Izravno ubrizgavanje postaje imperativ i novim benzinskim motorima, pogotovo ako se želi pripremiti teren za norme Euro 6, koje stižu za četiri godine. Najbolji se rezultati postižu kombiniranjem s turbopunjačem, a Mazda je pokazala da se dobar posao može napraviti i u atmosferskoj verziji. Lijepo to pokazuje novi dvolitreni benzinac, koji osnovnu konstrukciju dijeli s Fordom, a naprednom je tehnologijom osnažen sa 147 na 155 KS.
Nije to revolucionarno, ali u praksi je prilično uvjerljivo. Posebice u osvježenoj Mazdi 6, koja je dosljednom primjenom tehnologije downsizing najlakša u klasi. U izvedbi s petorim vratima i raskošnim paketom opreme TE Plus, koji uključuje i kožna sjedala, cijena je (s metalik lakom) porasla na blizu 30.000 eura. Pozamašna je to svota, ali japanska je limuzina opravdava svakim detaljem i prvoklasnom izvedbom. Kvaliteta materijala i izrade najviša je među svim modelima koji ne nose oznaku premium, a filigranski posložena prednja armatura, s velikim i preglednim okruglim instrumentima, mogla bi biti uzor konkurenciji.
Tko kaže da mora biti dizelaš - zaključili smo već nakon paljenja motora, reskog, ali ugodno prigušenog zvuka, koji se spremno odziva na gas. Pohvale zaslužuje i ručni mjenjač sa šest stupnjeva, koji vuče na šaltanje. Na niskim je okretajima motor pitom. Ne može se reći bez daha, ali ga za ozbiljnije performanse treba zavrtjeti iznad 5000/min. Tada pokazuje prave zube, zvuk postaje puniji i uzbudljiviji, a japanska je limuzina spremna uhvatiti stotku u deset sekundi.
Nije to ništa posebno, ali uz izvrsno izbalansirano podvozje i nisko težište, precizan upravljač i snažne kočnice, može se voziti brzo, sigurno i ugodno. Nizak otpor zraka poboljšava performanse na visokim brzinama te špicu povisuje na 217 km/h. Premda je najveći moment od 193 Nm na visokih 4500/min, motor je zadržao dovoljno elastičnosti i za solidnu vožnju bez čestog šaltanja. Na nižim je okretajima gotovo nečujan, a vrline mu do izražaja najviše dolaze na benzinskoj crpki. U normalnoj se vožnji zadovoljava sa oko osam litara, a forsiranom testnom vožnjom nismo uspjeli potrošiti deset.
Motor: benzinski, atmosferski
Obujam: 1999 ccm
Snaga: 114 kW/155 KS pri 6200/min
Moment: 193 Nm pri 4500/min
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Pogon: na prednje kotače
Dimenzije: 475,5x179,5x144 cm
Osovinski razmak: 275 cm
Prtljažnik: 519/1680 l
Gume: 215/50 R 17
Brzina: 217 km/h
0-100 km/h: 10,0 s
Potrošnja: 9,6/5,3/6,9 l/100 km
Potrošnja na testu: 8,7 l/100 km
Cijena: 29.300 EUR
TESTNI MODEL 29.870 EUR
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....