NOVI SUV

TEST PEUGEOT 2008 1.6 BlueHDi 100 GT Line Novo lice za novi karakter

Nedavni facelift donio je 2008-ici neočekivano dinamičan izgled, koji je dodatno naglašen u paketu GT Line. Pogonska kombinacija 1.6-litrenog BlueHDi motora i ručnog mjenjača nije mijenjana, a nije ni trebala
 Ivan Lacković

Jedan od najboljih primjera koliko je ustvari malo potrebno za potpuni makeover u automobilskom smislu je novi Peugeot 2008. Jer, maska hladnjaka mu je nova, baš kao i branik i nekolicina plastičnih umetaka na karoseriji, i to je uz nešto drugačija svjetla, više ili manje - sve. No, novi je model u odnosu na stari nesumnjivo promijenio karakter, barem govorimo li o kombinaciji s paketom opreme GT Line… Koja se u ponudi za 2008 smjestila na sam vrh, iznad inače ranije najbogatijeg paketa Allure, a znakovito je da se pritom sastoji gotovo isključivo od raznih većih i manjih vizualnih (da ne kažemo šminkerskih) dodataka, kako izvana, tako i u putničkoj kabini.

Foto: Ivan Lacković

Tko, dakle, odabere 2008 u izvedbi GT Line, dobit će posebne aluminijske naplatke, GT Line oznake, crni kromirani okvir maske hladnjaka i crna Perla kućišta retrovizora, crne krovne nosače, crne okvire maglenki, crne okvire prozora… Za detalje u unutrašnjosti, poput prošiva na volanu i ručnoj kočnici te posebnim sjedalima i obrubu brojčanika odabrana je, pak, crvena boja…

Nije, dakle, nimalo čudno da ovako naoružani Peugeot 2008 u prometu izgleda fantastično. No, da ipak ne bi cijeli taj paket činila isključivo i samo šminka, u sklopu njega dolazi i poznati Peugeotov sustav za podešavanje kontrole trakcije pogonskih kotača Grip Control. On u nedostatku pogona na sve kotače uz klasični način vožnje za cestu nudi i posebno pretprogramirane načine rada za snijeg, blato i mokru travu te pijesak, kao i mogućnost isključivanja ESP sustava koja funkcionira do brzine od 50 km/h. U tome treba tražiti i razlog serijskog opremanja ovog automobila cjelogodišnjim gumama Goodyear Vector 4 Seasons (205/50 R17), na kakvima se, dakako, kotrljao i naš testni primjerak…

Unatoč tome, kao i nešto malo povišenoj vožnji (udaljenost od tla ovdje iznosi 165 milimetara), Peugeot 2008 veliku većinu vremena ipak provodi u urbanim sredinama, pri čemu mu najveći izazov obično predstavljaju povišeni rubnici i grublje izvedeni ležeći policajci. I taj posao obavlja i više nego dobro… Zato je za njegovog vozača ili vozačicu možda i važniji onaj specifični wellness faktor, kojim 2008 u ovom izdanju ne oskudijeva. Na stranu sad i to što je dobar dio posla u tom smislu ovdje odradio spomenuti paket opreme GT Line, Peugeot 2008 plijeni solidnom ponudom prostora u unutrašnjosti, ali i prtljažnikom koji se sa osnovnih 350 litara obujma može rastegnuti sve do 1194 litre.

Zahvaljujući specifičnom položaju za volanom preglednost je prilično dobra na sve strane osim straga bočno, gdje ju u svakodnevnoj upotrebi malo kvare široki stražnji nosači. Dio mogućih problema ovdje stoga rješava parkirna kamera, koja je dio doplatne opreme, a dio parkirni senzori…

Maleni upravljač jajasta oblika već je sasvim zaživio u više Peugeotovih modela, no za one koji se s njim susreću prvi puta bit će nužan kraći ili duži period privikavanja. Dijelom zbog neobičnog položaja u krilu, a dijelom i zbog činjenice da, ma kako ga god pokušali namjestiti, uvijek pokriva dio instrumentne ploče…

No zato mu kombinacija provjerenog 1,6-litrenog BlueHDi motora sa 100 KS i ručnog mjenjača jako dobro pristaje. Pet mu je stupnjeva prijenosa sasvim dovoljno, pa smo mu voljni oprostiti već tradicionalno nepreciznu i sporu ručicu mjenjača jer za njome ionako nema potrebe pretjerano često posezati. U prosjeku nam je trošio oko pet i pol litara, brojeći oko litru i pol manje na otvorenoj cesti i otprilike isto toliko više u gradu.

Zahvaljujući mirnom i prilično tihom radu ne zamara ni na višim brzinama na autocesti, pa se u kabini u tom slučaju više čuti kotrljanje spomenutih guma i huk vjetra oko povišene karoserije. Uz dobra sjedala i vrlo lijepu ponudu prostora na prednjim, ali i stražnjim sjedalima, tu se sasvim dobro putuje i na duge staze, a tko ga potjera kroz zavoje primijetit će da se niti ne naginje koliko bi se to od ovakvog automobila moglo očekivati…

Testirani model s najjačim paketom opreme u Peugeotovom se cjeniku s iskličnih 165.562 kuna nalazi u samom vrhu ponude (skuplja je samo verzija sa 120 KS, koja starta na 172.487 kuna), a dodamo li joj i doplate (krov, navigacija, kamera, boja...), ta svota skače na mnogima nedostižnih 179.611 kuna. Srećom, prvi benzinac (1.2 PureTech sa 82 KS) sa startnom opremom Access dostupan je već za 116.292 kune, a početni dizelaš (1.6 BlueHDi sa 75 KS) s istom opremom za 124.583 kune, no u oba ta slučaja valja, dakako, posve zaboraviti i na svu spomenutu šminku…

1.6 BLUEHDI 100

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski

Obujam 1560 ccm

Snaga 73 kW/100 KS pri 3500/min

Moment 254 Nm pri 1750/min

Pogon na prednje kotače

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 413,9 x 173,9 x 155,6 cm

Osovinski razmak 253,7 cm

Prtljažnik 350/1194 litre

Gume 205/50 R17

Masa 1180 kg

Ispuh CO2 97 g/km

MJERENJA

Brzina 180 km/h

0-100 km/h 12,5 sekundi

Potrošnja 5,2 l/100 km

Cijena 165.562 kuna

S doplatama 179.611 kunja

OPREMA GT LINE: 17-colni alu-naplatci Eridan Brilliant • Grip Control • aluminijske sportske papučice • inox zaštita branika • GT line sjedala s crvenim prošivima • sportski upravljač presvučen perforiranom kožom • djelomično crni krovni spojler • automatska dvozonska klima • parking senzori • Hill Assist…

DOPLATE: boja Bijela Perla s efektom • Cielo stakleni panoramski krov s maskom i ambijentalnim osvjetljenjem • kamera • navigacija / ukupno 14.049 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. svibanj 2022 21:59