U POLA CIJENE

Testirali smo Hyundai Kona N: Korejski SUV s 280 KS posramiti će bilo koji Audi, BMW i Mercedes

Paprena verzija Kone razvijena je u zavojima legendarne staze Nürburgring, zvuči odlično, a takvo je i ubrzanje od 5,5 sekundi
 Ivan Lacković

Najavljujući svoj povratak u Svjetsko reli prvenstvo, Hyundai je 2012. osnovao sportski odjel. Godinu kasnije s prvim WRC modelom predstavljen je i zaštitni znak N koji je pratio sve brojnije sportske aktivnosti. Prvi proizvod za civilnu uporabu, Hyundai i30 N stigao je 2017. i u segment hatchback jurilica ušao prepotentno otkrivajući svu kompetentnost ekipe koja je Hyundai okupio.

image
Ivan Lacković

Iste godine korejski proizvođač lansirao je Konu, kompaktan i praktičan SUV koji je brzo dosegao zavidne tržišne brojke. U četiri godine najmanji Hyundaijev SUV postao je jedan od najpopularnijih korejskih modela u Europi, dosegavši brojku od 300.000 prodanih primjeraka.

image
Ivan Lacković

Kona je s prošlogodišnjim redizajnom dobila i važnu ulogu u Hyundaijevoj strategiji elektrifikacije, a među električne i elektrificirane pogonske sustave, ugurao se i turbobenzinski dvolitreni motor s 280 KS i oznakom N uz koju stižu i druge zanimljive brojke poput 5,5 sekundi do 100 km/h i 240 km/h krajnje brzine koje na prvu teško povezujemo s malim crossoverom.

image
Ivan Lacković

Koncept hot hatch, kompaktnih sportskih automobila koji su harali tijekom 80-ih i 90-ih Hyundai je samo uskladio s trendom obožavanja povišene pozicije za upravljačem. Ista ekipa koja je složila strojeve poput i30 N i i20 N, bacila se na Konu i stvorila model u kojem je sve osmišljeno za zabavu.

image
Ivan Lacković

Ništa nije prepušteno slučaju. Hrapavi baritonski zvuk dvostrukog ispuha već u sportskom načinu vožnje odlučno pucketa pri otpuštanju gasa zahvaljujući trenutnoj deaktivaciji dva od četiri cilindra. Tu su i dodatni sustavi poput N Grin Shifta koji se aktivira pritiskom na crvenu tipku na upravljača s kojim dolazi osjetno pojačanje potiska motora.

image
Ivan Lacković

U pitanju je ekstremna mapa rada motora koja ubrzava odaziva papučice gasa i rad mjenjača s dvostrukom spojkom i osam stupnjeva prijenosa, koja vozaču na 20 sekundi na raspolaganje nudi dodatnih 10 konja i 40 Nm. Nakon što vrijeme (zorno prikazano na instrumentima) iscuri trebate pričekati oko 40 sekundi za ponovno korištenje. Uz to tu su i dva programa N koja nude mogućnosti prilagodbe motora, upravljanja, krutost ovjesa, elektroničke kontrole samoblokirajućeg diferencijala i brzine odaziva mjenjača.

image
Ivan Lacković

No, nisu se u N odjelu bavili samo elektronikom. Kona je sprijeda zadržala klasičan McPherson, ali sa specifičnim elementima koji su obogatili i stražnji multilink. Kotači od 19” kakve koristi i i30 N dizajnom i materijalom donose uštedu od nekoliko dragocjenih kilograma, a najvažniji detalja je dvolitreni turbobenzinski motor, isti onaj koji pokreće i30 N, s 280 KS i 392 Nm okretnog momenta.

image
Ivan Lacković

Nedostaje samo odlični ručni mjenjač, ali automatik s dvostrukom spojkom može pružiti uzbuđenje koje trebate u brzoj vožnji. Za spuštanje stupnjeva prijenosa, primjerice, dovoljno je držati polugu (lijevu) iza upravljača i brzine će se rafalno spuštati dok se ne uđe u limitator okretaja.

Kona N ima dva lica: ono tiho, povučeno koje uglađeno prelazi preko neravnina, ubrzava i mijenja stupnjeva prijenosa, ali i ono huligansko u kojem sve postaje brže, kruće i agresivnije. Čim se na horizontu pojave zavoji prsti sami lete prema tipki za N program s kojim Kona postaje jurilica koja će zadovoljiti i najzahtjevnije.

image
Ivan Lacković

Ponekad zahtjeva odlučnost i iskustvo jer elektronički kontrolirani diferencijal na izlasku iz uskih zavoja ima tendenciju zadržati putanju i potrebno je spremno i snažno reagirati. Za ispaljivanje s mjesta sa što manje proklizavanja poslužit će launch control, ali i tada treba “muški” prihvatiti upravljač jer elektronska “špera” daje sve od sebe kako bi uhvatila grip. Ovjes je podesiv u tri stupnja od kojih svaki donosi razliku, a uz motor koji nikada ne gubi dah, najbolju ocjenu zaslužuje upravljač.

image
Ivan Lacković

Preciznost i brzina potpuno su u skladu s performansama i poneka korekcija na znak podupravljanja dolazi prirodno, a prejako zatvaranje diferencijala koje u uskim zavojima opterećuje upravljač nije tako zahtjevno kao kod prve generacije Focusa RS.

image
Ivan Lacković

Zanemarimo li visoku poziciju za upravljačem koja zahtjeva malu psihičku prilagodbu kada punom snagom krenete kroz zavoje, teško je pronaći neku pravu slabu točku. Kona je ekstremno zabavna i poslušna, a mane poput nedostatka mjesta za putnike straga ili slabe preglednosti nisu došle s oznakom N.

image
Ivan Lacković

Jedna od zamjerki za i30 N bila je prevelika trezvenost, no hormonska terapija na Koni je ostavila traga na vanjskom izgledu. Dovoljno je baciti oko na brojne aerodinamičke elemente poput stražnjeg spojlera s trokutastim trećim stop svjetlo (kao i20 N). No, u unutrašnjosti ponovno je sve malo ozbiljnije. Detalja koji nas upozoravaju na N karakter je malo, ali su konkretni.

image
Ivan Lacković

Sjedala su snažno profilirana, ali udobna, dok se tipke (plave) za N programe i (crvena) za dodatno pojačanje snage ističu na trokrakom upravljaču.

Tehnički podaci:

Motor turbobenzinski

Obujam 1998 ccm

Cilindara/ventila 4/16

Najveća snaga 280 KS pri 5500-6000/min

Najveći moment 392 Nm pri 2100-4700/min

Pogon na prednje kotače

Mjenjač automatski, 8 stupnjeva

Ovjes sprijeda McPherson, straga višestruke spone

Gume 235/40 R 19

Dimenzije 421,5 x 180 x 156,5 cm

Osovinski razmak 260 cm

Prtljažnik 361/1143 litre

Spremnik 50 litara

Masa 1585 kg

Najveća brzina 240 km/h

0-100 km/h 5,5 sekundi

Potrošnja 8,5 l/100 km

Ispuh CO2 194 g/km

Jamstvo 5 godina bez ograničenja km

EuroNCAP 5 zvjezdica

Proizvodnja Južna Koreja

SERIJSKA OPREMA

alu naplatci 19” • LED svjetla • parking senzori + kamera • automatska klima • kontrola vozne trake, prepoznavanje znakova i prepreka na cesti s automatskim kočenjem, upozorenje na prekoračenje brzine • elektronska kontrola i podešavanje ovjesa • digitalni instrumenti • električno podešavanje sjedala • zaslon 10,25” + navigacija • kožna sjedala • head up zaslon

DOPLATE

Metalik boja • Ukupno 3120 kn

S DOPLATAMA 324.085 KN

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. travanj 2024 09:40