TOP MODEL

TEST: NISSAN X-TRAIL 2.0 dCi Xtronic 4WD Top izvedba s dizelašem od 177 KS najskuplja je u ponudi, ali i vrijedan ulog

Aktualni Nissan X-Trail tržištu je dostupan i s uvjerljivim dizelašem od 177 KS koji je po nama za SUV ovog tipa i ponajbolji izbor. Izvrsno vuče u svim režimima, troši svega 7,4 litre, a usto dolazi s najskupljom opremom i pogonom na sva četiri kotača
 Ivan Lacković

Posljednje osvježenje za Nissan X-Trail, model koji je na tržištu od 2014. godine jedva je vidljivo te se odnosi tek na malo drugačiju masku hladnjaka motora i nova diodna dnevna svjetla smještena u farove te set novih boja. Veća je novost da se od ove godine u najvećem Nissanovom SUV-u može dobiti moćan 2,0-litreni dizelaš od 177 KS otprije poznat iz nekih drugih modela Renault Nissan alijanse. Dobrodošla je to novost kod velikog X-Traila jer su kupci s novim motorom dobili i više opcija na izbor motorizacije koja se dosad ograničavana na 1,6-litreni dCi dizelaš maksimalne snage 130 KS.

Foto: Ivan Lacković

U praksi osjetno moćniji i poduzetniji na svaki pritisak gasa pokazuje kako se s lakoćom nosi s masom X-Traila (1729 kg) pa bi ga mogli birati oni koji nešto vuku: bilo gliser, kampicu ili konja. Međuubrzanja su pritom posebno uvjerljiva, snaga se na sve kotače prenosi putem solidne Xtronic CVT automatike gdje se stupnjevi mogu birati i individualno pomicanjem ručice, pa dvolitreni X-Trail može gotovo do 200 km/h najveće brzine dok iz stajanja do stotke juri za okruglih 10 sekundi. Na testu se pritom nije pokazao velikim potrošačem premda ga nismo posebno štedjeli, a zadovoljavao se sa 7,4 litre na svakih 100 kilometara. Uz ovaj se motor sjajno uklopio uključivi 4x4 pogon samostalno promjenjivih omjera u načinu rada Auto ili fiksnih 50:50 u poziciji Lock. Pritom je X-Trail uzdignut od tla terenskih 210 milimetara pa izvan asfalta može i pun više od vožnje makadamom ili blatnjavim puteljcima što savladava s lakoćom.

Zvonimir Jurčić

Ako se odlučite za Nissan X-Trail s ovim motorom tada morate znati da dolazi isključivo s najbogatijim paketom opreme Tekna koji raspolaže svom dostupnom opremom kod ovog modela: baš sve se tu pokreće na struju uključujući i vrata prtljažnika te roletu staklenog krova. Potom je tu i sustav kamera Around View Monitor uparen s čak deset senzora pa se 464 centimetara dugački X-Trail parkira žmirećki, a palac prema gore zaslužuje i broj dostupnih elektronskih sigurnosnih sustava. X-Trail tako sad sam čita prometne znakove, automatski izbjegava sudar, zadržava se u voznoj traci i nadgleda mrtvi kut.

Na koncu, zahvaljujući srčanom motoru, automatici, 4x4 pogonu i najbogatijoj opremi, cijena Nissana X-Trail se penje do 358.000 kuna koliko stoji testni primjerak, što je znatno više od osnovnih 244.290 kuna koliko stoji osnovni X-Trail. No dobro je što se jasno vidi što se plaća, dok je konkurencija po cijeni otprilike tu negdje.

Ukratko

Nissan X-Trail je ugradnjom 2,0-litrenog dizelaša od 177 KS dobio motorizaciju kakvu zaslužuje pa će biti pogodan i za vuću težih tereta, dok kombinacija podnice uzdignute 21 centimetar od tla i dokazano dobrog pogona na sva četiri kotača omogućuje i hrabrije izlete izvan asfalta.

Vozača mazi izvrsna pozicija za upravljačem, a glavu mu čuva hrpa sigurnosne elektronike. Serijski se isporučuje i navigacija dok prtljažnik broji izdašnih 550 litara. Ipak, t treći red sjedala stiže u X-Trail tek uz doplatu od 5800 kuna

Najskuplji paket opreme Tekna donosi atraktivne aluminijske naplatke od 19 cola i strujno pokretanje vrata prtljažnika, ali i diže cijenu

2.0 DCI 4x4

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski

Obujam 1995 ccm

Snaga 130 kW/177 KS pri 3750/min

Moment 380 Nm pri 2000/min

Pogon 4x4

Mjenjač automatski, Xtronic CVT

Dimenzije 464 x 182 x 171 cm

Osovinski razmak 271 cm

Prtljažnik 550/1982 litara

Gume 225/55 R19

Masa 1720 kg

Ispuh CO2 162 g/km

MJERENJA

Brzina 196 km/h

0-100 km/h 10,0 sekundi

Potrošnja 7,1 l/100 km

Cijena 358.000 kuna

S doplatama 363.370 kuna

OPREMA TEKNA • 19-colni alu-naplaci • automatska klima • el. stakleni krov • Around View Monitor • upozorenje na vozila u mrtvom kutu • upozorenje za nenamjerno napuštanje trake • sustav za čitanje prometnih znakova • sustav za izbjegavanje sudara • navigacija • kožne presvlake • upravljač i ručica mjenjača u koži • 10 parkirnih senzora • senzori kiše i svjetla • tempomat • pokretanje bez ključa • grijana i el. namjestiva prednja sjedala...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. ožujak 2024 19:10