StoryEditor
MOTOCIKLI

Test: privlačnog izgleda i ugodan za vožnju, Suzuki V-Strom 1050 XT ima i odličnu cijenu

Podjednako kao i V-twinom od 107 KS i cijenom od ne pretjeranih 109.990 kuna, V-Strom nas oduševljava i novim izgledom
Suzuki v-strom
 Marko Miščević/CROPIX

Šest mjeseci nakon svjetske premijere u Milanu, na ceste je stigla nova generacija Suzukijevog adventurea V-Strom s novom oznakom 1050, ali i snažnijim motorom (107 KS). Uživo izgleda spektakularno, ljepše od svih prijašnjih V-Stromova. S četvrtastim prednjim svjetlom, kakvo ima i Katana, podsjeća na kultni DR750S Big iz 1988., pogotovo u crveno-bijeloj boji (Suzukijev sponzor na Pariz-Dakru je bio Marlboro). Čak ga je lako prepoznati iz daljine, jer dnevno svjetlo izgleda kao potkova...

image
Suzuki v-strom
Marko Miščević/CROPIX

Iza zavodljivog oklopa i dalje se krije vodom hlađeni V-twin s cilindrima pod 90 stupnjeva i 1037 ccm, ali sad u potpunosti zadovoljava normu Euro5. Zahvaljujući novoj elektronici, ride-by-wire injektorima promjera 49 mm (prije 45), novom hladnjaku i broj većem katalizatoru umjesto dosadašnjih 101 KS razvija 107 KS pri 8500 okretaja, uz okretni moment od 100 Nm pri 6000 okretaja (prije 101 Nm pri 4000). Čitavih 2000 okretaja više nego dosad. U vožnji se to ne osjeća pretjerano - stari je ljepše vukao iz niskih okretaja i spontanije reagirao na gas, novi se bolje osjeća u višim okretajima i nijansu je brži.
Kao i dosad, uz standardnu na raspolaganju je i izvedba XT.

image
Suzuki v-strom
Marko Miščević/CROPIX

Već u osnovnoj na raspolaganju su podesivi ovjes, tempomat, ABS, pomoć pri kretanju na uzbrdicama (Hill Hold), tri programa rada (Suzuki Drive Mode Selector) i automatski nadzor vožnje pri malim brzinama i broju okretaja (Low RPM Assist). Uz to još dolaze diodna svjetla i digitalna instrumentna ploča s praktičim priključkom za punjenje telefona (USB). XT je bogatiji za aluminijske štitnike, diodne žmigavce, aluminijske ručice upravljača, štitnike za ruke, središnji nogar, podesivi vjetrobran (5 centimetara, kopča kao na pancericama) i dvodjelno sjedalo podesive visine (2 centiemtra). Kao točka na i - žbičani kotači (19 cola sprijeda).

image
Suzuki v-strom
Marko Miščević/CROPIX

Položaj za upravljačem osjetno je bolji nego prije. Ne samo zato što je spremnik goriva u ključnom dijelu uži, premda još uvijek prihvaća lijepih 20 litara, nego i zato što je sjedalo novo, spljoštenije i tvrđe, pa ne umara na duljim putovanjima. V-Strom je sjajno uravnotežen, pa je čak i pri malim brzinama jednostavno manevrirati, unatoč ne baš zanemarivih 236 kilograma. Zaštita od vjetra je besprijekorna zahvaljujući velikom vjetrobranu, koji se može podići za lijepih pet centimetara (nažalost, samo za stajanja pomoću kopče kao na pancericama). Sjajno su izvedene i tri mape paljenja (A, B i C), koje upravljaju odgovorom motora na okretanje ručice gasa (ride-by-wire) bez da utječu na najveću snagu motora (uvijek 107 KS).

image
Suzuki v-strom
Marko Miščević/CROPIX

V-Strom 1050 XT - tehnički podaci
Motor       2 cilindra, 4 takta, hlađen tekućinom, V pod 90°
Obujam       1037 ccm
Provrt i hod       100 x 66 mm
Snaga       79 kW/107 KS pri 8500 o/min
Okr. moment       100 Nm pri 6000 o/min
Mjenjač/završni prijenos       6 stupnjeva/ lanac
Okvir       dvostruki, aluminijski
Ovjes       sprijeda upside-down vilica ø43 mm,
       straga monoamortizer hoda 160 mm
Kočnice       sprijeda dva diska ø310 mm
       s 4-klipnim kliještima, straga disk
       ø240 mm s 1-klipnim kliještima
Gume       sprijeda 110/80 R19, straga 150/70 R17
Spremnik goriva       20 litara
Međuosvovisnki razmak       1555 mm
Visina sjedala       85,5 centimetara
Težina       236 kilograma
Cijena       109.990 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. rujan 2020 15:00