NOVI KARAVAN

TEST: RENAULT MEGANE Grandtour 1.5 dCi 110 Intens lijepo izgleda, lijepo se vozi i puno prevozi

Velik i praktičan prtljažnik vrlo je dostupan zahvaljujući niskom utovarnom rubu, a sjedala se mogu preklapati jednostavnim potezanjem ručice Easy brake smještene u prtljažniku kada obujam raste s osnovnih 521 litre do 1504 litre
 Ivan Lacković

Svojim pojavljivanjem na tržištu novi Renault Megane donio je svježinu u klasu i za njim se na cesti još uvijek okreću glave, a osim standardne kompaktne izvedbe nedavno je na tržište stigla i Grandtour karavanska izvedba koja donosi još više prtljažnog prostora i komoditeta putnicima. Odmah valja kazati kako karavanski Megane neće imati laku zadaću na tržištu jer je prethodnik bio jedan od najprodavanijih karavana u klasi, no od uspješnog prethodnika sada novi model sve radi još malo bolje. Počevši već od privlačnog izgleda s karakternim i prepoznatljivim licem te proporcijama koje su dodavanjem većeg prtljažnika, po našem sudu sada čak još i privlačnije nego kod kompakta, pa do onoga što nudi unutrašnjost.

Foto: Ivan Lacković

Suhe brojke govore da je novi Megane Grandtour za pet duži, širi za pola i niži za čak šest centimetara od dosadašnjeg, dok unutarnji prostor ostavlja dojam udobnog i prostranog obiteljskog karavana, a komforom je čak i na tragu broj većeg Talismana.

Položaj za volanom je vrhunski, prednja sjedala su odlično profilirana i izrađena u kombinaciji kože i pod prstima ugodnog "štofa" i vrlo solidno obujmljuju tijelo. Stražnja klupa je solidno raskošna s limuzinski dugačkom sjedećom površinom i gotovo idealno nagnutim naslonima pa će pružiti odličnu udobnost putnicima i na dužim putovanjima. Pritom se ni odrasli putnici neće žaliti ni na prostor za koljena i ramena. Sada ono najvažnije zbog čega se i kupuju ovakvi automobili: prtljažnik u osnovnom položaju broji 521 litru obujma (36 više no prije), a sa sklopljenom stražnjom klupom do 1504 litre (96 manje no u prethodniku).

Po tom pitanju, dakle, nije rekorder klase, ali je vrlo upotrebljiv i pristupačan i s nosivošću od 490 kilograma. Hvalimo: utovarni rub od 59 cm među najnižima je u klasi pa nećete morati kod kiropraktičara nakon godinu dana zbog bolnih leđa zbog podizanja težih kofera, a lako se pak smještaju i predmeti široki 110 cm kolika je širina otvora. Suvozačko sjedalo se također može preklopiti, pa je unutrašnjost u stanju primiti i predmete duge do 270 centimetara, odnosno duže no i jedan drugi auto u klasi. A uz sve to tu su i brojni manji pretinci, dok se stražnji nasloni u opremi Intens preklapaju jednim potezom ručice iz prtljažnog prostora...

Vožnja u ovakvoj kompaktnoj krstarici pokazala se ugodnom i udobnom bez velike buke strujanja vjetra ili motora u kabini, kada se možete pozabaviti funkcijama zanimljivog multimedijski i informacijski sustava R-Link 2 (uz opremu Intens), s uređajem Multi-Sense za odabir nekog od pet programa za definiranje brzine odziva na gas, jačine otpora na volanu, sintetičke promjene zvuka motora, dizajna instrumenata i boje sekundarnog unutrašnjeg osvjetljenja. U sklopu sustava stiže i veliki dodirni zaslon veličine i načina rada kao na tabletu. Bez obzira na to, R Link 2 je inovativno grafički osmišljen tehnološki gadget, ali tijekom vožnje prečesto zahtijeva previše postupaka u podešavanju tražene funkcije što nije uvijek praktično dok se ne stekne rutina.

Zato dobro poznati 1,5-litreni dCi motor od 110 KS rutinski odrađuje svoj posao: nije namijenjen jurnjavi, ali ubrzanje do stotke za 11,6 sekundi i najviša brzina od 187 km/h zvuče sasvim zadovoljavajuće. Usto, velik okretni moment od 260 Nm koji su dostupni već od 1750 okretaja pomaže progresivnom razvijanju snage u gradu, a još efikasnije na otvorenoj cesti. U vožnji zavojima se na volanu gotovo uopće ne osjeti da upravljate zapravo velikim automobilom, ovjes je pritom orijentirana udobnost koji rupe i neravnine na asfaltu savladava tiho i suvereno.

Motor pak vuče ujednačeno i glatko, turbo rupa je dobro ispeglana, a u načinu rada Sport čak je primjetna i određena doza žestine. Uz dobar 6-stupanjski mjenjač (koji istini za volju pod rukom djeluje pomalo mekano) hvalimo i potrošnju koja se tijekom testa u prosjeku kretala oko 5,6 litara. Na koncu ovom se karavanu ne može puno toga prigovoriti, ispada više nego dobar u svim segmentima ocjenjivanja pa čak i po pitanju cijene koja i kod nove generacije pošteno odmjerena. Tako testni primjerak s bogatom opremom Intens do registracije stoji 159.900 kuna s tim da su brojne doplate (vidi tablicu) cijenu podigle do 172.920 kuna.

Ukratko

Novi karavan je duži, širi i niži od dosadašnjeg, ima i nijansu veći osovinski razmak, a privlačnosti pridonose bogatstvo detalja i crveni metalik lak (doplata 5000 kuna)

Privlačan izgled s puno zanimljivih detalja jedan je od aduta karavanske izvedbe. Preglednost unatrag je vrlo dobra, a dodatnu pomoć pružaju serijski parkirni senzori. Diodna glavna svjetla izvrsno osvjetljavaju kolnik noću i izgledu auta daju dodatnu dozu atraktivnosti, no za njih treba izbrojati doplatnih 5500 kuna

U komfornoj unutrašnjosti najviše pozornosti privlači velik dodirni zaslon multimedijskog sustava. Atraktivnog je izgleda, ali za rukovanje tijekom vožnje često nepraktičan

Odličan dizelski motor 1.5 dCi sa 110 KS već godinama ubire pohvale na račun omjera snage i štedljivosti. Osim toga, radi uglađeno i tiho. Osnovna benzinska verzija 1.2 TCe (100 KS) stoji 127.900 kuna, a dizelska 1.5 dCi (90 KS) kreće od 137.900 (obje s opremom Life)

1.5 dCi 110

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 4 cil.

Obujam 1461 ccm

Snaga 81 kW/110 KS pri 4000/min

Moment 260 Nm pri 1750/min

Pogon prednji

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 463 x 181 x 145 cm

Osovinski razmak 271 cm

Prtljažnik 521/1504 litre

Gume 205/50 R 17, Michelin

Masa 1325 kg

Ispuh C02 95 g/km

Brzina 187 km/h

0-100 km/h 11,6 sekundi

Potrošnja 5,6 l/100 km

CIjena 159.900 kuna

S doplatama 172.920 kuna

OPREMA INTENS: 16-colni alu-naplaci Silverline • diodna dnevna svjetla • kromirani ukrasi • parkirni senzori straga • el. preklopivi i grijani retrovizori • keyless • multimedija R-Link 2 i dodirni 7-inčni zaslon s 3D efektom • Multi-Sense uređaj • senzor kiše i svjetla • automatska dvozonska klima • obloge koža/tkanina • preklopivo suvozačko sjedalo…,

DOPLATE: metalik lak • 17-colni al-naplaci Exception • zatamnjena stražnja stakla • diodna glavna svjetla • multimedija R-Link 2 + 8,7-inčni zaslon + internet • ambijentalno osvjetljenje interijera • automatska parkirna kočnica… / kupno 13.020 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 08:49