
U klasi kompaktnih crossovera glavne pozicije već godinama su rezervirane za Kiju Sportage, Hyundai ix35 i Nissan Qashqai, ali kako vrijeme prolazi i Mitsubishi ASX sve više kljucka dio kolača, posebno otkako je krajem 2012. napravljen solidan redizajn, a potom uvedeno primamljivo jamstvo na 5 godina. A jesenas je uslijedilo novo šminkanje, za dodatni vjetar u leđa. Što je nova? Ništa posebno, kako izvana tako iznutra, ali i detalji poput mekanijih linija branika s novim diodnim dnevnim svjetlima u zanimljivom obliku kljova, većih mrežastih izreza agresivne maske i novog izgleda aluminijskih naplataka mogu biti dovoljan povod da privuku dodatnu pažnju na karoseriju poznatu još od proljeća 2010., kada je ASX predstavljen kao prvi iz terceta s partnerskim Citroenovim i Peugeotovim modelima C4 Aircross i 4008 (potonji se u Hrvatskoj ne prodaje).
Dah svježine osjeća se i s povišenih sjedala, pomalo manjkavog bočnog držanja, iz kojih se pruža čist pogled na robusno profiliran poklopac motora i gornje površine središnje konzole, sada presvučene crno lakiranom plastikom. Uz poneki novi mali ukras od kroma pružaju moderniji štih praktičnoj unutrašnjosti dobre prostranosti, s dosta pretinaca i ponekim tipično japanskim detaljem, poput tvrde, ali vrlo solidne plastike te izdvojene tipke putnog računala. ASX je tako ostao u dobroj formi dovoljno klasičnog modernog crossovera bespogovorne kvalitete, koju manifestira besprijekornom izradom i pružanjem osjećaja dugovječnosti. Gode i dobra zvučna izolacija koja lijepo prigušuje brundanje dizelskog motora te udoban, ali i čvrst ovjes, bez obzira vozi li se asfaltom ili makadamom, punim jama.
A što se tehničkog dijela tiče, favorit kupaca je bila i ostala kombinacija 1,8-litrenog dizelaša od 115 KS i prednjeg pogona. Riječ je o prigušenoj verziji izvedbe od 150 KS, ali s čak 300 Nm koji nakon male početne zadrške snažno zagrizu i zato su sasvim prikladan izbor za svakodnevne prilike većine vozača. Odabir kupaca je opravdan, jer motor je dovoljno startan, vrlo dobro nabire brzinu i na otvorenoj cesti je pristojno brz, toliko da će samo temperamentniji vozači pomišljati na jači i skuplji motor. Prijeke potrebe nema niti za pogonom 4x4, barem u uobičajenim cestovnim i lakšim terenskim uvjetima, jer se i prednji, u sprezi s povišenom čvrstom platformom, preuzetom od Outlandera i prilagođenom manjim gabaritima ASX-a, pokazuje efikasnim. Ležanje je i pri bržoj vožnji mirno i postojano (straga je multilink), s dobrim osjećajem na upravljaču. Sve u svemu, ASX je ugodan i udoban crossover primjerene opreme, koji je dizajnerski možda malo samozatajan i nije prva, ali što ga više vozite to se više podvlači pod kožu. A to najviše vrijedi…
ASX 1.8 DI-D 2WD
TEHNIČKI PODACI
Motor: turbodizelski
Obujam: 1798 ccm
Snaga: 85 kW (116 KS) pri 3500/min
Moment: 300 Nm pri 1750/min
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije: 430x177x161 cm
Osovinski razmak: 267 cm
Prtljažnik: 419 litara
Gume: 215/60 R 17, Yokohama
Težina: 1350 kg
CO2 ispuh: 119 g/km
Brzina: 189 km/h
0-100 km/h: 10,2 sekundi
Potrošnja: 6,3 l/100 km
CIJENA 175.900 kn
S DOPLATAMA 178.900 kn