StoryEditor
VOZI I PREVOZI

TEST: Opel Combo Life XL N1 1.5 TD AT8 Enjoy Familijarni dostavnjak koji vraća cijeli porez osmišljen je kako za posao tako i za obitelj

Opelov klon Berlinga i Partnera u prostorno i funkcionalno raskošnoj putničko-teretnoj N1 homologaciji nudi dojmljivu sinergiju dizelaša od 130 konja i 8-brzinske automatike, ali i povrat cijelog iznosa PDV-a
 CROPIX

Dobar dio automobila na našim cestama već godinama čine modeli teretne N1 homologacije, među kojima je velik broj izvana sasvim običnih automobila, ali iznutra s čvrstom, fiksnom pregradom koja fizički dijeli uobičajeno opremljen putnički od teretnog prostora.

Omiljeni su među poduzetnicima, jer i u privatne i poslovne svrhe omogućuju prijevoz i osoba i tereta, a s obzirom da ulaze u kategoriju gospodarskih vozila na njih se ne plaća trošarina, a nakon kupnje vraća kompletan PDV.

Upravo su putnički dostavnjaci čest primjer takvih automobila, a među njima je popularan i Opel Combo, nekad izveden na bazi Kadetta i Corse, nakon kojih slijedi kooperacija s Fiatom i istovrsnim Doblom, da bi u najnovijoj seriji nastao pod okriljem francuskog koncerna Peugeot-Citroen i postao klon Berlinga i Partnera.

Zagreb, 200420.
Opel Combo.
Foto: Marko Miscevic / Cropix
-auto klub-
CROPIX
 

U N1 konfiguraciji dolazi u produženoj izvedbi Life XL, 35 centimera duljoj od standardne putničke Life, a na test je isporučen s najjačim dizelom od 130 konja i čak 300 Nm momenta, automatskim mjenjačem sa osam brzina, srednjom opremom Enjoy, ali i dosta doplata, koje unose ugođaj jako dobro opremljenog obiteljskog praktičara.

Zagreb, 200420.
Opel Combo.
Foto: Marko Miscevic / Cropix
-auto klub-
CROPIX
 

Novim vanjskim i unutrašnjim gabaritima Combo je postao jako velik, dužinom od 4,75 metra praktički je kombi, a ogroman je i fiksno odvojen prtljažni prostor.

Pregrada onemogućuje objedinjavanje putničkog i teretnog dijela i diktira uspravnije naslone stražnjih sjedala, što donekle umanjuje komfor vožnje, ali zato kutijasti teretni prostor obujma 1050 litara guta i paletu, ulazni prag mu je na samo 59 centimetara od tla, a ukupna nosivost 850 kilograma.

Zagreb, 200420.
Opel Combo.
Foto: Marko Miscevic / Cropix
-auto klub-
CROPIX
 

Sve skupa, uz prostorom raskošan i praktičan, moderno skrojen i pomalo luksuzan putnički dio s masom pretinaca, Combo je bogom dan za privatno poduzetničke aktivnosti svih vrsta. Veliki gabariti i klasične dimenzija guma podloga su i jako dobroj udobnosti, naročito pri opterećenju.

Zagreb, 200420.
Opel Combo.
Foto: Marko Miscevic / Cropix
-auto klub-
CROPIX
 

Izgled mu nije bog zna što, sprijeda je tupast a straga kutijast, ali zato se kombinacija malog, žilavog 1.5 dizela i klasične automatike sa osam brzina više nego dobro nosi s 1,6 tona teškim autom.

Zagreb, 200420.
Opel Combo.
Foto: Marko Miscevic / Cropix
-auto klub-
CROPIX

Glatko ubrzava i često se može biti brži od dobrog dijela okolnog prometa (do stotke za 10,5 sekundi, od 60 do 100 za samo 10 sekundi), nema osjećaja naprezanja i otpora i fina sinhronizacija rada motora s velikim okretnim momentom i samog mjenjača koji dobro čita rad motora i pogađa optimalni stupanj djeluje opšuštajuće na vožnju.

Zagreb, 200420.
Opel Combo.
Foto: Marko Miscevic / Cropix
-auto klub-
CROPIX
 

Prosječna potrošnja u okvirima normalne vožnje vrlo je niska i kreće oko šest litara, pa i u gradu rijetko prelazi sedam. Na volanu se, naravno osjete veličina i masa kutijaste karosrije, ali za ovakav tip auta Combo se jako dobro vozi i leži.

Zagreb, 200420.
Opel Combo.
Foto: Marko Miscevic / Cropix
-auto klub-
CROPIX
 

Ukratko

Nakon odbitka PDV-a cijena testnog primjerka pada na 147.980 kuna (bez doplata), a u prvoj opremi Selection na 138.100 kuna. Slabija verzija sa 102 konja i ručnim mjenjačem nakon odbitka poreza ispada 125.940 kuna

Ambijent se samo u detaljima razlikuje od Berlinga i Partnera. Na neobičan izbornik pogona automatskog mjenjača treba se naviknuti

Teretni prostor pravilnih stranica proguta i paletu pa ima svojstva kombija. Uz doplatu od 304 kn prozor petih vrata može se otvarati

Četverocilindarski 1.5 dizelaš od 130 konja, isti kao u Berlingu i Partneru malo troši, a dobar je i na brzim cestama

Fiksna metalna pregrada koja razdvaja putnički i teretni prostor jedina su vidljiva razlika između Comba s osobnom i teretnom N1 homologacijom

COMBO N1 1.5 TD

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski

Cilindri/ventili 4/16

Obujam 1499 ccm

Snaga 96 kW/130 KS na 4000/min

Moment 300 Nm na 2000/min

Pogon prednji

Mjenjač automatski, 8 brzina

Dimenzije 475 x 185 x 188 cm

Osovinski razmak 297,5 cm

Prtljažnik 1050 litara

Gume 205/60 R 16, Michelin

Masa/nosivost 1615/850 kg

Jamstvo 4 god/120.000 km

MJERENJA

Brzina 183 km/h

0-100 km/h 10,5 sekundi

Potrošnja 6,3 l/100 km

Cijena 184.975 kuna

S doplatama  207.015 kuna

OPREMA ENJOY - čelični naplaci • dvoja klizna bočna vrata • branici i retrovizori u boji karoserije • ručna klima • sigurnosni paket (upozorenje na sudar, automatsko kočenje, čitanje znakova, držanje u traci...) • tempomat • automatska svjetla i brisači • radio, bluetooth, USB... • el. stakla i grijani retrovizori • pomoć na uzbrdici...

DOPLATE - aluminijski naplaci • metalik boja • crna stražnja stakla • otvaranje prozora petih vrata • paket Sight & Light • paket Executive 2... Ukupno 22.040 kn

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. lipanj 2020 23:25