Oživljavanje legendi je nešto što se pokazalo, u većini slučajeva, kao dobitna kombinacija. Puno je primjera, a Talijani su tu majstori, sjetimo se samo Fiata 500. Naši prekomorski susjedi znaju odigrati na kartu emocija, uvijek imaju tog aduta u rukavu koji ponekad sruši i realno bolju opciju. Retro štih, zapakiran u besprijekornu eleganciju – tu su oni majstori.
Tako je slučaj i s Grande Pandom. Pokušaj oživljavanja legende talijanskih gradova, malenog kockastog automobila koji je dizajnerski osmislio čuveni majstor Giorgetto Giugiaro 1980. godine. Malenog vozila koje je, baš podjednako kao i Fiat 500, obilježilo kulturu življenja na talijanskim ulicama.
U 45 godina postojanja izmijenila se kroz tri generacije i pronašla put do gotovo osam milijuna kupaca. I zato ovdje imamo ponovno kockast dizajn, igranje na kartu nostalgije.
Šik izvana, cool iznutra
Ali kod nove Grande Pande, sada u svojevrsnom povišenom crossoverskom izdanju s točno četiri metra duljine i 1,76 širine, Grande Panda je čitavih 35 centimetara dulja i 12 šira od obične Pande i dobrih tri centimetra viša (158 centimetara). Duljinom, dakle, ostaje u okvirima B segmenta i vozi negdje na pola puta između gradske klase (Renault Clio, Opel Corsa, Toyota Yaris) i gradske crossover klase (VW T-Cross, Suzuki Vitara, Renault Captur...).
Pikselizirana prednja svjetla te tamna maska s kvadratićima dizajnerski su najupečatljiviji i najoriginalniji detalj Grande Pande, a ukupnom dojmu pomažu i lakirane kvake i retrovizori, kao i aluminijski naplatci od 16 cola u obliku slova X. Od detalja u oči upadaju i u vrata s obje strane utisnuta su slova Panda, kao i FIAT na petim vratima.
U unutrašnjosti nas također sve vraća i podsjeća na prošlost, no interijer nikako nije siromašan i loše kvalitete. Dapače, Panda, koja Smart Car platformu dijeli s mnogim rođacima iz grupacije Stellantis, premda robusna, nikako ne djeluje jeftino.
Sjedimo na ugodnim sjedalima, dojam prostranosti nije lažan, kutijasta karoserija pruža dovoljno mjesta i na stražnjim sjedalima, dok je za pohvalu ugradnja recikliranih materijala. Tu su i razni pretinci za odlaganje sitnica ukupnog obujma 13 litara.
Toplini u kabini pridonose i dijelovi kabine izrađeni od materijala od pravog bambusa, što je poveznica s pravim medvjedom pandom. Cool faktor je podignut na visok nivo, Talijanima svaka čast, kako izvana tako i u interijeru potpuno su uspjeli oživjeti neka davna vremena, a opet na moderan način.
Međuosovinski razmak od 2540 mm dovoljno je rastegao osovine da i prtljažnik ne pati, 412 litara dostatno je da se u njega pospreme četiri manja kofera. Iza upravljača nalazi se 10-inčni digitalni zaslon, dok je u sredini smješten 10,25-inčni dodirni zaslon s dobrim odzivom i jasne grafike. Ispod njega u La Prima opremi imamo bežični punjač za pametne telefone te čak četiri USB-C priključka, dva sprijeda te dva za putnike na stražnjoj klupi.
Uglađeno i nenametljivo
Za pogon ovog mild hibrida zaduženi su 1,2-litreni trocilindarski benzinski motor sa 101 KS te elektromotor snage 21 kW, koji je integriran u šeststupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom. Sve skupa je rezultiralo ukupnom snagom od 110 KS, što je sasvim dovoljno za uvjerljiva ubrzanja i spretnost u gradskom prometovanju za automobil mase tek 1347 kg.
Cijeli sustav uz mjenjač djeluje vrlo nenametljivo, fluidne izmjene prijenosa i ovjes ostavljaju vrlo dobar dojam, a elektromotor lijepo popunjava rupe među izmjenama brzina. Grande Panda spretno se nosi s gradskom vrevom, baš kao i originalni prethodnik, a krug okretaja od 10,9 m tu zasigurno pomaže. Također, akustika je vrlo dobra pa do kabine ne dopire previše zvuka trocilindarskog benzinca. Nama je na kraju jednotjednog testiranja Grande Panda u prosjeku zahtijevala svega 5,5 litara na 100 km, uz činjenicu da smo većinu vožnji odradili u gradu.
Karta za uspjeh
Fiatovi najuspješniji modeli bili su mali automobili velikog karaktera, oni koji su uravnotežili šarm, pristupačnost i praktičnost. Novi hibridni Grande Panda u potpunosti je prikladan za svoju namjenu i ispunjava sve glavne kriterije - pristupačnost, svestranost, štedljivost i praktičnost, a sve to uz šarm i samopouzdanje koje će njegovi konkurenti teško dostići. Što se cijene tiče, Talijani ovdje ne naplaćuju masno emocije kupaca retro izgledom - s bogatom opremom La Prima Fiat Grande Panda 1.2 MHEV poput testnog primjerka do registracije stoji 21.690 eura, dok početna verzija s opremom Base stoji povoljnijih 18.990 eura. Nešto niže od prvih konkurenata.
Konkurenti sa sličnim paketima opreme
Citroën C3 1.2 Hybrid 110 Plus (110 KS) 21.500 €
VW T-Cross 1.0 TSI DSG Life (115 KS) 23.100 €
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 7DCT Vatrena edicija (100 KS) 22.390 €
Opel Mokka 1.2 T Edition (130 KS) 24.290 €
GRANDE PANDA 1.2 mHEV
tehnički podaci
Motor benzinski, atmosferski, blagohibridni, turbopunjač
Cilindri/obujam 3/1199 ccm
Snaga 101 KS pri 5500 o/min
Okr. moment 205 Nm pri 1750 o/min
Elektromotor 28 KS
Sistemska snaga 110 KS
Baterija 0,88 kWh
Pogon prednji
Mjenjač dvostruka spojka (6)
Ovjes sprijeda MacPherson,
straga torzijska osovina
Kočnice vent. disk/disk
Gume 205/60 R16
Dimenzije 400 x 176 x 158 cm
Osovinski razmak 254 cm
Prtljažnik 412-1366 litara
Spremnik goriva 44 litre
Težina 1342 kg
Jamstvo 5 godina
Proizvodnja Kragujevac, Srbija
Najveća brzina 160 km/h
0-100 km/h 10,0 sekundi
Kočenje (100 km/h) 36,2 metra
Potrošnja i doseg
Prosjek 6,2 l/100 km
Doseg 700 km
Serijska oprema - aut. klima • diodna svjetla • el. podesivi, grijani i sklopivi vanjski retrovizori • el. podizači sprijeda i straga • daljinsko zaključavanje • tempomat • parkirni senzori sprijeda i straga + kamera • audiouređaj sa 6 zvučnika • navigacija • bežični Android Auto/Apple CarPlay • aut. uključivanje svjetala i brisača • aut. zadržavanje voznog traka • upozorenje na umor • krovni nosači • zatamnjena stakla • aluminijski naplatci (17 cola) • metalik boja...
Doplate - grijani vjetrobran, sjedala i upravljač - 300 eura
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....