StoryEditor
GRADSKI PUSTOLOV

TEST: PEUGEOT 2008 1.2 PureTech Allure Nakon redizajna muževniji i zabavniji

Izvana je robusniji, iznutra profinjeniji, a s živahnim trocilindarskim turbakom od 110 KS i novim, vrlo dobrim automatskim mjenjačem iznenađujuće glatko vuče. Zanimljiva kombinacija za obnovljen Peugeotov crossover…
 Ivan Lacković

Dopadljivog izgleda i trendovski povišene koncepcije, Peugeot 2008 je u sve popularnijoj klasi malih crossovera stekao popularnost koja je nadmašila očekivanja. Ipak, nakon odrađene tri tržišne godine malo svježine u vidu robusnije maske, markantnijih branika i vidljivijih zaštita podvozja i karoserije svakako će mu dobro doći. U izgledu sad ima više muškosti i pozitivne grubosti, što je još bolje vidljivo u bogatoj opremi Allure, s brojnim dizajnerskim finesama i zgodnim praktičnim obilježjima.

 

Foto: Ivan Lacković

Rafinirana poboljšanja, nevidljiva na prvu loptu, obavljena su i u sasvim lijepo prostranoj i udobnoj unutrašnjosti. Unaprijeđena multimedija s većim dodirnim zaslonom i boljom logikom korištenja donekle umanjuje dosadašnje kritike na račun prevelikog broja funkcija kojima se upravlja samo putem zaslona, ali u vremenima kad automobili sve više postaju računala na kotačima, to je realnost koju je sve teže izbjeći.

Visokopozicionirani paket Allure sadrži ne samo puno opreme, nego dijelom i ugodnije materijale nego prije. Objektivno, teško im je išta krupno zamjeriti, premda plastika na manje vidljivim mjestima i dalje nije baš ona iz prve klase. No, uz obilje opreme i fino oblikovana, kožno-platnena sjedala, ali i vedrinu koju unosi dodatnih 3600 kuna teški stakleni panoramski krov to će na prvu malo tko zamijetiti.

S pažnjom smo osluhnuli i rad trocilindarskog 1,2-litrenog turbobenzinca PureTech od 110 KS, spojenog s novim automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. U prvi mah kombinacija relativno malog motora i automatskog mjenjača učinila nam se neobičnom, pa možda i neadekvatnom za crossover, ali jednako brzo kao što su došle, predrasude prema toj vrsti pogona istom brzinom su i nestale. Zašto? Jednostavno - moderni turbobenzinski trocilindraš od 110 KS radi mekano i bez vibracija, pri ubrzanju zvuči simpatično, čak pomalo sportski hrapavo, a na valu solidne snage i okretnog momenta kroz velik raspon okretaja vuče podosta snažno. Kombinacija s novorazvijenim automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa funkcionira jako dobro, čak i bolje od očekivanja. Prebačaji stupnjeva obavljaju se mekano, uz tek poneki, jedva primjetni trzaj pri nagloj promjeni ritma vožnje, osobito gradom. Automatika, dakle, fino radi i čitava je kombinacija optimalna ne samo za smireniji tip vozača, već i one koji vole jače stisnuti gas. Mjenjač, naime, nudi sportski način rada, ali i opciju ručnog prebačaja stupnjeva. Posebno u ovom potonjem radi besprijekorno, brzo i glatko i iz motora muški izvlači sve skrivene potencijale, pa se može biti iznenađujuće brz. Mali, kartingaški odmjeren volan pritom samo pojačava faktor zabave u vožnji. Sve u svemu, ovo je još jedna u nizu modernih kombinacija motora i mjenjača koju su mnogi spremni u startu omalovažiti, ali nakon što će je i sami isprobati, mišljenje će, potpisujemo to, promijeniti. Dakle - palac gore!

 

Ukratko

Povišena podnica, odmaknuta od tla solidnih 16,5 centimetara, zalog je bezbrižnijeg silaska s asfalta. U dotjeranom interijeru i dalje jedini pravi prijepor izaziva povišen smještaj inače zgodno skockanih instrumenata, na koje čist pogled ometa volan

Automatski mjenjač je dobro usklađen s malim turbobenzincem, a nudi i ručno šaltanje te sportski i zimski način rada. Umjesto pogona 4x4 tu je uređaj Grip Control (doplata), sad sa pet postavki trakcije pogona

Mirni i tihi turbotrocilindraš u paru s automatskim mjenjačem dobro vuče i ne troši puno, oko 5,5 litara na otvorenom, 6,5 na autocesti i 7,5 u gradu. Šminkerski karakter vidljiv je na prvu, ali 2008 je i udoban, dosta prostran i dobrog prtljažnika (350 litara)

 

1.2 PURETECH EAT6

TEHNIČKI PODACI

Motor       turbobenzinski, 1199 ccm

Snaga       81 kW/110 KS pri 5500/min

Moment       205 Nm pri 1500/min

Mjenjač       automatski, 6 stupnjeva

Dimenzije       416 x 174 x 155 cm

Osovinski razmak       254 cm

Prtljažnik       350 litara

Gume       205/50 R 17, Goodyear

Masa       1160 kg

Ispuh C02       121 g/km

MJERENJA

Brzina       181 km/h

0-100 km/h       11,5 sekundi

Potrošnja       6,8 l/100 km

Cijena 157.010 kuna

S doplatama 189.880 kuna

 

OPREMA ALLURE: 16-colni alu-naplaci • diodna dnevna svjetla • zaštita rubova blatobrana i prtljažnika • automatska dvozonska klima • diodna unutrašnja rasvjeta • stražnji parkirni senzori • pomoć pri kretanju na uzbrdici • multimedija • USB • bluetooth…

DOPLATE: metalik lak • 17-colni alu-naplaci • stakleni panoramski krov • parkirna kamera • prednji parkirni senzori • automatsko parkiranje • aktivno kočenje • automatsko paljenje svjetla i brisača • hi-fi sustav JBL • navigacija / ukupno 32.870 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. lipanj 2020 10:05