GRADSKI ZVRK

TEST: RENAULT TWINGO 1.0 SCe Novi doživljaj vožnje

Twingo 1.0 SCe nije živahan poput izvedbe sa 90 KS, ali je vrlo spretan u gradu
 Željko Puhovski/CROPIX

Twingo treće generacije magnet je za poglede i koncepcijom iskače iz okvira klase pa se u Renaultu s pravom nadaju da će mališan dobiti konkretnu tržišnu potvrdu svog potencijala. Konfiguracija s motorom i pogonom straga rijetkost je u klasi pa su oko toga mišljenja podijeljena. Jasno je da ovaj koncept u gradskom autu nema nikakvih dodirnih točaka po pitanju performansi i osjećaju u vožnji s Porscheom 911 koji ima isti koncept, no Twingo i nije zamišljen kao sportski orijentirani auto.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

U svakom pokušaju sportske vožnje njegovi sustavi aktivne sigurnosti otrežnjuju vam glavu. Zato se treba fokusirati na praktične prednosti koncepta sa stražnje smještenim pogonom i motorom, a s benzincem s oznakom SCe 70 pokušati što više štedjeti, bolje nego nabijati gas i ulijetati u zavoje… Maleni trocilindraš jednostavno nema kapaciteta za sportsko guštanje. U praksi ovako motorizirani Twingo zadovoljava potrebe svakodnevne gradske vožnje i to je to.

Jer do 100 km/h iz stajanja stiže tek za 14,5 sekundi, a najveća brzina ne prelazi 150 km/h. Neuobičajen koncept je mališanu zato osigurao spretno kretnje po gradu, a mogućnost zakretanja prednjih kotača povećana je do 45 stupnjeva, što je za oko 50 posto više nego kod prosječnog auta s prednjim pogonom! Krug okretanja iznosi samo 8,6 metara, što je brojka koju može ostvariti malo koji auto s prednjim pogonom. U za volanom se sjedi udobno, a veseli bogatstvo paketa opreme Dynamique. Doplatni paket Look daje mu dodatnu dozu originalnosti, no na nedostatak okretomjera i ručni klima-uređaj (za automatski treba doplatiti i kod najopremljenijeg Twinga) treba se naviknuti kao i na ovjes koji je nešto tvrđi, posebice za putnike straga.

Prtljažnik od 188/219 litara straga dovoljan je tek za vrećice s placa, jer je ispod njega smješten pogonski stroj. Dobro je da Twingo ima dodatna dvoja vrata straga, no mjesta za putnike na stražnjoj klupi nema u raskoši. Konačno, Twingo se i u novoj generaciji pokazuje sjajnim gradskim mališanom kojim je užitak spretno vijugati gradskim ulicama, a kojem ne nedostaje ništa bitno (osim snage ako često odlazite izvan gradskih zidina). Zato bi trebala odgovarati i cijena; u ovom slučaju 86.122 kuna s doplatama do registracije.

1.0 SCe 70

TEHNIČKI PODACI

Motor benzinski

Cilindri/ventili 3/12

Obujam 999 ccm

Snaga 52 kW/70 KS pri 6000/min

Moment 91 Nm pri 2850/min

Pogon stražnji

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 360 x 165 x 155 cm

Osovinski razmak 249 cm

Prtljažnik 188/219 litara

Gume sprijeda 165/65 R15, straga 185/60 R15

Masa 864 kg

Ispuh CO2 105 g/km

Brzina 151 km/h

0-100 km/h 14,5 sekundi

Potrošnja 5,8 l/100 km

Cijena 81.900 kn

S doplatama 86.122 kn

OPREMA DYNAMIQUE: LDW upozorenje o napuštanju voznog traka * tempomat i limotator * alu naplaci Exeption 15” * svjetla za maglu sprijeda * koža na upravljaču i ručici mjenjača * preklopivi ključ * nosač za pametni telefon * ESP * diodna dnevna svjetla * ručni klima uređaj * el. podizači * vozačevo sjedalo preklopivo po visini...

DOPLATE: paket Look – u bijeloj boji * odvojivi i prenosivi pretinac Flexi-case * metalik boja

UKUPNO 4222 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. listopad 2021 08:49