Kinezi u naletu

Testirali smo električni novitet u Hrvatskoj: DFSK Seres 3 ruši sve predrasude o kineskim autima

Doseg Seresa 3 iznosi 353 kilometra, a na brzom punjaču bateriju do 80 posto kapaciteta napunite za 30 minuta

Seres 3 EV

 Marko Miščević/CROPIX

Da je kineska autoindustrija u velikom globalnom naletu i da ih više nego ikad zanimaju europski kupci, sve je izvjesnije. Vrijeme automobila polovične izrade i slabih ocjena na testovima sigurnosti iz Kine daleka su prošlost, a na valu snažne elektrifikacije odnosi se u svjetskoj autoindustriji danas itekako mijenjaju.

Kineska autoindustrija posljednjih desetak godina, dakle, nije prespavala zimski san, nego je svojski grabila krupnim koracima prema naprijed i zato ne čudi da su se i u hrvatskim salonima tijekom 2022. godine našle neke od marki velikih kineskih automobilskih korporacija. Na području elektromobilnosti kineske kompanije danas imaju veliko iskustvo i znanje kao i lokalnu proizvodnju baterijskih sklopova te su po tom pitanju itekako konkurentne.

image

Seres 3 EV

Marko Miščević/CROPIX

Jedna od takvih je i DFSK (Dongfeng Sokon Motor Company) koja je putem uvoznika Autohrvatska stigla u Hrvatsku s markama Seres za osobna i Sokon za komercijalna vozila. Njihovi su modeli od prošlog ljeta dostupni domaćim kupcima, a zanimljivi bi mogli biti, posebno onima zagrijanima za električne automobile, modeli poput kompaktnog SUV-a Seres 3 kakvog smo testirali.

Samom formom i izgledom Seres 3 ne odskače od europskih, japanskih i korejskih pandana u klasi: u duljinu mjeri 4,39 metra, a definitivno je najveća posebnost dizajna velika prednja maska s efektom stakla i kamerom koje omogućuju nadzor svih 360 stupnjeva oko automobila.

image

Seres 3 EV

Marko Miščević/CROPIX

I otvaranje vrata i sjedanje za upravljač automobila s kojim se nismo ranije susreli pretvorilo se u ugodno iznenađenje. Malo nam je čak bilo krivo jer smo u ovu avanturu testiranja dosad nepoznatog kineskog električnog SUV-a ušli s dozom skepse, ali Seres 3 razoružao nas je i za volanom: nema ni traga jeftinoj plastici, svi bitni dijelovi armature presvučeni su mekanim materijalima, koža na upravljaču je ugodna na dodir, a fizičke kontrole logične i precizne.

Uz jedinu dostupnu najbogatiju opremu Luxury, Seres 3 je za naše tržište krcat opremom: ispred vozača se nalaze moderni virtualni instrumenti, multimedijom se upravlja dodirom putem 10,25-inčnog ekrana,a tu su i stakleni krov te sva sila, sigurnosnih asistenata. Osam zračnih jastuka, sustava za upozorenje na sudar sprijeda, upozorenje o napuštanju vozne trake, pomoći pri kretanju uzbrdicom i spuštanju nizbrdicom, auto hold funkciju, ABS, ESP, EBD...

image

Seres 3 EV

Marko Miščević/CROPIX

Ako bismo nečemu trebali zamjeriti kod rukovanja, tada je to brzina reakcije na izmjene modusa vožnje (Neutral, Drive ili vožnja unazad) koji kasni jednu sekundu za naredbom okretnog prekidača na središnjem grebenu koji izgledom jako podsjeća na onaj u modelima Jaguara.

Kad smo već kod drugih marki, nismo se mogli oteti dojmu kako otvori ventilacije u Seresu 3 podsjećaju na one u Mercedes modelima, a upravljač s ravnim donjim dijelom kao da je preuzet iz aktualnog Nissana Qashqaija. No to ne znači ništa loše, dapače - cjelina je oku vrlo ugodna i djeluje kao dobra osnova za boravak cijele obitelji.

image

Seres 3 EV

Marko Miščević/CROPIX

Posebice zato što su prednja vrlo udobna sjedala (serijski grijana i strujom precizno namjestiva) dovoljno velika i sjajno profilirana, a stražnja klupa nudi više nego dovoljno mjesta za noge, ramena i glave odraslih putnika. S obzirom na odignutost podnice od tla, smještaj vozača za volanom nudi idealan smještaj te sjajnu preglednost u svim smjerovima. Ipak, za obiteljske potrebe prtljažnik obujma 310 litara tek je prosječan.

Pogon: ono što najviše izdvaja Seres 3 od kompletne električne konkurencije uključujući i gotovo sve Tesla modele jest izbor ugrađenih baterija. Naime, u podnicu nisu smještene litij-ionske, već litij-željezo-fosfatne baterije kapaciteta 53,6 kWh. Premda su nešto teže i imaju nešto manju iskoristivost, velika im je prednost veća izdržljivost koja omogućuje veći broj punjenja tijekom eksploatacije auta.

image

Seres 3 EV

Marko Miščević/CROPIX

Stoga Kinezima nije baš nikakav problem jamčiti da će u Seresu 3. baterija i nakon 8 godina ili 150.000 kilometara nuditi više od 70 posto kapaciteta.

S ovom baterijom doseg iznosi 353 kilometra prema WLTP-u i veselje je kada na brzom punjaču bateriju do 80 posto kapaciteta napunite za 30 minuta. Ako punite kod kuće tada će vas zanimati podatak da za standardno AC (snaga 6,6 kW) punjenje do 100 posto kapaciteta baterije treba 8 sati. Korisno: tu je i poseban PTC sustav grijanja omogućuje uštedu energije pri niskim temperaturama okoliša zimi.

Seres 3 energijom iz baterije pogoni elektromotor s permanentnim magnetom sprijeda, a pogon je izveden na prednje kotače. Raspolaže sa 163 KS i 300 Nm najvećeg okretnog momenta koji su dostupni odmah, pa Seresu 3 ne nedostaje živosti u vožnji.

image

Seres 3 EV

Marko Miščević/CROPIX

Ovisno o željenom tempu, na izbor su načina vožnje Normal, Eco i Sport, a Seresu 3 elektromotor osigurava solidnu brojku ubrzanja do 100 km/h za 8,9 sekundi te maksimalnu brzinu od 160 km/h.

Potrošnja u praksi: kineski SUV se na testu zadovoljavao s prosječnih 19 kWh, čime se doseg uglavnom kretao oko 280 kilometara. Nije loše, međutim na autocesti doseg brže "kopni" pa je realno 230 prijeđenih kilometara.

Zaključak: kineski novak na tržištu električnih SUV modela ozbiljan je igrač, kako po tehnologiji, tako po nastupu na cesti te po serijskoj opremi koja je iznimno luksuzna i bogata. Ali i po cijeni koja iznosi 41.300 eura do registracije. Ako se u obzir uzmu poticaji koji su prošle godine iznosili 70.000 kn (9333 eura) kao i obećanje uvoznika da je naručena flota za 2023. godinu Seresa 3 bogatija za serijska LED prednja svjetla te još neke dodatke, nema sumnje kako je riječ o jako dobroj ponudi u klasi električnih SUV kompaktnih modela....

image

Seres 3 EV

Marko Miščević/CROPIX

SERES 3

TEHNIČKI PODACI

Motor električni, sinkroni

Snaga 120 kW/163 KS

Moment 300 Nm

Baterija litij-željezo-fosfatna, 53,6 kWh

Doseg 353 km

Snaga punjenja 60 kW (6,6 kW AC)

Dimenzije 439 x 185 x 165 cm

Osovinski razmak 266 cm

Prtljažnik 310/1247 litara

Gume 225/55 R18

Masa 1690 kg

Jamstvo 8 godina/150.000 km

Najveća brzina 160 km/h

0-100 km/h 8,9 sekundi

Prosječna potrošnja 18,8 kWh/100 km

Cijena 41.300 eura

SERIJSKA OPREMA - 18-colni alu naplaci • automatska klima • multimedija sa zaslonom od 10,25 inča • TFT instrumentna ploča • navigacija • USB • Bluetooth • bežično punjenje mobitela • diodna svjetla • el. pokretani panoramski krov • prednji i stražnji parkirni senzori • kamera od 360º • senzori kiše i svjetla • pametni ključ • grijana i el. podesiva prednja sjedala • multifunkcionalni volan u koži • automatsko kočenje • upozorenje za napuštanje trake...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 12:02