AKTUALNO

TEST VW Golf GTD DSG Jeftiniji i štedljiviji GTI

Zbog veće težine prednjeg dijela više voli brzu otvorenu cestu nego kratke zavoje, ali malo troši
Zbog veće težine prednjeg dijela više voli brzu otvorenu cestu nego kratke zavoje, ali malo troši

Slabiji je od benzinskog GTI modela za 36 KS i teži oko 25 kilograma pa zato u konačnici i nešto sporiji, nema rezak zvuk iz ispuha niti mu se okretaji mogu razvlačiti poput žvakaće gume sve do 7000 okretaja, ali zauzvrat je dizelski GTD u samom startu jeftiniji 13.800 kuna, a potrošnja mu je manja za približno 2 l/100 km. Dovoljno razloga da GTD sa svojih 184 dizelskih konja postane jednako zanimljiv kao njegov snažniji i karizmatičniji benzinski brat (220 KS), tim više što pravih razlika u izgledu nema. Dizelski GTD cijevi ispuha ima smještene na lijevoj strani, a GTI razdvojene, svaku na svojoj. I to je sve. I razlike u unutrašnjosti svode se na dizelski gravirane skale okretomjera i brzinomjera. Sve ostalo je isto, od sportsko-luksuzne opreme do besprijekorne izrade i kvalitetnih, dobro uhranjenih materijala, kojima je teško išta suvislo prigovoriti.

Poznat 2,0-litreni TDI motor nabrijan na 184 KS i 380 Nm u unutrašnjosti ne zvuči nimalo grubo. Baš suprotno, ugodno je dubokog, baritonskog zvuka. Odmah se zamjećuje i da je u dnu podrezani upravljač sportski otežan u odnosu na standardni Golf, dok ovjes postavljen na multilink i niskoprofilne 18-colne gume nije okrutno tvrd čak niti kada se postavke podvozja prebace u sportski program. Doduše, podešavanje tvrdoće moguće je jedino u okviru zanimljivog doplatnog paketa Sport&Sound (2680 kuna), čiji dio je i uređaj Driving Mode Selection za podešavanje rada ovjesa, upravljača, mjenjača, brzine odziva motora u pet ponuđenih programa - Eco, Normal, Comfort, Sport i Individual (s dodatnim opcijama podešavanja).

U normalnoj vožnji razlike nisu drastične, ali izlaskom na otvorenu cestu i s ozbiljnijim hvatanjem u koštac s brzinama brzo postaje jasno da nije u pitanju samo marketinški trik. Dio paketa je uređaj Soundaktor, koji u sportskom programu zvuk ispuha na umjetan način pretvara u potmulo grgljanje koje diže adrenalin, a prolaznike ostavlja u čudu, kao da pored njih prolazi Dodge Viper. No, za razliku od srčanog benzinca, GTD prekida s isporukom snage tamo gdje benzinac tek počinje disati punim plućima, pa svoje moći zapravo crpi iz snažnog okretnog momenta na niskim okretajima. Stoga su međuubrzanja sjajan - od 60 do 100 izmjerili smo tek 6,5 sekundi!

U zavojima se osjeti težina motora, pa premda je i GTD toliko siguran i čvrsto leži da i jurnjava unatoč laganom proširivanju putanje postaje predvidiva, na upravljaču je profinjeniji i nijansu manje oštriji i izravniji nego GTI. Jasno je da mu više leže vrlo brza krstarenja otvorenim cestama, u kojima ste već s manje od 7 litara doslovce najbrži na cesti. Kočnice ukopavaju, a DSG mjenjač je, unatoč ponekom nećkanju u automatskom programu, uvijek spreman na vrlo brza, rafalna i bestrzajna šaltanja. Pa kad se sve zbroji i oduzme, nije slučajno što je GTD na mnogim tržištima traženiji nego GTI.

GOLF GTD DSG

TEHNIČKI PODACI

Motor dizelski, 4 cil.

Obujam 1968 ccm

Snaga 135 kW/184 KS pri 3500-4000/min

Moment 380 Nm pri 1750-3250/min

Mjenjač DSG, 6 stupnjeva

Dimenzije 427 x 179 x 144 cm

Osovinski razmak 263 cm

Prtljažnik 380 litara

Gume 225/40 R 18, Continental

Masa 1395 kg

Ispuh C02 119 g/km

Brzina 226 km/h

0-100 km/h 7,8 sekundi

Potrošnja 6,9 l/100 km

CIJENA 265.520 kn

S DOPLATAMA 278.105 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
29. studeni 2025 09:50