eko bonus

Testirali smo Mazdu 2 Hybrid Homura Štedljiva i okretna sada ima još jednu prednost: 3000 eura je povoljnija

Gradski hibrid trenutačno je dostupan od 21.795 eura uz stvaran popust u salonu od 3000 eura bez skrivenih "caka"

Darko Tomaš/CROPIX
Mazda 2 Hybrid

Automobilska industrija često nas iznenadi nesvakidašnjim partnerstvima, a jedan od takvih primjera je i Mazda 2 Hybrid. Ovaj gradski automobil, koji je prošle godine stigao i na hrvatsko tržište u potpunosti je tehnološki i dizajnerski blizanac Toyote Yaris. Što je dobro. Jer hibridna tehnologija Toyote je više nego provjerena, a performanse i štedljivost na zavidnoj su razini.

image

Darko Tomaš/CROPIX
Mazda 2 Hybrid

Dizajnerski, Mazda se inače ponosi svojim prepoznatljivim "Kodo" dizajnom, a dio te filozofije živi i na hibridnoj Mazdi 2, premda generalno izgledom ne može sakriti srodnost s Toyotinim Yarisom. Oba modela dijele identične dimenzije (3,94 m dužine, 1,75 m širine, 1,5 m visine), istu platformu, te se proizvode u istoj tvornici u Francuskoj. Razlike su minimalne: Mazda 2 Hybrid ima nešto drukčiju masku hladnjaka i bojom obojene stražnje panele između svjetala, dok Yaris koristi crnu plastiku.

image

Darko Tomaš/CROPIX
Mazda 2 Hybrid

Razlog zašto je Mazda 2 zapravo preodjeveni Yaris leži u ekološkim propisima EU-a. Mazda, koja se dosad oslanjala na atmosferske benzince i dizelaše, morala je hitno smanjiti prosječnu emisiju CO2. Zato je pružila ruku Toyoti, partneru s kojim surađuje od 2015. na razvoju elektrifikacije i sigurnosnih tehnologija.

image

Darko Tomaš/CROPIX
Mazda 2 Hybrid

Rezultat je hibridni sklop koji Mazda 2 dijeli s Yarisom: 1,5-litreni trocilindrični benzinski motor (Atkinsonov ciklus), elektromotor i CVT mjenjač. Sistemska snaga iznosi 116 KS i 141 Nm, što je dovoljno za živahnu gradsku vožnju.

Baš kao i Yaris i Mazda 2 Hybrid impresionira potrošnjom od samo 3,8 l/100 km u gradskim uvjetima. Hibridni sustav savršeno funkcionira u sporom prometu, gdje se automobil često kreće isključivo na električni pogon. Tako posebno u gradskim gužvama ovaj model troši minimalno goriva. Na otvorenom, međutim, potrošnja (ali i buka) u vožnji su ponešto izraženiji, posebno pri brzinama iznad 100 km/h, pa ipak, uz umjerenu vožnju, prosjek rijetko prelazi 5 litara na svakih 100 kilometara.

image

Darko Tomaš/CROPIX
Mazda 2 Hybrid

I u unutrašnjosti Mazde 2 u osnovi "živi" Toyota Yaris: kokpitom dominira 9-inčni multimedijski zaslon, digitalni instrumenti ispred vozača i sportska sjedala u opremi Homura s kojom je stigao testni automobil. Osim šminkerskih dodataka s tom vrhunskom opremom, Mazda je dodala i niz sigurnosnih sustava: automatsko kočenje, asistent za zadržavanje u traci i nadzor mrtvog kuta. Prtljažnik nudi 286 litara (do 935 litara s preklopljenim sjedalima), a bežično punjenje i ergonomski dizajn olakšavaju svakodnevicu. Jedini nedostatak je, očekivano, ponešto skučeniji prostor za odrasle putnike straga.

image

Darko Tomaš/CROPIX
Mazda 2 Hybrid

Dolazimo i do cijene, a to je najbolja stvar u cijeloj priči. Sve do nedavno, naime, premda su blizanci, Mazda 2 je bila osjetno skuplji automobil (3000 eura) od Toyote Yaris, no sa sadašnjim Eko bonusom od 3000 eura, cijene Mazde 2 i Yarisa su izjednačene gotovo u dlaku.

Hibridna Toyota Yaris trenutačno je dostupna od 21.500 eura, a stvaran popust u salonu od 3000 eura bez skrivenih "caka" spustio je cijenu Mazde 2 Hybrid s početnih 24.795 eura na razinu cijene početnog hibridnog Yarisa - 21.795 eura. Doduše testni primjerak s najboljim Homura opremom je i najskuplji i do registracije stoji 30.820 eura, ali je i na njega primjenjiv Eko bonus od 3000 eura.

image

Darko Tomaš/CROPIX
Mazda 2 Hybrid

Na koncu, kupcima ostaje pitanje koji odabrati? Sada odlučuje samo to jesu li vaše simpatije usmjerene prema Mazdi ili Toyoti, ali u svakom slučaju, nećete pogriješiti...

Mazda 2 Hybrid

Tehnički podaci

Motor benzinski, 1490 ccm

Snaga 85 kW/116 KS pri 5500/min

Moment 120 Nm pri 3600-4800/min

Mjenjač automatski, CVT

Dimenzije 394x174,5x150 cm

Osovinski razmak 256 cm

Prtljažnik 286/935 litara

Gume 205/45 R17

Težina 1461 kg

Jamstvo 6 godina

Brzina 175 km/h

0-100 km/h 9,7 sekundi

Potrošnja 4,6 l/100 km

OPREMA Homura • automatska klima • alu naplaci od 17 cola • LED svjetla i maglenke • zaslon multimedije od 9 inča • digitalna instrumentna ploča • adaptivni tempomat • sportska sjedala s bočnim stranicama od sintetičke kože • kožni upravljač i ručica mjenjača • grijana prednja sjedala • senzori svjetla i kiše • prednji i stražnji parkirni senzori • kamera za vožnju unazad • el. podizači stakala • stražnji krovni spojler • automatsko kočenje • prepoznavanje prometnih znakova • zadržavanje u voznom traku • nadzor mrtvog kuta • pametni ključ

DOPLATE • metalik lak • tepisi • Ukupno 838 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
30. svibanj 2025 11:27