div iz ingolstadta

Testirali smo Audi Q8 60 TFSIe quattro: Luksuzni plug-in hibridni coupe SUV koji voli tišinu i brzinu

Plug-in hibridna verzija najatraktivnijeg Audijevog SUV-a donosi 489 KS, zadržava udobnost i luksuz, a uz redovito punjenje baterije troši manje od 8 litara benzina

Audi Q8 60 TFSIe quattro

 Darko Tomaš/CROPIX
Plug-in hibridna verzija najatraktivnijeg Audijevog SUV-a donosi 489 KS, zadržava udobnost i luksuz, a uz redovito punjenje baterije troši manje od 8 litara benzina

Pet godina nakon predstavljanja, Audi Q8 je prošle godine stigao na tržište u blago dotjeranom izdanju i s novim plug-in hibridnim pogonom, danas aktualnijim nego ikad. Model 60 TFSIe quattro kombinira 3,0-litreni V6 turbobenzinac i elektromotor za ukupno 489 KS i 700 Nm, što mu omogućuje sprint do 100 km/h za 5 sekundi i maksimalnih 240 km/h. Na papiru je moćan, u vožnji impresivno tih – baš onakav kakav premium coupe SUV treba biti.

image

Audi Q8 60 TFSIe quattro

Darko Tomaš/CROPIX

Sam je redizajn vrlo diskretan, ali primjetan: nova prednja maska s uzorkom saća, četiri uzorka dnevnih svjetala i laserska duga svjetla daju moderan izgled. Straga su OLED diode i novi difuzor, dok su boje i naplatci osvježeni. Prema našem sudu, Q8 i dalje izgleda skladnije i elegantnije od glavnih konkurenata – BMW-a X6 i Mercedesa GLE Coupe.

image

Audi Q8 60 TFSIe quattro

Darko Tomaš/CROPIX

U unutrašnjosti su promjene suptilne, ali korisne i gotovo da i nije mijenjana. Zadržana je virtualna instrumentna ploča i dvostruki središnji zaslon, kao i vrhunski materijali te izrada.

Sada, primjerice, novi infotainment MIB 3 podržava aplikacije poput Spotifyja i Amazon Musica, dok su materijali oplemenjeni sivim jasenom i karbonskim detaljima. Po pitanju komfora, prostora ima dovoljno i straga, a jedini minus kod plug-ina je manji prtljažnik (439 litara) zbog smještaja baterije od 26 kWh.

image

Audi Q8 60 TFSIe quattro

Darko Tomaš/CROPIX

Vožnja u novom hibridnom Q8 u svim prilikama nudi vrhunsko iskustvo: na otvorenoj cesti ili autocesti uvijek ima snage i momenta vozaču na raspolaganju kao u priči, a u gradu Q8 60 TFSIe vozi gotovo nečujno, s električnim dosegom od 70 do 85 kilometara. Uz redovita punjenja, prosječna potrošnja kreće se oko 7,5 litara, dok na autocesti raste na 10–12 litara. Zračni ovjes dolazi pritom serijski te donosi udobnost i stabilnost, čak i s 23-colnim kotačima, pa je vožnja uvijek mirna i kontrolirana.

image

Audi Q8 60 TFSIe quattro

Darko Tomaš/CROPIX

Na koncu i zaključak s pitanjem: ima li smisla plug-in Q8? Da – ako imate gdje puniti kod kuće ili na poslu. Po cijeni od 116.006 eura, Q8 60 TFSIe je svega oko 6000 eura skuplji od dizelaša 50 TDI, ali nudi tiši, sofisticiraniji i moderniji doživljaj. Za one koji često putuju, dizel i dalje ima smisla. No, ako svakodnevno puno vozite po gradu, hibridni Q8 itekako ima smisla.

image

Audi Q8 60 TFSIe quattro

Darko Tomaš/CROPIX

Q8 60 TFSIe

TEHNIČKI PODACI

Motor: plug-in hibrid (V6 turbo + e-motor)

Obujam: 2995 ccm

Snaga: 360 kW/489 KS pri 5200 o/min

Okr. moment: 700 Nm pri 1370 o/min

E-motor: 95 KS/460 Nm

Baterija: 25,9 kWh (22 kWh neto)

Ukupno: 489 KS/700 Nm

Pogon: na sva četiri kotača

Mjenjač: automatski (8)

Dimenzije: 499 x 200 x 168 cm

Osovinski razmak: 300 cm

Prtljažnik: 439-1589 litara

Gume: 285/35 R23, Conti SportContact 6

Težina: 2490 kg

Jamstvo: 6 godina/150.000 km

Najveća brzina: 240 km/h

0-100 km/h: 5,0 sekundi

Potrošnja: 7,5 l/100 km

Cijena: 116.006 eura

S doplatama: 146.221 eura

Serijska oprema – Zračni ovjes • 3-zonska aut. klima • el. podesiva, grijana i provjetravana prednja sjedala • grijani kožni upravljač • multimedija i hi-fi • kamera • sigurnosni paket • aluminijski naplatci...

Doplate TESTNOG MODELA – Upravljanje na sva četiri kotača • metalik • matrična svjetla • koža • masažna prednja sjedala • panoramski krov • grijani vjetrobran i head-up • grijana stražnja klupa • kamera 360 • alu naplatci 23 cola

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. studeni 2025 11:19