StoryEditor
ZANIMLJIVA KOMBINACIJA

TEST: OPEL KARL 1.0 Easytronic Cosmo S automatikom je kao stvoren za gradske gužve

Opelova gradska zujalica duga 368 cm stane na svako parkirno mjesto, s peterim vratima nudi lakše korištenje i pristup kabini, dok Easytronic automatik olakšava probijanje kroz gradski vrevu te kreni-stani vožnju pretvara u bitno ugodnije iskustvo
 Marin Tomaš

U klasi gradskih minija svoje mjesto traži i Opel Karl, a jednim od aduta pokazuje se automatski mjenjač koji se kod ovog modela može naručiti. Premda do nedavno potpuno nezanimljivi, automatici polako osvajaju i vozače malih automobila, a razloga je više. Najbitnije: olakšavaju gradsku vožnju, nisu više toliko skupi kao nekad, a ništa manje važno; bitno ne povećavaju potrošnju goriva. Karl s novorazvijenim Easytronic mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa u odnosu na standardni model traži doplatu od 4600 kuna, a kod testnog je primjerka bio uparen sa 1,0-litrenim benzincem od 75 KS.

 

Foto: Marin Tomaš

Premda nije malo, ovo se ulaganje pokazuje mudrom investicijom već od trenutka nakon što prvi put s posla kući stignete relaksiraniji i manje iscrpljeni od gužve nego inače jer lijeva noga i desna ruka nisu imali puno posla... Sam mjenjač nove generacije pritom, jako dobro prepoznaje optimalan stupanj prijenosa, djeluje uglađeno, a izmjene vrši bez osjetnog cukanja. Rad mjenjača s motorom dobro je usklađen i pri vožnji izvan gradskih zidina, a pokazuje se finijim nego kod 150 kg teže i broj veće Corse. Nervoznija noga na papučici gasa i kočnice neće zbuniti elektronski mozak mjenjača do te mjere da počne pokazivati neodlučnost pri izmjenama, a na puni gas prilično dobro pronalazi pravi stupanj.

Tko pak to želi, brzine može prebacivati i ručno kod brže vožnje kad Easytronic također solidno reagira i vrši izmjene brzina. U vožnji ovjes Karla nudi solidnu udobnost sve putnike u sasvim dovoljno prostranoj i s vozačkog mjesta vrlo preglednoj kabini. Usto, lagan je na volanu i sasvim lijepo drži pravac u zavojima. Po pitanju buke, u Karlu vožnja nikad nije preglasna zahvaljujući dobroj izolaciji, no frktav zvuk trocilindraša naročito kod punog gasa uvijek je prisutan.

Na koncu, Karl s automatikom prava je blagodat u gradu, vlasnike izrada i kvaliteta materijala neće razočarati, dapače, dok oprema Cosmo osigurava sve bitno, pa i više od toga, poput poput uređaja za upozorenje izlaska iz trake, automatske klime i tempomata... Malo više od 90.000 kuna, kad sve zbrojimo i oduzmemo i nije pretjerana cifra za ovakav automobil. Tko želi jeftinije nek primi na znanje da je vrlo dobar automatski mjenjač Easytronic dostupan je i s opremama Enjoy i Active (oboje s klimom) i to od 85.000 kuna.

1.0 EASYTRONIC

TEHNIČKI PODACI

Motor benzinski, 999 ccm

Snaga 55 kW/75 KS pri 6500/min

Moment 95 Nm pri 4500/min

Pogon sprijeda

Mjenjač automatski, 5 stupnjeva

Dimenzije 368 x 160 x 147 cm

Osovinski razmak 239 cm

Prtljažnik 215 litara

Gume 185/55 R 15, Continental

Masa 940 kg

Ispuh C02 104 g/km

MJERENJA

Brzina 169 km/h

0-100 km/h 14 sekundi

Potrošnja 5,8 l/100 km

Cijena 90.420 kuna

S doplatama 103.090 kuna

OPREMA COSMO: alu-naplaci • automatska klima • maglenke • dodatno zatamnjena stakla • detalji u kromu i piano laku • el. stakla sprijeda i el. retrovizori • putno računalo • tempomat • radio uređaj • USB priključak • sjedala djelomice od umjetne kože • višefunkcijski upravljač u koži podesiv po visini • upozorenje za izlazak iz vozne trake…

DOPLATE: metalik lak • el. krovni otvor • diodna dnevna svjetla • stražnji parkirni senzori • el. stakla straga • paket Eco • multimedija IntelliLink / Ukupno 12.670 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. rujan 2020 10:30