KAO MALI GLS

Test: Mercedes-Benz GLB 200d uz sve poslovične kvalitete nudi nenadmašan prostor u klasi

No ono važnije, raskošan je međuosovinski razmak od čak 2830 mm što ne nudi ni jedan konkurent u klasi
Mercedes GLB 200d 2020.
 Marin Tomaš

Jedan od zanimljivijih noviteta Mercedesa ove godine svakako je novi GLB model. Testirali smo ga tjedan dana, a automobil je izazvao veliki interes kod slučajnih prolaznika ili prijatelja i poznanika. No uvijek isto pitanje obilazeći automobil: koji je sad to? Okej, jasno je, u masi SUV modela već smo se i mi malo pogubili no novi GLB uvijek bi znatiželjnicima opisali kao "potpuno novi SUV model između manjeg GLA i većeg GLC, kako mu i samo ime govori.

image
Mercedes GLB 200d 2020.
Marin Tomaš

Najjednostavnije bi ga bilo opisati kao povećani i produženi GLA (s obzirom na to da dijele platformu) za one koji trebaju više prostora i do čak sedam sjedala u kabini. Pravi mali GLS! Za razliku od novog GLA koji se želi svidjeti linijama i proporcijama te šminkerskim nastupom, novi GLB se postavlja kao veći robusniji i upotrebljiviji brat. Ali ne i neugledan. Pravi je to Mercedes od glave do pete kojeg će te prepoznati izdaleka.

image
Mercedes GLB 200d
Zvonimir Jurčić

S dužinom od 4,64 metra za 15 do 20 centimetara prerasta GLA i konkurenciju standardnih kompaktnih SUV modela. Pritom se do većeg GLC-a približio na samo dva cm. No ono važnije, raskošan je međuosovinski razmak od čak 2830 mm što ne nudi ni jedan konkurent u klasi. Naravno da su izdašne vanjske dimenzije osigurale i mnogo prostora u kabini - za glave, ramena, koljena, svejedno... Ovdje će se i sprijeda i straga odlično smjestiti i osobe višeg raste.

Treći, već spomenuti red sjedala za prijevoz ukupno sedam putnika nudi se uz doplatu, no i ako odaberete standardnu verziju, s prostorom na stražnjoj klupi i onim u prtljažniku možete manipulirati. Razlog: stražnja je klupa djeljiva i pomična za 14 centimetara (doplata).

image
Mercedes GLB 200d
Zvonimir Jurčić

Odmakne li se do kraja unatrag, prostora straga ima i za koljena košarkaša. Golem je i prtljažnik:  u standardnoj postavci obujma je 560 litara, a odmaknu li se stražnja sjedala prema naprijed, raste na 639 litara. Preklope li se i nasloni, GLB postaje mali kombi s raspoloživim obujmom od 1805 litara. Pritom je pristup jednostavan, peta vrata se visoko odižu, a tu su i praktični pretinci u stranicama. Međutim, kad je stražnja klupa spuštena, zamjerili bismo tek neravnu podnicu. Zato za volanom nema primjedbi. Sjedi se povišeno, preglednost je odlična, a ispred vozača se nalaze se digitalni instrumenti kao i kod A-klase i GLA modela te digitalni središnji zaslon.

Postoji pet je grafičko sadržajnih konfiguracija virtualnih instrumenata i mnoštvo zabavnog i informativnog sadržaja multimedije MBUX, s kojom se može glasovnim pozdravom Hey Mercedes komunicirati. Pritom je grafika vrhunska, a intuitivno korištenje jednostavno nakon jednog dana privikavanja.

image
Mercedes GLB 200d 2020.
Marin Tomaš

Kad se uhodate, postaje vam dostupno bezbroj informacija o potrošnji i drugim praktičnim parametrima korištenja i vitalnim funkcijama. Tu je i precizan touchpad za upravljanje sustavima automobila koji se doplaćuje 1455 kuna, a dizajnerski je lijepo izveden i zajedno sa svim ostalim pažljivo osmišljenim detaljima skladno se uklapa u digitalizirani ambijent.

U odnosu na A-klasu, B-klasu ili GLA model, kokpit je kod GLB-a izveden ponešto robusnije i javlja se osjećaj neusporedivo veće prostranosti i prozračnosti. Očekivano, dojam čvrstoće i izrade na razini je koja se i očekuje, a spojevi plastike i kvaliteta materijala su također izvrsni. Po pitanju opreme tu je sve što treba, no isto tako za još bolji dojam lista doplata je vrlo dugačka i cijenu može dovesti do neba.

image
Mercedes GLB 200d 2020.
Marin Tomaš

Ispod poklopca? Dizelaš. Četverocilindarski 2,0-litreni motor od 150 KS i 320 Nm generacije OM654Q, povezan s mjenjačem s dvije spojke i osam brzina i uveden prije četiri godine u E-klasi, nameće se i cijenom i karakteristikama kao izbor koji daje najviše u GLB-u. U vožnji motor nikad nije bučan ili naporan te plijeni s dosta snage i momenta, toliko da o snažnijem dizelašu od 190 KS ne treba ni razmišljati. Posebice ako znamo da takav stoji 25.000 kuna više. Lijepo vuče u svim režimima te se osjeti odlična usklađenost s mjenjačem.

image
Mercedes GLB 200d 2020.
Marin Tomaš

 Jednostavno, ne treba očekivati performanse koje obaraju s nogu i tada ćete uživati pri svakom posjetu benzinskoj postaji jer GLB 200d u kombiniranim uvjetima  troši 6 litara. U vožnji je osjećaj "na volanu" dobar, no u zavojima se osjeti da je GLB od tla udaljen dobrih 20 cm pa u brže odvezenim zavojima dolazi do osjećaja naginjanja karoserije. S druge strane ta će vas povišenost van asfalta dovesti do svake livade i plaže i bez 4x4 pogona (4Matic 24.300 kuna doplata). Mercedes GLB pritom uvijek nudi poslovičnu udobnost kao i osjećaj kontrole i sigurnosti u vožnji.

image
Mercedes GLB 200d 2020.
Marin Tomaš

Cijena: 293.815 kuna za 200d model s prednjim pogonom čini se poštenom ponudom, no uz brojne doplate u vrijednosti od čak 128.330 kuna koje je imao testni primjerak raste do čak 422. 145 kuna. Ovakav GLB odličan je suputnik za obitelj koji nudi i snagu i prostor kao i prestiž, ali na ovo treće upućuje i konačna cijena...

GLB 200d

Tehnički podaci

MOTOR

Vrsta       turbodizelski, 4 cil.

Cilindri/ventili       4/16

Obujam       1950 ccm

Snaga       110 kW/150 KS na 3400-440/min

Moment       320 Nm na 1400-3200/min

PODVOZJE

Pogon       prednji

Mjenjač       auto. s dvije spojke 8G-DCT, 8 brzina

Ovjes       sprijeda McPherson, straga multilink

Kočnice       sprijeda ventilirani diskovi, straga diskovi

Gume       215/65 R 17, testni 235/55 R 18

KAROSERIJA

Dimenzije       463,5 x 183,5 x 166 cm

Osovinski razmak       283 cm

Udaljenost od tla       20 cm

Prtljažnik       570 litara

Spremnik goriva       52 litre

Masa       od 1680 kilograma

Nosivost       515 kilograma

PERFORMANSE

Najveća brzina       204 km/h

0-100 km/h       9,0 sekundi

Prosječna potrošnja       5,6 l/100 km

Ispuh CO2       129 g/km (Euro 6d Temp)

Cijena 293.815 kuna

S doplatama 422. 145 kuna

SERIJSKA OPREMA

alu naplaci 17” • djelomice koža • ručna klima • multimedija MBUX, tri godine besplatnog ažuriranja navigacije i povezivost s mobitelima • kožni volan • paket Active Steering Assist • radarski tempomat • PreSafe sustav • upozorenje na pješake, bicikliste i aktivno kočenje • električni paket • držanje u voznoj traci • komforna sjedala • prednji i stražnji nasloni za ruke • Dynamic Select sustav načina rada...

DOPLATE TESTNOG MODELA

metalik boja • LED High Performance svjetla • automatski mjenjač • paket Progressive (alu felge 18”, polirani krovni nosači...) • maglenke • tamna stakla straga • digitalni instrumenti • 10,25” ekran multimedije • automatska klima • sigurnosni paket Driving Assistance • povezivanje mobitela • proširene MBUX funkcije • touchpad • klizna stražnja sjedala • digitalni radio • čitanje znakova • grijanje prednjih sjedala i vjetrobrana • automatsko parkiranje i kamera • peta vrata na struju • paket Navigation Connectivity • zatamnjeni retrovizori na struju... Ukupno 128.330 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. listopad 2020 03:18