L JE NEGDJE OTPAO

TEST Mercedes M 350 CDI: Treći nastavak je ipak najbolji!

Dugo se vodio tihi rat između BMW-a i Mercedesa vezanog uz M naziv. Mercedes je čak kod prve generacije malo ustupio i svoje SUV vozilo nazvao ML. Međutim, kod novog modela treće generacije L je negdje otpalo i sada je službeni naziv M klasa. Što je novo kod vozila?

Zapravo, mnogo toga, ali ipak na prvi pogled nemate osjećaj tolikih promjena. To je ta tiha evolucija koju Mercedes primjenjuje na svojem SUV-u. Danas ako stavite prvi i trenutni model jedan do drugoga, imate osjećaj da je riječ o nekim drugim automobilima, a opet ta se promjena događala postupno različitim pomlađivanjima.

Malo amerikaniziran

Nova M klasa pomalo je amerikaniziranog izgleda. Nije ni čudno ako uzmemo dva važna podatka: da se to vozilo proizvodi u SAD-u koji je k tome i iznimno važno tržište za trokraku zvijezdu. Ponavljamo, nije riječ o radikalnim rezovima, ali vidljivo je da je nova M klasa još malo robusnija, što zapravo kupci SUV-a i žele. Unutrašnjost je tipičan proizvod tvrtke iz Stuttgarta. Tu iznenađenja nema i svatko tko je vozio Mercedes odmah će se osjećati kao kod kuće. Sada naravno postoji caka na kojoj zarađuju sve njemačke tvrtke, a to je personalizacija vozila.

To je zapravo način da svaki kupac sam sebi naručuje dodatnu opremu koja naravno povećava račun vozila, ali stvarno vlasnik ima jedinstveno vozilo na tržištu. Tako je uvijek malo teže govoriti o opremi, ali naravno da je testirani M 350 CDI bio vrhunski opremljen. Pravi je užitak sjesti u jedno takvo vozilo gdje si stvarno treba dati truda kako biste uopće proučili koje sve mogućnosti ovaj automobil nudi.

Povlašteni status

Iako više nema nišana na prednjem poklopcu, kada sjednete za upravljač M klase, osjećate se nekako povlašteno. Iako je riječ o SUV vozilu, upravljanje je stvarno užitak. Uz to, imali smo prilike testirati ga i u ekstremnim zimskim uvjetima i tek se tada pokazuje njegova superiornost. Dok su druga vozila gmizala sa 40 km/h, mi smo se potpuno sigurno vozili i više nego duplo brže. Sva elektronika brine se praktično o svemu, a zanimljivo je da kada je isključite, možete se vozilom igrati kao da je riječ o osobnom automobilu, a ne o terencu težem od dvije tone. Stvarno impresivno. Naravno, na suhom je asfaltu sve, gotovo bismo rekli, “dosadno” sigurno.

Mercedes još uvijek nudi mogućnost ugradnje benzinskog motora, ali tek minimalni broj kupaca odlučuje se za tu opciju; mi smo testirali dizelsku verziju 350 CDI. Snaga od velikih 258 konja i posebno impresivni okretni moment daju prktičnao konstantnu snagu. Dok je hladan, motor se čuje, a poslije je znatno tiši. Do stotke automobil dolazi za 7,4 sekunde i razvija najveću brzinu od 224 km/h.

Cijena očekivana

Mercedes posebno inzistira na potrošnji i ekologiji. Zato je tu start&stop sustav gašenja motora pri stajanju. Potrošnja se tako kreće od 9 litara pri štedljivijoj vožnji do 13 litara ako su uvjeti teški ili ako izvlačite maksimum iz ponuđene snage. Pogon je stalan na sva četiri kotača i, naravno, elektronika optimalno u svakom trenutku raspoređuje snagu na pojedine kotače. Još ako se tome doda i fenomenalni sedmerostupanjski automatski mjenjač, vožnja je pravi užitak. Zapravo, ovom automobilu nema se što dodati jer je apsolutno sve na svom mjestu.

Naravno da si taj automobil ne može baš svatko priuštiti, ali treba sagledati kako stoji situacija s direktnom konkurencijom, BMW-om X5 i Audijem Q7. Tu je Mercedes u posljednje vrijeme sve povoljniji, pa tako i cijena testiranog modela 350 CDI iznosi 740.000 kuna. To je cijena s brojnim opcijama, što je neizbježno kod Mercedesa, ali posve je ista priča i kod konkurencije koja je čak i skuplja. M klasa treće generacije napravila je još jedan velik i važan iskorak u odnosu na prethodnika i bacila rukavicu konkurenciji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. travanj 2024 05:23