NOVA GENERACIJA

Testirali smo Mercedes GLA 200d: I dalje šik i prestižan, ali sada s bitno više prostora u kabini

Ispod poklopca se našao dvolitreni turbodizelaš od 150 konja i 320 Nm uparen s 8-stupanjskom automatikom
Mercedes GLA 200d
 Ivan Lacković

Crossoveri svih vrsta i fela okupirali su gradske ulice. Oni izrasli iz gradskih ili kompaktnih modela pritom su i najpopularniji, a u premium niši klase kolo vode modeli poput Minija Countrymana, Audija Q3, BMW-a X1, Jaguara E-Pace te naravno - Mercedesa GLA.  

image
Mercedes GLA 200d
Ivan Lacković

Prva generacija kompaktnog crossovera Mercedesa GLA (X156) bila je predstavljena 2013. godine i kroz punih 7 godina sve do ovog ljeta, vlasnicima je nudila prestiž na povišenim nogama. Međutim, osim šik i sportskog nastupa u manjem pakiranju od većih GLC i GLE modela, nije nudila previše iskoristivog prostora. Posebice ne straga i u prtljažniku.

image
Mercedes GLA 200d
Zvonimir Jurčić

Sada s novom generacijom koja je ovog ljeta startala i u Hrvatskoj to više nije tema. To je možda i najbitnija stavka kod novog GLA koja bi zanimala kupce.

Ako gledamo čiste brojke Mercedes je čak malo "podrezao" novi GLA u duljinu i to za dva centimetra, no zauzvrat, međuosovinski razmak je kod nove kompaktne platforme MFA2 rastegnut za tri centimetra na 2,73 metra u odnosu an prethodnika, auto je širi za 3 cm i iznad svega, krov je podignut za čak deset centimetara.

image
Mercedes GLA 200d
Zvonimir Jurčić

Unutrašnjost je sada puno prostranija i udobnija za boravak na ukupnoj duljini od 4,41 metra. Prostor za glavu sada je osjetno bolji i sprijeda i straga, a 10 cm podignut položaj sjedala poboljšava pregled. Straga je malo više mjesta za koljena, a povećao se i prtljažnik: Umjesto 421, sada u njega stane 435 litara, a može se proširiti do 1430 litara.

image
Mercedes GLA 200d
Ivan Lacković

Kao da to nije dovoljno, baš kao u B-klasi i kod GLB modela, Mercedes za GLA nudi klizna stražnja sjedala s kojima svatko može postići individualni kompromis između prostora za noge i volumena prtljažnika.

Izvana "Baby Benz" (najmanji je u ponudi SUV modela) djeluje ljepuškasto i "mekanije" od prethodnika što će cijeniti dame, no čvrst i samopouzdan nastup i dalje je prisutan, posebno ako odaberete paket AMG Line s kakvim je stigao testni primjerak.

Bitno muževniji izgled ipak je podaren praktičnijem modelu GLB, dok je GLA zamišljen kao trendi lovac na poglede sada s više prostora.

image
Mercedes GLA 200d
Ivan Lacković

Interijer također odgovara ovakvoj slici: puno toga je preuzeto iz osnove cijele priče - kompaktnog Mercedesa A-klase, uključujući i MBUX operativni sustav zajedno s potpuno digitalnim instrumentima i središnjim zaslonom multimedije. Usto, kromirani otvori ventilacije, sjajna završna izradi i materijali te detalji od kože i alkantare dodatno podižu dojam profinjenosti.

image
Mercedes GLA 200d
Ivan Lacković

Sada s novom generacijom, GLA nudi ne samo više prostora, već i više zrelosti što se posebice osjeti u vožnji. U prvom izdanju ponekad je sustav motor, mjenjač, ovjes, kočnice reagirao grublje, a sada je sve bitno uglađenije, baš u skladu s novim pristupom koji uključuje i obiteljske potrebe.

image
Mercedes GLA 200d
Ivan Lacković

U vožnji  se sve odvija ležernije nego dosad, ovjes je udobniji dok se s druge strane zavoji mogu prolaziti sigurno i brzo (sada je trag kotača 4,5 centimetara širi u odnosu na prvi model ) bez osjetnijeg naginjanja karoserije. Međutim jako izravne reakcije na volanu ne treba tražiti, s obzirom na koncept novog modela, sasvim očekivano.

image
Mercedes GLA 200d
Ivan Lacković

Ispod poklopca testnog 200d primjerka našao se (OM 654q)  dvolitreni turbodizelaš od 150 konja i 320 Nm uparen s 8-stupanjskom automatikom koji snagu isporučuje na prednju osovinu (4Matic stoji dodatnih 25.633 kune).

U praksi ovaj jako zastupljen motora kod Mercedes modela djeluje uglađeno, no dojma smo da mu je ipak ostalo karakteristične "tvrdoće" u radu.

image
Mercedes GLA 200d
Ivan Lacković

Nadalje, 150 KS čini se pravom mjerom (u modelu 180d raspolaže sa 116 KS, a u snažnijem 220d sa 190 KS) pa smo mišljenja da bi razliku do snažnijeg modela možda bilo bolje potrošiti na 4Matic pogon.

Motor jako lijepo razvija snagu premda nikad eksplozivno te vuče promptno od niskih okretaja, fino prima gas, a mjenjač pritom uvijek sam bira najbolji stupanj prijenosa.

image
Mercedes GLA 200d
Ivan Lacković

Na koncu, u 200d modelu možete ostvariti više brzinske prosjeke na autocesti i s druge strane biti zadovoljni prosječnom potrošnjom koja se nama nakon tjednog testa i 700 kilometara zaustavila na 6,2 litre u kombiniranim uvjetima.

U cjeniku zastupnika GLA 200d stoji od 263.340 kuna, pišemo "od" jer poznata je stvar da se kod Mercedesa puno toga dodatno plaća (AMG paket itd.). Ipak, ni serijskom GLA ne nedostaje ništa bitno od opreme za udobnost ili sigurnost.

image
Mercedes GLA 200d
Ivan Lacković

Po tom pitanju, cijena testnog primjerka s više od 100.000 kuna doplata, za toliko je povisila i ukupnu cijenu, ali gledajući konkurente, sve ostaje u okviru premium klase...

Tehnički podaci

Motor turbodizelski

Cilindri/ventili       4/16

Obujam       1950 ccm

Snaga       110 kW/150 KS na 3400-4400/min

Moment       320 Nm na 1400-3200/min

PODVOZJE

Pogon       prednji

Mjenjač       automatski DCT, 8 brzina

Ovjes       sprijeda McPherson, straga multilink

Kočnice       sprijeda i straga diskovi

Gume       215/65 R 17 (test 235/50 R 19)

KAROSERIJA

Dimenzije       441 x 183,5 x 161 cm

Osovinski razmak       273 cm

Udaljenost od tla       14 centimetara

Prtljažnik       425 litara

Spremnik goriva       43 litre

Masa/nosivost       1615/520 kilograma

PERFORMANSE

Najveća brzina       208 km/h

0-100 km/h       8,6 sekundi

Prosječna potrošnja (WLTP)       4,6 l/100 km

Ispuh CO2 (NEDC)       121 g/km (Euro 6d Temp)

Cijena 263.340 kuna

S dopalama 365.085 kuna

SERIJSKA OPREMA - aluminijski naplaci 17” • automatska klima • kožni volan • električni paket • sportska sjedala koža/alkantara • paket Komforna sjedala • opcija sportskog zvuka motora • tempomat • digitalni instruemnti • MBUX infotainment i multimedija • senzor kiše • upozorenje na sudar i automatsko kočenje • držanje u traci • keyless • PreSafe sustav pripreme na sudar • Dynamic Select izbornik profila vožnje...

DOPLATE - metalik • paket AMG Line s 19” naplacima • LED High Performance svjetla • crna stakla straga • paket Parking • paket Retrovizori • proširene MBUX funkcije • paket MBUX povećana stvarnost • sjedala s lumbalnom potporom • ambijentalno osvjetljenje • digitalni instrumenti • ekran visoke rezolucije 10,25” • HDD navigacija • touchpad • hifi 225W • sustav povezivanja mobitela • grijanje sjedala i mlaznica brisača... • Ukupno 101.745 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. siječanj 2021 02:06