PUTNIČKI KOMBI

TEST: PEUGEOT TRAVELLER L2 1.6 BlueHDi Majstor svih prijevoza

Simpatičan putnički transporter nudi puno mjesta, praktičnosti i udobnosti, a pritom ne treba zazirati od malog dizelaša sa 115 KS i 300 Nm, koji izvrsno obavlja zadaću osnovnog motora
 Marin Tomaš

Peugeot Traveller, Citroën SpaceTourer i Toyota Proace novi su zajednički razvijan tercet modernih putničkih kombija, klase sve zastupljenije i na našim prometnicama. Hotelske, rent-a-car i prijevozničke tvrtke, koje rastu usporedo s razvojem turizma i ostalih gospodarskih grana, glavni su tržišni gutači te vrste vozila, čija oprema i komfor često ostavljaju dojam velikog osobnog automobila.

Nova generacija Peugeotova aduta sjajno se uklapa u zanimljiv mozaik od desetak raznih modela te klase i premda dijeli brojne dizajnerske i funkcionalne sličnosti sa srodnim izvedbama Citroëna i Toyote, ima dovoljno osobnosti koje ga čine različitim.
Sprijeda je dopadljiv i dobroćudan, ujedno peugeotovski prepoznatljiv, a ponešto su drukčija i stražnja svjetla. Slično je u dugačkoj i kombijevski širokoj i visokoj unutrašnjosti, gdje se za smještaj, posebno na visoka i udobna prednja sjedala, valja malo jače rastegnuti.

Peugeotov dizajn volana i instrumenata jedina je značajna razlika u odnosu na SpaceTourer i Proace, dok je sve ostalo manje-više isto. Visoka pozicija sjedenja, odlična preglednost i fino, nadohvat ruke postavljena ručica mjenjača stvaraju dobru osnovu za ugodnu i gotovo limuzinski uglađenu vožnju, lišenu osjećaja da ova izvedba ima korijene u klasičnom teretnom modelu Expert Combi.

Buka je mala, čak i pri većim brzinama, a udobnost odlična, posebno pod opterećenjem. Naime, karoserija duga gotovo 5 metara ima osovinski razmak od skoro 4 metra i vrlo kratke prevjese, pa čak ni čuvene hrvatske izvedbe ležećih uspornika ne izazivaju veće potrese. Okretnost pritom ne pati i za pun okret dovoljno je 11,5 metara.
Serijska oprema je, naravno, korektna i sadržajno dobro smišljena da zadovolji potrebnu razinu komfora, ali u ponudi je i niz doplata za dodatnu dozu luksuza i sigurnosti. Ugodno je znati i da je na EuroNCAP testu u džep stavljeno svih pet zvjezdica za sigurnost. Čvrstoća kutijaste karoserije osjeća se i u samoj vožnji. Na prostranost je suvišno trošiti riječi, jer ni suputnici u trećem redu sjedala, do kojih nije (pre)teško doći, nisu zakinuti za solidan komfor.
Osnovni dizelski 1,6-litreni motor od 115 KS i 300 Nm iznenađuje dobrim ponašanjem u tako velikom vozilu, s putnicima teškom gotovo 2 tone. Na valu velikog okretnog momenta od 300 Nm i ugodnog, laganog mjenjača sa 6 stupnjeva, normalan ritam vožnje prati se uglađeno, tiho i bez naprezanja, čak i na brzoj autocesti. Potencijala ima i za veće brzine, ali papučicu gasa treba pritiskati do kraja.

Motor posustaje tek na usponima, na kojima traži niži stupanj prijenosa. I malo troši: prosječnih oko 7 litara u tako velikom vozilu u granicama je skromnosti.



UKRATKO
Dizelski 1,6-litreni motor (115 KS) ni pod opterećenjem ne djeluje nemoćno. Moment mu je 300 Nm pa dobro vuče

Iza trećeg reda sjedala ostaje nešto mjesta za prtljagu (140 litara), ali treba je slagati jednu na drugu. Ručica mjenjača postavljena je izvrsno

Kombinacija za prijevoz 9 osoba (tri sjedala u tri reda) doplaćuje se 10.200 kuna. Nasloni sjedala mogu se nagnuti i preklapati u praktični položaj putničkog stolića

Traveller se kao putnička izvedba Experta nudi u niz kombinacija temeljenih na dvije karoserijske dužine (L2 ima 496 cm, a L3 čak 531 cm, oba uz osovinski razmak 398 cm) te tri dizelska motora BlueHDi (115, 150 i 177 KS)

1.6 BLUEHDI
Tehnički podaci

Motor turbodizelski, 1560 ccm
Snaga 85 kW/115 KS pri 3750 o/min
Moment 300 Nm pri 1750 o/min
Pogon prednji
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 496 x 192 x 189 cm
Osovinski razmak 398 cm
Prtljažnik 140/507 litara
Gume 215/65 R 16, Michelin
Masa 1570 kg
Ispuh C02 133 g/km
MJERENJA
Brzina 160 km/h
0-100 km/h 13,5 sekundi
Potrošnja 6,9 l/100 km

OPREMA BUSINESS
diodna dnevna svjetla • svjetla za maglu
• sve u boji karoserije • zatamnjena stakla straga • stražnja podizna vrata • desna klizna vrata • upozorenje vozaču na umor • ručna klima • električni paket • akustični paket • paket Vidljivost • radio • USB
• bluetooth • diodni info zaslon
DOPLATE
metalik lak • stražnji parkirni senzori
• grijana stražnja krilna vrata • el. preklopivi retrovizori • dvozonska automatska klima
• klima straga • kombinacija za 9 osoba
• polica prtljažnika • ukupno 26.700 kn

CIJENA 254.530 kuna

S DOPLATAMA 281.230 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 14:07