ZLATNA SREDINA

Test: Škoda Octavia 2.0 TDI DSG Style je udoban, brz, štedljiv i vrlo poželjan ‘klasičar‘

U verziji sa 150 KS i automatskim mjenjačem Octavia se profilira kao komforna, a nerazmetljiva limuzina na pragu srednje klase

Škoda Octavia

 Darko Tomaš/CROPIX

Odličan posao radi Škoda s Octavijom. U zadnjih deset godina je šest puta osvajala naslov najprodavanijeg automobila, a i nov model, u prodaji od proljeća 2020., nastavlja stazama uspjeha i tradicije idealnog poslovnog ili službenog automobila. I to ne samo u hrvatskim okvirima. Vole je, naravno, i privatni kupci.

image

Škoda Octavia

Darko Tomaš/CROPIX

Dizelski 2.0 TDI motor, jedan od kultnih motora auto industrije u posljednjih dvadesetak godina, u srednjoj izvedbi sa 150 KS i kombinaciji s automatskim DSG mjenjačem sa sedam brzina, za mnoge referentnim mjenjačem u velikoserijskim automobilima, varijanta je koju zbog dokazanog odličnog omjera performansi i niske potrošnje u Octaviji mnogi priželjkuju.

Poznati motor, prije dvije godine pod egidom Evo temeljito dorađen sukladno recentnim standardima potrošnje i ekologije, zajedno s mjenjačem se savršeno uklapa u okruženje Škodine limuzine. Uravnoteženog i mirnog rada, s dozom ugodne dizelske grubosti, sa 150 konja snage i velikih 360 Nm okretnog momenta pokazuje nemale potencijale čim se dohvati 1000 okretaja.

image

Škoda Octavia

Darko Tomaš/CROPIX

Punim plućima i muškom snagom, u čijem razvijanju bitnu ulogu ima DSG s rafalno brzim i kao kroz putar mekanim prebačajima, proradi u rasponu između 1500 i 3000 okretaja, uz osjećaj da količina konja nadilazi tvorničke brojke. Prilikom međuubrzanja do izražaja dolazi i velik okretni moment, pa pretjecanja ne izazivaju grč ni napetost u ishod.

Čvrsta sinergija motora i mjenjača jako dobro reagira i na kickdown, što pokazuju mjerenja: samo pet sekundi je potrebno od 60 do 100 km/h i šest od 80 do 120 km/h.

image

Škoda Octavia

Darko Tomaš/CROPIX

To je zamalo na razini RS TDI modela prijašnje generacije, s tridesetak konja više i jednom brzinom u mjenjaču manje. U priču o dizelu primjerenom veličini i masi nove Octavije uklapa se i sprint do stotke ispod devet sekundi, a još više najveća brzina od 230 km/h. Kako? Između ostalog, zbog izvrsne aerodinamike karoserije (0,24 cW).

Dominantan limuzinsko putnički karakter u punom sjaju dolazi na otvorenoj cesti, na kojoj se Octavia jednako lagano vozi, bez obzira na tempo zadan papučicom gasa. Potrošnja je pritom oduvijek jak adut TDI motora, ali posebno naglašen ako se vozi smirenije i bez nervoze svojstvene većini hrvatskih vozača.

image

Škoda Octavia

Darko Tomaš/CROPIX

Na otvorenoj cesti 4 do 5 litara, na autocesti 5 do 5,5, a u gradu oko 6,5 litara izvuku svakom vlasniku koji drži do svog novca osjećaj zadovoljstva. U konačnici, prosjek ispod 6 litara nije nerealan, što je za ovakav komad dobro motorizirane limuzine tradicionalno privlačna brojka.

U vožnji Octavia ulijeva sigurnost, iako je više orijentirana na udobnost nego žustrinu. U zavoju dosta čvrsto drži, nema jačih zanošenja ni poniranja, a robustan ovjes i fino ugođen volan koji dobro prigušuje osjećaj veličine auta, korektno prate nagle promjene putanje.

image

Škoda Octavia

Darko Tomaš/CROPIX

Prostranost, praktičnost i racionalnost su termini koji najbolje opisuju unutrašnjost Octavije. U novom izdanju tome treba dodati modernu digitalnu opremu s naglaskom na virtualne instrumente i multimediju koja ide u korak s vremenom. Generalno, izvedba je u skladu s trendovima minimalistički moderna i dopadljiva, a dio ambijenta su neobičan volan sa samo dvije horizontalne prečke koji pojmu funkcionalnosti daje novu dimenziju i automatski mjenjač u formi mini klizača, umjesto klasične ručice.

image

Škoda Octavia

Darko Tomaš/CROPIX

Šteta što su kontrole klime za detaljniju regulaciju prebačene u dodirni ekran, a središnji otvori ventilacije smješteni nisko. Međutim, klasična vrijednosta Octavije kao kraljice prostranosti i prtljažnika u ovoj klasi (600 litara), do kojeg se pristupa visokim dizanjem velikih petih vrata, ostaje tradicionalna vrlina.

U konačnici, interijer je čvrsto složen, materijali su ugodni, a sjedala udobna, s puno mjesta i straga, pa Octavia ostavlja dojam komforne limuzine kvalitetne izrade i prisnog ugođaja. Ne izostaju ni poznate korisne sitnice Simply Clever programa, pa kad se sve zbroji i oduzme, ne čudi što je i nova Octavia najprodavaniji automobil svoje klase.

OCTAVIA 2.0 TDI DSG

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 1968 ccm

Cilindri/ventili 4/16

Snaga 110 kW/150 KS na 3000/min

Moment 360 Nm na 1600/min

Pogon prednji

Mjenjač automatski DSG, 7 brzina

Dimenzije 469 x 183 x 145 cm

Osovinski razmak 267 cm

Prtljažnik 600 litara

Spremnik goriva 45 litara

Gume 205/55 R 17, Continental

Masa 1385 kg

Jamstvo 5 god/100.000 km

MJERENJA

Brzina 229 km/h

0-100 km/h 8,7 sekundi

Prosječna potrošnja 5,8 l/100 km

Cijena 223.385 kuna

S doplatama: 227.390 kuna

OPREMA STYLE

aluminijske felge • automatska LED Matrix svjetla i LED maglenke • stražnja LED svjetla • parkirni senzori i kamera • virtualni digitalni instrumenti • grijanje prednjih sjedala i mlaznica vjetrobrana • automatska dvozonska klima • tempomat • multimedija Bolerosa sa 10” • kožni volan • oba prednja sjedala po visini • dekorativne površine • keyless • aktivno kočenje • čitanje znakova • detekcija umora vozača • držanje u voznoj traci • pomoć na uzbrdici…

DOPLATE TESTNOG MODELA - metalik boja 4005 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. siječanj 2022 22:54