PRIJATELJ OBITELJI

Test: Peugeot 5008 1.5 BlueHDi osim svježeg lica i centimetara nudi i puno napredne tehnologije

Osvježen francuski SUV kvalitetno je izrađen, nakrcan naprednom elektronikom i pogonjen uvjerljivim dizelašem od 130 KS
Peugeot 5008
 Željko Puhovski/CROPIX

Prošle su već četiri godine od kad nam se ukazao aktualni Peugeot 5008, koji se 2017. na valu trendova u autoindustriji transformirao iz nekadašnjeg tipičnog monovolumena u šminkerski urbani SUV. Kako to već biva, sad je došlo vrijeme za osvježenje.

Novosti, doduše, nema na bacanje – u prednju masku ubačeni su prepoznatljivi „očnjaci“, straga su smještena nova LED svjetla, ponešto je dotjerana prilagodljiva digitalna instrumentna ploča dijagonale 12,3 inča, nude se nove boje karoserije, dok dodatnu dozu prestiža donose kvalitetnije presvlake sjedala. I to je, otprilike, to.

image
Peugeot 5008
Željko Puhovski/CROPIX

No, za opsežnije intervencije nije bilo niti potrebe. Skladno dizajniran francuski SUV rastegnut na 464 cm i smješten na platformu EMP2 i danas djeluje jednako zavodljivo kao i kad se pojavio na tržištu, a posebno brzo se podvlači pod kožu vozačima koji cijene prostranost.

Naprijed, doduše, široki središnji greben s masivnim naslonom za ruke krade nešto više centimetara nego što bismo voljeli, no zato se u drugom redu nude tri zasebna sjedala koja nude ugodan smještaj i odraslima, dok prtljažnik spreman narasti i do 1940 litara u podnici skriva još dva sjedala.

Njihova iskoristivost nije bogzna kakva, no dobro dođu u kraćim prijevozničkim akcijama. Uz besprijekornu izradu te hrpu tehnologije koja se šakom i kapom dijeli već od početne opreme, ugođaj u 5008 zaslužuje ocjenu izvrstan.

image
Peugeot 5008
Željko Puhovski/CROPIX

U početku se, kako to već biva u svim Peugeotima, potrebno priviknuti na minijaturni, u donjem dijelu podrezani upravljač, koji u raskošnom 5008 izgleda još manje nego inače. Više od toga, međutim, smeta što se većinom funkcija klimatizacije i glazbenog sustava rukuje preko dodirnog zaslona, što baš nije najpraktičnije u vožnji.

S druge strane, pristup izbornicima pomoću „klavirskih“ tipki smještenih ispod središnjeg zaslona nije samo zgodno dizajnersko rješenje, nego itekako olakšava život vozaču. Materijali? Tu je 5008 blizu društva s prestižnim predznakom, što uz masivnu izradu znatno podiže dojam za upravljačem.

image
Peugeot 5008
Željko Puhovski/CROPIX

Dizelaš 1.5 BlueHDi od 130 KS i 300 Nm pokazuje se pravom mjerom za 1,5 tona teški francuski SUV, posebno kad je uparen s izvrsnom Aisinovom 8-stupanjskom automatikom. Ubrzanje, doduše, na papiru ne djeluje impresivno, no u praksi se čini kao da se stotka hvata za manje od deklariranih 11,5 s. Za takav dojam zaslužna je visoka pozicija za upravljačem, ali i nešto grublji rad motora kad se odlučnije stisne papučica gasa.

Potrošnja? Dok se ne forsira, dizelaš u prosjeku troši primjerenih 6,3 litre, no tko se odluči iskoristiti puni kapacitet motora mogao bi se neugodno iznenaditi. Tada potrošnja u trenu raste i preko 10 litara, a vjerojatno bi bila i veća da automatika gotovo bezgrešno ne gađa željeni stupanj.

image
Peugeot 5008
Željko Puhovski/CROPIX

Pohvaliti vrijedi i brojnu sigurnosnu elektroniku, koja ne reagira bez potrebe i tako ometa vožnju. Iznimka je jedino sustav za održavanje vozila u voznoj traci, koji zna biti prerevan i pri većim brzinama na autocesti neugodno ukrutiti upravljač kad se vozač pokuša prestrojiti bez davanja žmigavca. Nije riječ o najugodnijem iskustvu, no baš stoga takav manevar nakon nekog vremena nikome ne pada na pamet. Što je, zapravo, dobro.

image
Peugeot 5008
Željko Puhovski/CROPIX

Cijena? Uz šminkersku opremu RoadTrip raste na 268.150 kuna, no onaj tko može živjeti bez manje bitnih detalja poput može proći i znatno povoljnije. Kombinacija dizelaša od 130 KS i 8-stupanjske automatike nudi se od 239.600 kuna…

Peugeot 5008 1.5 BlueHDi EAT8 RoadTrip

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 4 CIL.

Obujam 1499 ccm

Snaga 96 kW/130 KS pri 3500/min

Moment 300 Nm pri 1750/min

Pogon prednji

Mjenjač automatski, 8 stupnjeva

Dimenzije 464x184x164 cm

Osovinski razmak 284 cm

Prtljažnik 780/1940 litara

Gume 215/55 R18

Masa 1589 kg

CO2 ispuh 107 g/km

MJERENJA

Brzina 192 km/h

0-100 km/h 11,5 sekundi

Potrošnja 6,3 l/100 km

Cijena 268.150 kuna

S doplatama 284.400 kn

OPREMA RoadTrip - automatska klima • alu naplaci od 18 cola • multimedija s dodirnim zaslonom od 10 inča • 3D navigacija • digitalna instrumentna ploča od 12,3 inča • prednji i stražnji parkirni senzori • kamera za pomoć pri parkiranju straga • tempomat • putno računalo • automatsko upravljanje dugim svjetlima • automatsko kočenje • prepoznavanje prometnih znakova • nadzor mrtvog kuta • zadržavanje u voznoj traci • el. preklopivi retrovizori • sjedala u kombinaciji tkanine i Alcantare • pristup i pokretanje bez ključa • ambijentalno osvjetljenje • alu papučice • zatamnjena stražnja stakla

Doplate - metalik lak • grijana prednja sjedala • bežično punjenje mobitela • kamera 360 stupnjeva - Ukupno: 16.250 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. listopad 2021 06:22