I DALJE PRISTUPAČAN

Test: Redizajnirana Dacia Duster je osim svježeg izgleda dobila i tehnološku injekciju Renaulta

Redizajnirani rumunjski SUV po prvi je put dostupan s Renaultovim automatskim mjenjačem a raspolaže sa 150 KS
Dacia Duster
 Darko Tomaš/CROPIX

Dacia Duster jedan je od najvećih fenomena autoindustrije. U samo deset godina, često osporavani i nekoć zaista neugledni rumunjski automobil postao je najprodavaniji SUV model privatnim kupcima u Europi, a sličnu popularnost uživa i kod nas gdje u tandemu sa Sanderom od početka godine drži vrh prodajnih ljestvica. U čemu je tajna Dustera?

image
Dacia Duster
Darko Tomaš/CROPIX

Prije svega, radi se o financijski odlično složenoj ponudi koja starta na 106.400 kuna (benzinac s 90 KS) i koja u ovoj klasi nudi gotovo nenadmašan omjer uloženog i dobivenog. Uz to, Rumunji su izvana i u kabini u potpunosti zatomili low-budget pristup koji je nekada odbijao kupce, a šlag na tortu je kompletan tehnološki arsenal Renaulta kojeg Dacia bez pardona koristi u svim modelima, naravno i u Dusteru.

image
Dacia Duster
Darko Tomaš/CROPIX

Nedavno pristigla redizajnirana izvedba (aktualna generacija predstavljena je prije četiri godine) novi je odmak od ideje Dustera kao jeftinog automobila, posebno u najskupljoj kombinaciji sa 150 turbobenzinskih konja, EDC automatskim mjenjačem s dvije spojke i prestižnim Prestige paketom opreme. Vizualno usklađivanje s ostatkom game prilikom redizajna donijelo je novo lice s dnevnim svjetlima u obliku slova Y, kromiranu masku hladnjaka te nov dizajn stražnjeg spojlera i 17-colnih aluminijskih naplataka. Duster je ujedno postao i prva Dacia s LED pokazivačima smjera.

image
Dacia Duster
Darko Tomaš/CROPIX

Distanca od niskobudžetnog automobila još je vidljivija u unutrašnjosti. Iako se na pojedinim dijelovima još uvijek nalazi gruba i tvrda plastika, vizualno i tehnološki osvježena kabina ugodno je mjesto za boravak, posebno za upravljačem. Uz praktične stražnje parkirne senzore, kameru za pomoć pri vožnji unazad, komande na kožnom upravljaču te udobna sjedala presvučena šminkerskim presvlakama od tkanine, fini kolaž interijera zaokružuje automatska klima te električno podesiva sva četiri stakla i retrovizori.

image
Dacia Duster
Darko Tomaš/CROPIX

Samoposluga s Renaultovih polica kabinu je nadogradila i novim multimedijskim sustavom Media Nav koji na 8-inčnom dodirnom zaslonu nudi upravljanje radio uređajem, navigacijom, ali i funkcijama bežično povezivog pametnog telefona. U odnosu na prijašnja, grafički neozbiljna i spora multimedijska rješenja, još k tome nespretno smještena tik iznad mjenjača, ovaj novitet djeluje poput svemirskog broda.

Uživanje u blagodatima grupacijskih resursa Rumunji su iskoristili i za ubrizgavanje nove tehnološke injekcije Dusteru koji je sada po prvi puta u Hrvatskoj dostupan sa 6-brzinskim EDC automatskim mjenjačem s dvije spojke (Efficient Dual Clutch). Renaultov automatik dostupan je samo u kombinaciji najbogatijeg paketa opreme Prestige, 1.3-litrenog TCe motora sa 150 KS i prednjeg pogona. Kako u praksi funkcionira kombinacija kojom Duster želi u društvo razvikane i osjetno skuplje konkurencije? Jako dobro, ali ne i besprijekorno.

image
Dacia Duster
Darko Tomaš/CROPIX

Prebačaji stupnjeva na otvorenoj cesti, u krstarećoj vožnji i s ponekim žešćim pretjecanjem odvijaju se kao po loju, glatko, brzo i mekano, bez obzira je li u pitanju ulazak u nižu ili višu brzinu. Slično je u gradskim uvjetima, no pri žustrijim reakcijama kočenja i ubrzavanja osjećaju se nedostaci. Posebno prilikom manevriranja na parkiralištu s prebacivanjem brzine iz Drivea u hod unatrag i obrnuto, mjenjač neugodno trza i poskakuje. Ako kao standard uzmemo njemački DSG, onda EDC mora bolje.

image
Dacia Duster
Darko Tomaš/CROPIX

Vozaču je na raspolaganju i mogućnost ručnih izmjena za individualni odabir ritma vožnje, doduše bez polugica iza upravljača. Šalta se ručicom mjenjača, ali funkcionalno to ne umanjuje dojam brzog i glatkog ulaska u ciljani stupanj. S uglađenim i vrlo temperamentnim turbomotorom od 150 KS Duster može biti iznimno brz. S dovoljno momenta na nižim okretajima i izraženom ambicijom za razvlačenje u visoke pruža vrlo dobar užitak vožnje. Deklarirana tvornička potrošnja od 6,2 litre nije nedostižna, no u praksi je litru veća, mi smo tjedan s Dusterom završili s prosjekom od 6,9 litara.

Dacia Duster Prestige 1.3 TCe 150 EDC

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski, 1333 ccm

Snaga 110kW/150 KS pri 5200 o/min

Moment 250 Nm pri 1700/min

Pogon prednji

Mjenjač automatski, 6 stupnjeva

Dimenzije 434/180/169 cm

Osovinski razmak 267 m

Prtljažnik 445 litara

Gume 215/60 R17, Continental

Težina 1406 kg

CO2 ispuh 141 g/km

MJERENJA

Brzina 199 km/h

0-100 km/h 9,7 sekundi

Potrošnja 6,9 l/100 km

Cijena 156.785 kuna

S doplatama 170.040 kuna

OPREMA PRESTIGE - 17-inčni alu. naplatci • aut. klima • parking senzori • stražnja kamera • multimedijski sustav Media Nav • putno računalo • kožni upravljač i ručica mjenjača • centralno zaključavanje • zatamnjena stražnja stakla • LED dnevna svjetla • maglenke • el. podesiva vanjska ogledala • prednji bočni zračni jastuci i zračne zavjese • el. podizači svih stakala • sustav za pomoć pri kretanju na uzbrdici (HSA) ...

DOPLATE - Boja Siva Comete • Presvlake od tkanine • Crna unutrašnjost • Rezervni kotač • MultiView kamera • Paket kartica

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. listopad 2021 00:04