IDE, A MALO TROŠI

Test Mazda 3 Skyactiv-G150: Novi benzinac od 150 KS sjajan u japanskoj kompaktnoj atrakciji

Premda bez danas uobičajenog turbopunjača, Skyactiv-G150 sjajno se snalazi u privlačnoj i ne pretjerano teškoj Trojci
Mazda 3
 Marko Miščević/CROPIX

 kune od 90 KS)Samo dva benzinca bila su dosad u ponudi Mazde 3 - Skyactiv-G122 i Skyactiv-X180. Malo. Pogotovo što bismo posljednjeg samo uvjetno moglo nazvati benzincem, budući da taj inovativni četverocilindraš povezuje principe rada dizelaša (kompresija) i benzinca (svjećica). Ili, dakle, samo 122 KS ili čitavih 180 KS.

image
Mazda 3
Marko Miščević/CROPIX

Stoga im se početkom prošlog ljeta pridružio i treći benzinac - Skyactiv-G150 (ako ne računamo početni 2.0 Skyactiv-G od 90 KS), kojeg je zasad moguće dobiti samo s paketom opreme Plus i isključivo uz dodatak opcijskih paketa Sound i Style za ukupno 194.848 kuna.

Pogon na sva četiri kotača ne isporučuje se ni uz doplatu, jer ostaje rezerviran samo za najsnažniji Skyactiv-X180, ali zato po želji stižu karoserija s četverim vratima za nevjerojatnih 270 kuna, a dobijate dodatnih 99 litara prtljažnika, i automatski mjenjač za puno očekivanijih 17.842 kune.

image
Mazda 3
Marko Miščević/CROPIX

Riječ je, inače, o istom motoru kao što je i osnovni 2,0-litreni benzinac sa 122 KS. Bez turbopunjača. Ne čudi stoga što četverocilindraš najveće vrijednosti snage (150 KS) i okretnog momenta (213 Nm) razvija na prilično visokih 6000, odnosno 4000 okretaja.

Nedostatak turbopunjača ne osjeća se toliko u gradu, gdje do stotke sprinta za prihvatljivih 9,1 sekundu, koliko na otvorenoj cesti i autocesti, gdje uz dosta strpljenja dohvati krajnjih 206 km/h. Stvar spašavaju sjajan 6-stupanjski ručni mjenjač tek nijansu lošiji nego u kultnoj Mazdi MX-5 i suzdržana težina od 1385 kilograma.

image
Mazda 3
Marko Miščević/CROPIX

Usporedbe radi, 1,5-litreni turbobenzinac iz VW Golfa jednakih 150 KS razvija pri 5000 okretaja, uz okretni moment od približno istih 250 Nm pri samo 1500 okretaja, zbog čega do stotke sprinta gotovo sekundu kraće (8,5 sekundi) i juri 18 km/h brže (224 km/h).

Mazdin četverocilindraš je, međutim, jedan od štedljivijih - u opuštenoj vožnji otvorenom cestom potrošnja lako padne ispod 6 litara, a u gradu i vozači s teškom nogom na gasu rijetko prijeđu 8 litara.

Tajna je, dakako, u tehnologiji isključivanja prvog i četvrtog cilindra kad motor ne radi pod opterećenjem, 24-voltnom blagohibridnom sklopu s malom litij-ionskom baterijom i elektormotorom (1,7 kW), ali i start-stop sustavu koji pokreće motor ne već na pritisak papučice spojke kao što je uobičajeno, nego tek na ubacivanje mjenjača u prvu i prebacivanje noge na papučicu gasa. Radi besprijekorno i neupadljivo. Da nije kazaljke okretomjera, ne biste ni znali da ima start-stop...

image
Mazda 3
Marko Miščević/CROPIX

Japanci ne griješe ni kad je u pitanju oprema. Pogotovo sigurnosna. Trojka već u osnovnom paketu opreme - bez naziva - dolazi s automatskim kočenjem u nuždi, nadzorom mrtvog kuta s upozorenjem na opasnost od naleta straga, automatskim zadržavanjem vozne trake, radarskim tempomatom, upozorenjem na umor... I, dakako, svim dodacima za udobnost koje i očekujemo, od klima-uređaja i parkirnih senzora do head-up zaslona, navigacije i aluminijskih naplataka od 16 cola.

image
Mazda 3
Marko Miščević/CROPIX

Skyactiv-G150 se, međutim, zasad može dobiti samo s bogatijim paketom Plus (grijana sjedala i upravljač, dvozonski automatski klima-uređaj, pametni ključ i kamera za vožnju unatrag) i opcijskim paketima Sound (hi-fi američkog specijalista Bose sa 12 zvučnika) te Style (matrična diodna svjetla, zatamnjena stakla straga, crni detalji na karoseriji i u unutrašnjosti). Sve je to uključeno u spomenutih 194.848 kuna.

image
Mazda 3
Marko Miščević/CROPIX

Sve ostalo je kao što smo i navikli kod Trojke iz 2019. Rjietko privlačna vanjština, pogotovo u doplatnoj metalik crvenoj boji za 5300 kuna, prostrana unutrašnjost s analogno-digitalnim instrumentima, sjajnim položajem za upravljačem, vrhunskim materijalima i besprijekornom izradom. I nepreglednim stražnjim krajem. No, za ljepotu se vrijedi žrtvovati...

Skyactive-G150 Plus Sound Style

Tehnički podaci

Motor       benzinski, atmosferski, 4 cilindra

Obujam       1998 ccm

Snaga       110 kW/150 KS pri 6000 o/min

Okr. moment       213 Nm pri 4000 o/min

Mjenjač       ručni (6)

Dimenzije       446 x 180 x 144 cm

Osovinski razmak       273 cm

Prtljažnik       351 - 1026 litara

Gume       215/45 R18

Težina       1385 kg

Jamstvo       3 godine/100.000 km

Mjerenja

Najveća brzina       206 km/h

0-100 km/h       9,1 sekundu

Potrošnja       7,1 l/100 km

Cijena 210.122 kune

S doplatama 215.581 kuna

Serijska oprema - dvozonska aut. klima • grijana prednja sjedala i upravljač • aluminijski naplaci (18 cola) • head-up • pomoć pri kretanju na uzbrdici • aut. paljenje svjetala i brisača • nadzor mrtvog kuta • aktivni tempomat • aut. duga svjetla • aut. kočenje u nuždi • prepoznavanje prometnih znakova • navigacija • pametni ključ • pomoć pri parkiranju sprijeda i straga • kamera za vožnju unatrag • hi-fi sa 12 zvučnika • matična diodna svjetla • zatamnjena stražnja stala

Doplate - metalik boja • tepisi • kadica prtljažnika - 5459 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. siječanj 2021 12:53