GRADSKI ZVRK

TEST Opel Karl 1.0 Gradska minijatura u kojoj nema čega nema

Karl nudi prostranost i praktičnost po diskontnoj cijeni, a Cosmo oprema luksuz
 Ivan Lacković

Kombinacija najmanjeg modela i najbogatijeg paketa opreme na hrvatskim se ulicama ne susreće prečesto, no odnos snaga mogao bi barem djelomično promijeniti novi Karl. Koji, doduše, dolazi sa pet vrata, a Adam s tek tri, no potonji je u stvarnosti ipak nešto veći (2,5 cm), a k tome i trendovski pozicionirani model. No, naš testni Karl u tom bi smislu lako mogao zavarati slabije upućene, jer u njemu - nema čega nema. Od automatske klime i zatamnjenih stakala, tempomata, maglenki koje imaju i funkciju osvjetljavanje zavoja, 15-colnih aluminijskih naplataka, putnog računala, upozorenja za napuštanje prometne trake…

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Karl, međutim, ne mora biti toliko opremljen da bi osvojio potencijalnog kupca jer njegovi su osnovni aduti ipak nešto drugačije prirode. Vozačice i vozači u ovom segmentu više traže praktičnost i relativnu prostranost, a mali Opel ovdje ima što za ponuditi. Za razliku od nižih paketa opreme treće sjedalo u drugom redu ovdje dolazi serijski, premda kupci trebaju imati na umu da se ono svodi na dodavanje trećeg naslona na inače jednaku stražnju klupu. No, mjesta ovdje općenito ima prilično mnogo, pa straga nije neugodno sjediti niti dvojici odraslih putnika. Onaj treći bi, doduše, mogao malo gunđati…

Sprijeda primjedbi neće imati niti natprosječno visoki vozač ni suvozač, kako na prostranost tako i na opću udobnost u vozilu. Preglednost je prilično dobra, a višebojna plastika armature, s metaliziranim i piano lak umecima, kao i sjedala od djelomično umjetnih materijala, koji imitiraju kožu, oku ugodnim čine i prizore u bližem okruženju.

Instrumentna ploča je zapravo jednostavna, ali ni po čemu ne izgleda neozbiljno, za razliku od nekih konkurenata koji se - nerijetko neuspješno - pokušavaju umiliti mlađoj publici. Sve potrebno tako je pred vozačem, uključujući pokazivač broja okretaja i zaslon s podacima putnog računala. A oni ovdje mogu poprilično varirati, ovisno o tome tko sjedi za volanom. Odnosno, kakve je volje, to jest koliko je teške noge na gasu, pa se brojke kreću od oko pet litara goriva na otvorenoj cesti do nekih sedam litara u gradu.

Po pitanju motorizacije, naime, Karl ne ostavlja mogućnost izbora, pa ga je moguće dobiti jedino uz jednolitreni trocilindarski benzinac sa 75 konjskih snaga. Stvaran primarno za ugradnju u Karla, taj sasvim novi stroj ugodno će iznenaditi i najtvrđe skeptike, tim više što je unutar kabine njegov zvuk sasvim prigušen, a ni izvan nje ne zvuči poput mlinca za kavu. Dodamo li tome da Karl, ako baš ne prevozi pet putnika ili brdo prtljage (što je s prtljažnikom od dvjestotinjak litara teško očekivati), onda bar masom ostaje ispod tone, pa nije teško pretpostaviti da je posve konkurentan u prometu, pa i izvan njega.

Na neravninama djeluje stabilniji od očekivanja, čemu pridonose kompromisno ugođeni ovjes, dovoljno precizan upravljač (za dame je tu tipka City, za lakše manevriranje u gradu) te mjenjač sa pet stupnjeva, kojemu se realno nema što za zamjeriti. Na koncu, sve navedeno stoji 85.560 kuna (jedina skuplja je start/stop verzija, za 87.055 kunu), ali ako vam je oprema nebitna, valja znati i da s istim motorom osnovni Karl starta već na 71.470 kuna...

KARL 1.0 COSMO

TEHNIČKI PODACI

Motor benzinski

Obujam 999 ccm

Snaga 55 kW/75 KS pri 6500/min

Moment 95 Nm pri 4500/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 367,5 x 160,4 x 147,6 cm

Osovinski razmak 238,5 cm

Prtljažnik 195/940 litara

Gume 185/55 R15

Masa 939 kg

Ispuh CO2 104 g/km

MJERENJA

Brzina 170 km/h

0-100 13,9 sekundi

Potrošnja 5,7 l/100 km

CIJENA 85.560 kuna

OPREMA COSMO: 15-colni aluminijski naplaci • automatski klima-uređaj • putno računalo • USB priključak •električni podizači vozačevog i suvozačevog prozora • dodatno zatamnjena stražnje stakla • tri sjedala na stražnjoj klupi • informacijski multimedijski sustav s radiom s kontrolama na upravljaču • tempomat • sustav upozorenje u slučaju nenamjernog napuštanja prometne trake • halogena svjetla za dnevnu vožnju • prednja svjetla za maglu sa svjetlima u zavoju • presvlake sjedala od tkanine (kombinacija Jet crna/Med titanium) • električno podesivi i grijani vanjski retrovizori • zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni i krovni zračni jastuk • ručna prilagodba vozačkog sjedala, 4 smjera…

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 16:11