NOVO NORMALNO

Testirali smo hibridni Renault Clio E-Tech: Troši 5,2 litre benzina, dizelaša ne treba oplakivati

Unatoč snazi od 140 konja uz koncentriran pristup vožnji troši kao dizelaš, u gradu čak i manje, ispod 4 litre
Renault Clio E Tech
 Marko Todorov/CROPIX

Nema više dizelaša u cjeniku Clija. Umjesto njega u igru je uskočila hibridna, benzinsko-električna verzija po sličnoj cijeni bivšeg dobro opremljenog 1.5 dCi od 115 konja i to je još jedan u nizu sve češćih primjera da elektrifikacija pogona uvjetovana ekološkim pritiscima sve manje postaje stvar izbora.

Treba li žaliti za dizelašem? Ne! Renault je, naime, primijenio klasičnu hibridnu sinergiju benzinskog motora, električnog segmenta sačinjenog od elektromotora, generatora i baterije bez vanjskog punjenja te automatskog mjenjača, uz poneku svoju specifičnost.

image
Renault Clio E Tech
Marko Todorov/CROPIX

Benzinski atmosferski 1.6 motor od osnovnih 91 KS povezao je s elektromotorom od 36 kW, starter generatorom od 15 kW i litij-ionskom baterijom od 1.2 kWh te dobio ukupnih 140 KS i 205 Nm, osjetno više od Yarisovih 116 KS i Jazzovih 109 KS.

Sve to je povezano sa zanimljivo koncipiranim MultiMode automatskim mjenjačem s kandžastom spojkom, principa rada kao u Renaultovu bolidu Formule 1. Ima četiri osnovne brzine za benzinski motor, dvije za elektromotor, a sve je sinhronizirano s 15 sekundarnih programa, koje elektronika neprestano prilagođava osnovnim brzinama i samom ritmu vožnje.

image
Renault Clio E Tech
Marko Todorov/CROPIX

Sinhronizacija sklopova je besprijekorna, prijelazi iz jednog u drugi ili u zajednički režim odvijaju se nezamjetno, a mjenjač, bez opcije ručnog šaltanja, radi ugodno brzo i fenomenalno glatko. Benzinski motor nikad ne ostaje potpuno bez asistencije jakog električnog sklopa, jer generator uvijek osigurava barem toliko struje da makar na koju sekundu pomogne benzincu u ubrzanjima i štednji goriva.

image
Renault Clio E Tech
Marko Todorov/CROPIX

Princip rekuperacije kinetičke energije i pretvorbe u električnu putem generatora i njeno spremanje u bateriju jednak je ostalim hibridima, najviše kočenjem, ali i samim radom benzinca, koji u tim trenucima ponekad jače digne okretaje i zabuči. Program B (Breaking) pojačava intenzitet kočenja i rekuperaciju, i to toliko da pri normalnim usporavanjima papučicu kočnice uopće ne treba pritiskati.

Hibrid je vrlo startan, posebno u sportskom programu rada (uz ekonomičnosti okrenute MySense i Eco), sinergija benzina i jakog elektromotora generira puni okretni moment od samog kretanja pa mu od nule do 60 trebaju samo tri sekunde. Stotku uhvati za 10 sekundi, a od 60 do 100 stiže za 7 sekundi. Brz je!

image
Renault Clio E Tech
Marko Todorov/CROPIX

Unatoč potencijalnoj energičnosti, poštovali smo poantu hibrida, vozeći pretežno smireno i maksimalno koristivši efekte struje iz baterije i dosta jakog elektromotornog pogona. Posebnu pozornost posvetili smo gradskoj vožnji, prirodnom terenu za Clio, u kojoj se radi promjenjivog ritma vožnje energija kočenja najviše može pretvarati u električnu i struja najviše koristiti. Potrošnja? Između 3,5 i 4 litre, ovisno o ruti i dobu dana.

image
Renault Clio E Tech
Marko Todorov/CROPIX

To je i do dvije litre benzina manje od dizelaša! Hibrid se, međutim, fino snalazi i na otvorenoj cesti, gdje pokazuje slične efekte. Uvijek dostupna puna snaga i moment u cijelom rasponu rada s uvjerljivim međuubrzanjima prilikom pretjecanja, dobre mogućnosti regeneracije energije i potrošnja između 4 i 5 litara, podjednaka dizelskoj, čine ga i dosta brzim i vrlo ekonomičnim.

image
Renault Clio E Tech
Marko Todorov/CROPIX

Manje ugodan je jedino rast buke atmosferskog benzinca s jače pritisnutim gasom i na visokim okretajima. Da ne zaboravimo: samo na struju uhvatili smo u par navrata oko 70 km/h.

Hibrid je dobar i na autocesti, gdje se najbolje držati ograničenja brzine, s obzirom da glavnu riječ vodi atmosferski benzinac koji sam nema bog zna kakva međuubrzanja, pa pripomoć struje kad je ima, jako dobro dođe. Pri stvarnih 130 na sat potrošnja se vrti na oko 6 litara, slično kao kod 25 konja slabijeg, a od hibrida neznatnih 10 kilograma lakšeg otpisanog dizelaša, koji će kao i u slučaju Yarisa, vjerojatno brzo otići u zaborav.

image
Renault Clio E Tech
Marko Todorov/CROPIX

TEHNIČKI PODACI

Motor       sklop atmosferskog benzinca (91 KS),

       dva elektromotora (36 i 15 kW) i baterije (1,2 kWh)

Cilindri/ventili       4/16

Obujam       1598 ccm

Ukupna hibridna snaga       103 kW/140 KS

Ukupni hibridni moment       205 Nm

Mjenjač       automatski MultiMode

Dimenzije       405 x 180 x 144 cm

Osovinski razmak       258 cm

Prtljažnik       301 litra

Gume       205/45 R 17

Masa       1315 kg

Jamstvo       2 god/8 god

MJERENJA

Najveća brzina       179 km/h

0-100 km/h       10,2 sekundi

Potrošnja       5,2 l/100 km

Cijena 166.400 kuna

S doplatama 180.715 kuna

OPREMA EDITION - alu naplaci 16” • crni bočni središnji stupovi • crna stražnja stakla • LED svjetla • kromirani ukrasi • Shark antena • automatska klima • kožni volan • senzor kiše i svjetla • multimedija s navigacijom i ekranom 9,3” • digitalni instrumenti 7 “ • automatsko kočenje s prepoznavanjem pješaka • držanje trake • nadzor mrtvog kuta • MultiSense profili vožnje • Auto hold • bežično punjenje mobitela • grijanje sjedala...

DOPLATE - biserno bijela boja • alu naplaci 17” • paket Bose • paket Zima • Ukupno 14.315 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. veljača 2021 20:43