turbo petak za pet

Testirali smo Audi RS Q3 Sportback TFSI quattro: Pakleno brz SUV s ozbiljnim sportskim ambicijama

Audi Q3 RS je bomba s kratkim fitiljem s dvije duple ispušne cijevi koje će vam priuštiti trnce kada snažnije pritisnete papučicu

Auto klub test Audi RSQ3

 Željko Puhovski/CROPIX

Prije samo desetak ili 15-ak godina mnogi bi rekli kako smo potpuno ludi kad tvrdimo kako će u 2020-ima biti normalno na cesti vidjeti automobile poput VW T-Roc R, Cupre Formentor, BMW-a X2 M35i, Mercedesa AMG GLA 45 i sličnih. Kompaktni SUV-ovi s puno konja pod prednjim poklopcem danas su postali čežnja mnogih. Pa tako i za Audi RS Q3 možemo reći kako je kralj kompaktnih SUV-ova snažnih performansi.

image

Auto klub test Audi RSQ3

Željko Puhovski/CROPIX

Audi Sport odjel, odnosno ljudi koji stoje iza svega s logotipom RS, imaju veliku želju širenja ponude, a izradili su i Q3 Sportback s 2,5 litrenim petcilindarskim TFSI motorom, koji uz pomoć sedamstupanjskog DSG automatskog mjenjača na podlogu preko sva četiri kotača prenosi okruglih 400 KS i 450 Nm okretnog momenta. Radi se o tehnološkoj perjanici na koju su jako ponosni u Ingolstadtu.

Kao što sami možete zaključiti kada čitate ove brojke, Q3 RS je bomba s kratkim fitiljem, s četiri ispušne cijevi koje će vam priuštiti trnce kada snažnije pritisnete desnu papučicu. U isto vrijeme iskusno će uho prepoznati da se ovdje radi o turbobenzincu s rednim petcilindarskim motorom, zvuk koji smo već pomalo zaboravili, a pamtimo ga iz nekih ‘hot hatcheva‘ iz burnih 90-ih godina.

image

Auto klub test Audi RSQ3

Željko Puhovski/CROPIX

Sjećate li se Fiata Coupea 2.0 20V Turbo? No, dosta o prošlosti, vratimo se u 2024. kada je potpuno normalno da SUV-i imaju nekoliko stotina konja, s velikim otvorima za ventilaciju motora, spojlerima za bolje potisne sile i velikim 21 colnim kotačima.

To je samo djelić onoga što ovaj Q3 donosi u RS paketu. Jurišnik iz Ingolstadta ima i drugih aduta, kako je ovdje riječ o SUV-u s ozbiljnim sportskim ambicijama podnica je kod RS-a 10 mm bliže podlozi, a tu je i masivni difuzor uz mnoštvo spojlera te 10 mm širim blatobranima.

image

Auto klub test Audi RSQ3

Željko Puhovski/CROPIX

Ništa manje upečatljiv nije niti interijer, tradicionalno pedantno izrađen do najsitnijih detalja. Serijski se tu isporučuje kožom obloženi sportski upravljač s integriranim, ponešto premalim polugicama za ručnu izmjenu stupnjeva i prekidačem RS koji služi kao svojevrsni prečac za izbor programa.

Inače, prekidač kojim se pristupa izborniku programa vožnje Audi Drive Select (uz prilagodljive RS 1 i RS 2, nude se još Comfort, Auto, Dynamic, Efficiency i Individual) nalazi se na prednjoj armaturi, ispod prekidača za pokretanje motora. Pod nogama jasno naći ćete aluminijske papučice te bočno aluminijske letvice na pragovima s istaknutom oznakom – RS, da slučajno ne bi zaboravili što vozite. Zaslon multimedije broji 10,1 inča, onaj virtualni iza upravljača ima 12,3 inča, a serijski ćete sjediti u sportskim grijanim sjedalima.

image

Auto klub test Audi RSQ3

Željko Puhovski/CROPIX

Kao i kod svog prethodnika (2013. do 2016.), koji je također bio iznenađujuće divlji i šarmantni SUV, ovaj automobil može biti iznenađujuće živahan i buntovan ako ga dobro gurnete. Međutim, morate raditi stvari koje ne biste smjeli nikome reći. Dakle, samo za zapisnik: puno uzbuđenja u užim zavojima definitivno može dovesti do toga da stražnji dio izađe u drift, da bi se nakon što ga ESP primiri, započelo vrlo snažan let prema naprijed.

Činjenica da pogon na sva četiri kotača može poslati do 85 posto snage straga ne čini se iznošenjem pohvalnih činjenica iz brošure, jer se u tim trenucima osjećate kao da voziti klasičan sportski automobil s pogonom preko stražnje osovine. Zadivljujuća je iznimna preciznost upravljanja kojom RS prolazi kroz zavoje te ubrzanje od 4,5 sekundi do 100 km/h – impresivno za SUV mase 1700 kg.

image

Auto klub test Audi RSQ3

Željko Puhovski/CROPIX

Pri kočenju koje je jako uvjerljivo pomoći će vam keramički diskovi promjera 375 mm (sprijeda) i 310 mm (straga), s crvenim kočionim kliještima (doplata 4570 eura). Ali pripazite, prije snažnijih zaustavljanja treba ih prije dobro zagrijati.

Ali uz sve to zanimljivo je kako se Q3 RS može koristiti u svakodnevici, pri odlasku po djecu u vrtić ili u nabavci u obližnjem supermarketu. Tada se on čini kao ‘običan‘ SUV s monstruoznim motorom. Kod ergonomičnih rješenja ističe se klizna stražnja sjedala (13 cm) uz solidnu (530 l) zapreminu prtljažnika.

image

Auto klub test Audi RSQ3

Željko Puhovski/CROPIX

Na kraju ne smijemo zaboraviti spomenuti potrošnju, svi užici međuubrzanja će se naplatiti na benzinskoj postaji. Čak i uz lakšu nogu na gasu RS Q3 Sportback u prosjeku ne troši ispod 11,5 litara, a kad se krene ambicioznije potrošnja brzo skoči i na preko 15 litara. Cijena je vrlo ‘klizna‘ (ne, nismo odjednom poblesavili, početna iznosi 88.391 euro), tu smo riječ upotrijebili zbog nevjerojatne širine doplata koje RS nudi.

A kupci će pri kupnji jednostavno morati posegnuti u tu duboku košaru, jer neke doplate su jednostavno neminovne. Uz serijska sportska sjedala, nude se i doplatna RS sportska sjedala kao na testnom modelu (1385 eura), u koži Feinnappa, s atraktivnim uzorkom saća i bočnicama od Alcantare. Slična je priča i s alu-naplacima – serijski se isporučuju oni od 20 cola, a oni col veći u dizajnu Polygon doplaćuju se 831 euro.

image

Auto klub test Audi RSQ3

Željko Puhovski/CROPIX

Kamo to sve vodi možda najzornije pokazuje što se doplatiti može čak i skidanje elektronskog ograničenja brzine na 250 km/h, pa tko želi juriti 280 km/h - što nema nekog rezona, osim ako se ne vozite često po Autobahnu ili redovito posjećujete trkališta - to će zadovoljstvo platiti 1731 euro.

I bez podizanja ograničenja na 280 km/h, međutim, kod testnog modela se skupilo 23.632 eura doplata, što je ukupnu cijenu lansiralo na čak 112.023 eura (osnovna 88.340 eura). Prava je šteta, međutim, što se prilikom konfiguracije među više ili manje potrebnim doplatama nije našao i detalj koji itekako ima smisla u RS Q3 – elektronički podesivi amortizeri (sportski ovjes Plus), koji bi za 1131 euro dodatno pospješio ponašanje u zavojima.

image

Auto klub test Audi RSQ3

Željko Puhovski/CROPIX

Cijena

Osnovna 88.340 eura

S doplatama 112.023 eura

2.5 TFSI

Tehnički podaci

Motor turbobenzinski, 2480 ccm

Snaga 294 kW/400 KS pri 5850-7000/min

Moment 480 Nm pri 2250-5850/min

Mjenjač DSG, 7 stupnjeva

Dimenzije 451x184x157 cm

Osovinski razmak 268 cm

Prtljažnik 530 litara

Gume 255/40 R20

Težina 1700 kg

CO2 ispuh 227 g/km

MJERENJA

Brzina 250 km/h

0-100 km/h 4,5 sekundi

Potrošnja 10,8 l/100 km

Serijska oprema - aut. klima • alu-naplaci od 20 cola • grijani sportski upravljač • sportska sjedala (prednja grijana) • multimedija sa zaslonom od 10,1 inča • LED svjetla • el. vrata prtljažnika • adaptivni tempomat • presvlake tkanina i koža • automatsko kočenje • prednji i stražnji parkirni senzori • RS ispušni sustav • boja Nardo

Doplate - alu-naplaci od 21” • parkirne kamere 360 stupnjeva • virtualni kokpit Plus od 12,3 inča • navigacija • trozonska klima • el. preklopivi retrovizori • panoramski krov • RS keramički kočioni sustav • RS sportska sjedala sprijeda • el. prednja sjedala • premium glazbeni sustav--- Ukupno 23.632 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. listopad 2024 19:37