DIZELSKA OPCIJA

Test: Opel Astra Astra Sports Tourer 1.5 D odličan je karavan koji nije tih, ali je vrlo štedljiv

Trocilindarski dizelaš od 122 KS u Opelu su učinili sve kako bi umanjili potrošnju. Rezultat je više nego dobar…
Opel Astra ST 1.5 D
 Ivan Lacković

Premda su već neko vrijeme hit među kupcima diljem Europe pa tako i kod nas povišeni SUV modeli poput Grandlanda, Crosslanda ili nadolazeće Mokke, tradicionalni kupci karavana kod Opela itekako imaju izbora. Uz upravo predstavljeni osvježeni model Insignia koja dolazi i kao karavanski Sports Tourer Opel od ove godine u ponudi ima i dobru staru Astru koja također dolazi kao karavanski Sports Tourer. A i ona je u ovu godinu ušla bitno dorađena u svim detaljima, no ključan zadatak nije bilo pretjerano lickanje karoserije, koliko god aktualna peta generacija bila pokazana još 2015., već tehnološka obnova.

image
Opel Astra ST 1.5 D
Ivan Lacković

Prije svega, kompaktu koji se kotrlja na platformi General Motorsa (nasljednik, najavljen za 2021. koristit će tehnologiju koncerna PSA) nastojalo se maksimalno umanjiti emisiju CO2 i tako spriječiti plaćanje masnih kazni Europskoj komisiji, koja od početka 2020. proizvođačima naplaćuje jedan euro za svaki dodatni gram iznad 95 g/km. Upravo iz tog razloga ugrađena je nova prednja maska s aktivnom rešetkom hladnjaka, koja s aerodinamičnim krilcima na rubovima stražnjeg vjetrobranskog stakla, te doradama na podvozju pridonosi koeficijentu otpora zraka od tek 0,26. Kako je riječ o velikoj stvari pokazuje i što je isti koeficijent svojedobno imala coupeovska Opel Calibra, koja je 1989. ponijela titulu najaerodinamičnijeg serijskog auta. Zanimljivo je pritom da karavan ima još bolju aerodinamiku od peterovratne izvedbe i koeficijent 0,25.

image
Opel Astra ST 1.5 D
Ivan Lacković

Još važnija novost kod lani redizajnirane Astre skrivena je ispod prednjeg poklopca motora. Tu se nalaze sve odreda novouvedeni, trocilindarski motori prikupljeni s polica General Motorsa. Takva je priča i s 1,5-litrenim dizelašem dostupnim sa 105 i 122 KS, koji nudi jedinstvenu zvučnu kulisu u vožnji. Dizelski motori s tri cilindra, naime, ne susreću se često i na prvu se uopće teško sjetiti drugih primjera osim nekadašnjeg Volkswagenovog 1.2 TDI, Mercedesovog 0.8 CDI iz Smarta te 1.5 CRDi kojega su za Hyundai razvili VM Motori (lako moguće da je poslužio kao predložak i za ovaj Astrin dizelaš). Već pri uključivanju postaje jasno i zašto – tu akciju prati bučan zvuk, spreman probuditi susjedstvo kreće li se negdje u hladnije, zimsko jutro. Za upravljačem je buka umjerenija – što ukazuje na uvjerljivu zvučnu izolaciju – no vibracije se prenose na prednju armaturu koja s vremena na vrijeme zna neugodno zacviljeti, pogotovo kad se ubrzava iz nižih okretaja.
Ukratko, nekadašnji 1.6 CDTI je prema njemu bio majstor uglađenosti.

image
Opel Astra ST 1.5 D
Ivan Lacković

Ipak, ne bi bilo pošteno niti zaključiti da je jedini adut novouvedenog dizelaša opremljenog turbopunjačem promjenjive geometrije, preciznim ubrizgavanjem pod pritiskom od 2000 bara i jedinicom za selektivnu katalitičku redukciju tek prosječna emisija CO2 od smiješnih 92 g/km. Stavi li se zvuk po strani, novi dizelaš u izvedbi sa 122 KS lijepo vuče i omogućuje fini brzinski prosjek na autocesti, a oduševljava i niskom potrošnjom. U prosjeku smo trošili svega 5,4 litre, no uz malo više pažnje potrošnja može pasti i na manje od pet litara. Dobru podršku dizelaš pritom ima u solidnom 6-stupanjskom ručnom mjenjaču, dovoljno preciznom da vozač niti sekundu ne razmišlja o 9-stupanjskoj automatici dostupnoj uz snažniji dizelaš. Čak i kad spozna da automatika zahtijeva doplatu od 11.000 kuna, prilično skromniju nego je to najčešće slučaj.

image
Opel Astra ST 1.5 D
Ivan Lacković

Inače, karavanska Astra rastegnuta na priličnih 470 cm se lijepo vozi, a i prostora ima kao u priči. Straga bi, doduše, dobro došao koji centimetar više za koljena, no prtljažnik već u osnovi nudi izvrsnih 540, a preklapanjem stražnjih naslona raste na izuzetnih 1630 litara. Pohvaliti vrijedi i serijsku opremu Elegance koja donosi sve bitno, pa i više od toga. Ipak, šteta je što su za ugodno manevriranje gotovo neophodni parkirni senzori stvar doplate, kao između ostaloga i stražnja kamera s kristalno jasnim prikazom. Bez njih je snalaženje na parkiralištu uz slabiju preglednost prilično izazovno. S druge strane, cijenu od 188.659 kuna opravdava bogata sigurnosna elektronika, automatska klima, alu naplaci…

Astra ST 1.5 D
Tehnički podaci

Motor turbodizelski, 3 cil
Obujam 1395 ccm
Snaga 90 kW/122 KS pri 3500/min
Moment 285 Nm pri 1500-2750/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 470x187x151 cm
Osovinski razmak 266 cm
Prtljažnik 540/1630 litara
Gume 225/55 R16
Težina 1570 kg
CO2 ispuh 92 g/km
MJERENJA
Brzina 210 km/h
0-100 km/h 10,5 sekundi
Potrošnja 5,4 l/100 km
Cijena 188.659 kuna
S doplatama 244.193 kuna

OPREMA Elegance
automatska klima • alu naplaci od 16 cola • automatsko kočenje • prepoznavanje prometnih znakova • zadržavanje u voznoj traci • tempomat • multimedija sa 6 zvučnika • USB • el. podizači stakala • el. namjestivi i grijani retrovizori • el. parkirna kočnica • senzori kiše i svjetla • LED prednja svjetla • prednji naslon za ruke • multifunkcionalni kožni volan • krovni nosač...
DOPLATE
• briljantna boja • alu naplaci od 17 cola • prednji i stražnji parkirni senzori • kamera za vožnju unatrag • grijano vjetrobransko staklo • dodatno zatamnjena stražnja stakla • multimedija Navi Pro • preklapanje stražnjih naslona jednim dodirom • sportski upravljač • alu papučice • grijanje upravljača te prednjih i stražnjih sjedala • ozvučenje Infinity • ulazak bez ključa - ukupno 55.534 kune

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. listopad 2021 07:23