem dva ekrana pruža cjelovite informacije koje su čitljive, a sam je sustav jednostavan za korištenje. Praktično: komande klima uređaja za namještanje temperature postavljene ispod zaslona multimedije su fizičke.

Blagi rast gabarita i nova N3 platforma donose i napredak u komforu vožnje. Mjesta sprijeda i straga ima više nego prije i osjećaj komocije je lijepo naglašen i na stražnjim sjedalima. Isto vrijedi za velik prtljažnik od gotovo 591 litru. I na stražnjim sjedalima je komforno i putuje se vrlo ugodno, a u paketu EX Style isporučuje se zasebno podešavanje klime straga i središnji naslon za ruke.

Cjelokupnom dojmu finoće pridonosi vrlo dobra zvučna izolacija. Bogat paket EX Style u nekim segmentima čak podsjeća na spektar opreme skupljih premium automobila (grijanje prednjih i stražnjih sjedala i volana, klima za suputnike straga, končani prošivi kožnih dijelova, imitacije karbona...).

image

Kia Sportage

Darko Tomaš/CROPIX

Novi Sportage starta s cijenom od 209.999 kuna, a među sedam varijanti u ponudi za svakoga će se naći ponešto: od mild do punokrvnog plug-in hibrida, benzinskih i dizelskih varijanti, prednjeg ili pogon na sve kotače, do ručnog ili automatskog mjenjača.

Testirali smo verziju s 1.6 T-GDI turbo benzinskim 4-cilindrašem i bogatim paketom EX Style kakav do registracije stoji 259.990 kuna. Ispod prednjeg poklopca se nalazi 1,6-litreni turbobenzinac od 150 konja i 250 Nm momenta što je osnovni pogon u ponudi, a koji snagu na prednje kotače prenosi putem 6-stupanjskog ručnog mjenjača.

image

Kia Sportage

Darko Tomaš/CROPIX

U vožnji je neupadljiv, uglađen i odlično izbalansiran, dobro izvlači iz niskih okretaja i odgovaraju mu svi režimi vožnje. Mogućnost odabira načina vožnje nudi i program "sport" kada se upravljač i odziv motora prilagode želji za aktivnijim ritmom što, doduše, može zahtijevati i litru više goriva od prosječnih 7,5 litara na svakih 100 km.

Novi Sportage najbolji je u krstarenju otvorenim pravcima kad se zadovoljava sa 6 litara i pritom nudi vrhunski komfor svim putnicima, kad mekše podešen ovjes dobro upija sve neravnine s ceste pa čak i one poprečne.

image

Kia Sportage

Darko Tomaš/CROPIX

Oprema za sigurnost na najvišoj je razini: Kijina tehnologija ADAS (Advanced Assistance System) pomaže u izbjegavanju raznih opasnosti štiteći sve putnike, uključujući i izbjegavanje sudara s nadolazećim automobilima pri skretanju lijevo na križanjima.

Na koncu, Sportage je prvenstveno svojim atraktivnom izgledom zaokupio pažnju kupaca u masovnom C SUV segmentu gdje je konkurencija vrlo snažna, no itekako iza zanimljive "njuške" ima puno toga za ponuditi vlasnicima čak i u osnovno motoriziranoj verziji kakvu smo testirali. Što se spomenute cijene tiče ona je i dalje dobro odmjerena za ponuđeno u kontekstu opreme, snage i pouzdanosti, a ne treba zaboraviti ni poznato 7-godišnje jamstvo...

image

Kia Sportage

Darko Tomaš/CROPIX

Sportage 1.6 T-GDI

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski, 4 cil.

Obujam 1598 ccm

Snaga 110 kW (150 KS) na 5500/min

Moment 250 Nm na 4000/min

PODVOZJE

Pogon/mjenjač prednji/ručni, 6 brzina

Ovjes sprijeda McPherson, straga multilink

Kočnice sprijeda i straga diskovi

Gume 235/55 R 18, Continental

Dimenzije 4,52 x 1,87 x 1,65 m

Osovinski razmak 2,68 m

Prtljažnik 591 litra

Spremnik benzina 54 litre

Masa 1590 kilograma

Najveća brzina 189 km/h

0-100 km/h 10,3 sekundi

Prosječna potrošnja (WLTP) 6,6 l/100 km

Ispuh CO2 (WLTP) 154 g/km

Krug okretanja 10,9 metara

EuroNCAP nije testiran

Proizvodnja Slovačka

Jamstvo 7 god/150.000 km

Cijena 259.990 kuna

S doplatama 264.690 kuna

OPREMA EX STYLE - aluminijski naplaci 18” • LED sva svjetla • crna stražnja stakla • prednji i stražnji senzori i kamera • kromirane površine • grijani i samosklopivi retrovizori • virtualni instrumenti 12,3” • multimedija 12,3” s navigacijom • bežično punjenje mobitela • automatska 3-zonska klima • el. paket stakala i prtljažnika • el. podešavanje oba prednja sjedala • pomoć na uzbrdici i strmim spustovima • kompletan sigurnosni paket • volan u koži • sjedala koža/tkanina • grijanje volana i svih sjedala • profili vožnje • tempomat • senzor kiše • keyless...

DOPLATA TESTNOG MODELA - metalik boja 4700 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. listopad 2022 20:58